Ma végre eljutottam odáig, hogy felrakjam a nyári gurulókat, valamint a CZ-től vásárolt Alfás rendszámtábla kereteket is. Utána kapott egy fullos mosást is, mert megérdemli. :)
Jövő héten Pusztamonostori Alfa találkozó lesz, így majd még belső szepítést kap, plusz felrakom az Alfás szelepsapikat is, mert ma az elmaradt. :)
-Megerkeztek a Race-shop-tol rendelt cuccok:
-Kek csuszasmentes aluminium pedal szett (6000 Ft)
-Kek menetes 5+1 fokozat megjelolesu fem valtogomb (4000 Ft)
-CZ mestertol szerdan hozom el a Cuore Sportivo rendszamtabla tartokat (4000Ft)
-Hatso csillapitok csereje (Trw) 15000 Ft
-Hatso gumibakok csereje (Febi) 3000 Ft
-Lambdaszonda csere (DENSO) 17000 Ft
Szerelesi koltseg (Nemeth Mihaly, Dunakeszi) 15000 Ft
Km állás: 168000
Lang autonal beszereztem par aprosagot ami tavasszal esedekes:
- Filtron levego szuro 2500 Ft
- Filtron pollenszuro 2000 Ft
- 1 par Valeo ablaktorlo lapat elore 2500 Ft
-2 db OSRAM cool blue H1-es izzo, mert kiegtek a regiek 2500 Ft
-Vettem utantoltesre 2 liter Motul 10w60 olajat is, hogy olajcsereig kibirja 7000 Ft
Sikerult Alexandro cartarstol beszerezni egy mukodo oraval rendelkezo kodlampa kapcsolo panelt, plusz egy belso vilagitas szabalyozo dobozt, hetvegen beszerelem, remelem ezzel megoldodik a belso vilagitas es az ora probelmam. :)
Koltsegeim: 8000 Ft
UPDATE: - beszereltem a vilagitas boxot, problema nem oldodott meg, de lecarom :D Manualisan fel tudom kapcsolni barmikor szoval akkor ez igy marad :)
UPDATE 2.: - sikerult beuzemelni a digitalis orat, hianyzott mar :)
Na ha már ki lett cserélve a hátsó féknyereg, megnézte szerelő, hogy milyen a kézifék bowden, sajnos mindkettő cserés. :(
Költségeim:
Kézifék bowdenek (2db hátsó, Trw) 18000 Ft
Szerelő: 5000 Ft
Németh Mihály, Dunakeszi
Nos mivel bizalmat szavaztunk Alfikanak, igy be is szereztem par alkatreszt aminek surgosseget ereztem...
Ha mar a bal hatso feknyereg zsir uj lett, akkor mar iden kapjon egy zsir uj jobb hatsot is. A felso motortarto bakomban a gumi olyan lett a hidegben, mint hasonlo hofokon a ferfiak nemes szerve... :D Osszezsugorodott es elerett a gumi, ezert a felso bakot is beszereztem. Kap egy uj olajleereszto csavart is alatettel, mivel sajnos a jelenlegi verzio engedi az olajat egy nagyon picit.... Egy szep nagy fekvo zsernyakon amikor atbillentem kb gyok ketto sebesseggel sajnos egy also vedo burkolat lemez megadta magat amit szeretnek vissza rakatni majd amikor ezen alkatreszek is beszerelesre kerulnek.
Koltsegeim: Hatso felujitott feknyereg (DRI) 22000 Ft
Felso motortarto bak (Metalcaucho) 5000 Ft
Olajleereszto csavar es alatet (Mapco) 1500 Ft
Szerviz dija: 15000 Ft (Nemeth Mihaly, Dunakeszi)
Update: - az olajleereszto csavaromat ugyan tudta fixalni a szerelo, hogy ne csepegjen, de utol erte a deknit a TS dekni hiba, mar nem lehet nagyobb menetet vagni bele, igy cserelni kell az egesz deknit csavarostol, szerencsere van egy jo menetes deknim , kovetekezo olajcserevel ez is cseres dolog lesz.
Sikerult slimer Cartarstol egy szep allapotu OZ 15"-os felni szettet szerezni, ami tokeletesen megfelel teli felni garnituranak, igy vegre le lehet cserelni azokat a nem eppen ravalo lemezfelniket amik most fent vannak a kocsin.
Centírozás+szerelés: 10000 Ft
Gumisember, Göd
Hosszasan tanakodtam mi tévő legyek Alfival, elkezdtem lehetséges utód után nézni. Pár ígéretesnek tűnő autó (persze alfa) tulajdonosával beszéltem, de valahogy mindegyiknél volt valmi sumák vagy tanakodás, egyik sem győzött meg igazán, ráadásul elfogott egy szívbe markoló érzés amikor arra gondoltam Alfika nem fogja vidáman, mosolyogva várni mikor falhatjuk együtt újra a kilométereket... mondom ez így nem állapot. Végül barátnőm keze és lelke is benne volt a döntésben az enyémen kívül így végképp arra jutottam, hogy Alfika még élvezze az utazást amíg lehet nálam, és a blogomban szereplő tételeket mind cserélem, plusz még veszek bele egy szép bőr belsőt is, meg kap jó téli felniket is.
Szóval nem volt szívem elengedni, tudom, hogy kezd korosodni a maga 23 évével, de azért néha ha kedve támad száguldani gazdival együtt, akkor azért még a négy karikás és társai bizony csak a remekül rajzolt hátsójában gyönyörködhetnek. Magasra tette a mércét, ezért benzines alfából már nem vennék 150 lóerő alattit, amiket meg nézegettem mind gyengébbek lettek volna nála.
Bocs ha hosszúra és érzelem dúsra sikeredett... :)
A hidegebb idő megjöttével furcsa hangokat lehetett hallani Alfi motorteréből, így aztán foglaltam időpontot Németh Mihály alfa doktornál, és a mai napon el is vittem megnézