2011.02..08-án du -án ismét eröt vettem magamon és szétdöntöttem a dizel kuplungját!Már rekord idö alatt megy a dolog ,szétszereléshez ,bölcsö le válto le,nem kellett több mint 3 h! válto vissza ,bölcsö vissza 45 min!!!Ez több mint rekord idö!!
kuplungomnak ism ua a baja, leszakadtak az agyrészröl a szegecsek! Tegnap 2011.02.09 én elpostáztam Martin Kuplung mühelyébe4Ma beszéltem Szigetvári Ferencel aki elmondta az uj projektet. Uj nagyobb átméröju agyrész és über mennyiségü szegecsek!Ha ez sem válik be marad a quarter master dupla tárcsás kuplungja,uj lendkerékkel! Várunk......
Szerettem volna ezév márciusig pihentetni a dizelt ,miután ismét leesett a kuplung közepem. Abban reménykedtem,h a q4 megoldás lehet a problémámra ,de sajna nem:-(. Miután Martin Laciék dolgoznak és a karácsonyi beigli felett kitalálták az uj akár végleges megoldást a kuplungomra,igy szétszedem a dizelt. Annyira nincs kedvem hozzá,és leg annyira hiányzik mint mokusnak az erdötüz!Remélem 1 hét mulva már a big dizel gurulni fog:-) köszi Anyu
Volt v6 os Alfám is ,jo volt ,de nem fogott meg tulzottan.....
Történt ,h miután senki nem volt aktiv partner abban ,h megvalosuljon az álmom(legerösebb dizel alfa) beszéltem Kollár Szabival aki az elektronikai részét faragja az autonak,h segitsen!(Köszi Szabi)
ekkor jött képbe a vw guru Szabo Feri(Sajbor Motorsport) ,akivel személyes beszélgetés után megegyeztünk ,h mikor kezd neki az autom faragásának!megállapodás tárgya kb 300 lo!!!!
2008 .05 ho !
letettem az autot dunaharaszti mühelynél ahol Farkas Isti (audi maxpower) faragta az 1000 loerös turbos benyás auidikat :-)
no mondom magamnak ,végre jo helyen tudhatom az automat,és pár honap mulva megvalosulhat az álmom:-)
Feri miután nekilátott az automnak,csak ugy peregtek az események ,uj turbo uj 5/1 leömlö , hengfej , speer, kipuff stb!sajnos csak gondolati sikon,mert az elsöre megbeszélt 3-4 honap majd két évre hizott! motor szétszedésekor kiderült ,h vmi széttörött a motoromban nem csak a turbo fordult le rajta,!
- hajtokar csapágyak kuka
- balance tengely kuka
-olajpumpa kuka
-fötengely bordáskerék ék kuka
-fötengely ékpálya kuka
KÖSZÖNET ANNAK A SZERELÖNEK AKI NEM HUZTA LE KELLÖKÉP A FÖTENGELYVÉG ANYÁT!!!!!!
-mivel oda -vissza játszott a vezérlésem ,szelepek találkozot rendeztek a dugokkal,és a letöredezett db ok meghuzták e hengfalat:-((((
mi legyen?????????
uj motor??? neeeem,hisz motorszámos:-(
Feri javaslatára hüvelyes lett a motorom,
további diagnosztika után kiderült h a fötengely ugy meggörbült mint egy kifli!
bontott tengely a megoldás(Agostyáni bonto)
,mindezen hibák feltárása után ,kezdöthet a motor ujraépitése gépmunkák stb. nba itt kezdödtek a hosszu - hosszu csuszások ami végül a 3-4 honapot 2 évvé változtatta! Feri minden egyes alaktrészben látta a lehetöségeket ami egyeztetés után meg is valositott!!
LE A KALAPPAL A SZAKTUDÁSA,ÉS A PRECIZITÁSA ELÖTT!!!!!
Tényleg páratlan ez az ember ,higgyjétek el nem fér kétség a szaktudását illetöen brilliáns elme!!
Pedig az idöbeli csuszások miatt voltak vegyes érzéseink egymással kapcsolatban:-) mint utobb kiderül fasz marketinges vagyok:-) Ö meg minden volt szememben talán akasztott ember is,de amikor kilátásba helyeztem vele szemben vmi szankciot,és ezt tudatn akartam vele ,mindig megértette velem ,h mit miért tesz és ez idö értsem meg!
Mivel nem birtam a tétlenséget és én is szerelni akartam vettem magamnak egy leszakadt Q4 et ( attika cartárstol) Bery q4 barátom példájának adozva! bazd meg BEry:-)
viszont igaznak látszik a közmondás . Lassu viz partot mos!! 2010 május
Készen lett a big dizel,mehetünk érte Szegedre ,mert idöközben Feri visszaköltötözött Dunaharasztibol!
mosolyogva gurultam le uszkve 500 km ,állo cerkával oda vissza ,h készen van a motor! hazaértünk Szfra ,letettük a motrort Lacko barátomnak aki minden hobbymban leg akkora szerepet vállal mint jomagam!( köszi Lacko) Ö aza az ember aki mindig segit ,ha kell!!!! pár nap mulva motor a helyén ,és neki fogtunk a kipuf gyártásának . savállo 70 es rendszer:-) kb 2 honap eleteltével elérkezettnek láttuk az idöt ,h éltetet adjunk a léleleknek ! ALFA ROMEO dizel motornak köszönhetöen elsöre indult ,motor szépen jár ,semmi zaj ,csak ingadozik az alapjárat erösen:-) hosszas konzultálás után (Kollár Szabi & Sajbor" Feri ) üzemanyag ellátásbeli problémákra gyanakodtunk:
müszeres diagnosztika kimutatta h rail nyomás kicsi!
Jata kartárs sajátjaként segitett alkatrészekben,h rendbejöjjön a kicsike( nagyon köszi Jata) miután kicseréltün mindent amit lehetett ,rendbejötta lelkem! müszaki elött gondoltam gurulok pár km ,de az elsö 50km után ismét szétszakadt a kuplungom!!:-(((((((( Martyn Laciék ,nincsenek a helyzet magasalatán,bár nagyon segitökészek,föleg a mühelyfönök Szigetvári Ferenc! uj kuplun és müszaki ,miután elgurultam kb 6000km ,Szabi irt egy progit a vasra ,h lehesseh használni,és ne menjen el mellettem a zsiguli :-)))
a nagy csigának köszönhetöen az erö kb 3000 rpm töl jön meg ,de ott érezhetö:-))) sok munka lesz még mire összeáll rendesen ,de biztatoak a folyamatok! és mire örömködhettem volna kuplung az elsö hobn történö csuszkálás után ismét széthullott a kuplungom!!!! ua a probléma a tárcsa szegecsei elszakadtak!! megoldás rugos tárcsa,h elnyelje a nyiro igénybevételt,!SZigetvári F szerint ezt már csak 2011 bentudják megoldani igy dizel lepihen 2011 .03.15 ideiglenesen kivonva....
Addig nagyduzzogva eljárkálok a q4 el:-) remélem ddddd
Timon kukac vigyáz rá ,hiszen neki is vettük a kisalfit:-)
Nagyon szerettem,és örökké szeretni fogom öket ....
Használd egészséggel Timon kukuc:-)
szervizelni továbbra is én szervizelem ,hiszen ö is az én gyerekem:-)
Piri nyénnye segit!
-4db lengökar csere
-spéci szilentek
-vezszij csere
-balos félteng gumiharang csere
-bal elsö fékcsö csere
-motortér lefest
-kábelek átbandázsolva,lepucolva
turbo szétszed kitisztit
-kompresszor oldal felpoliroz
-kipuff oldal,homokszor,fest
-leömlö ugyszint
-ilyen lett
Motor válto ki
-szétszed
-izzitok csere(beleszakadt)hengfej le
-tömités,uj csavarok
-oilpumpa csere
-blokk lefest
-polirozott szelepfedél stb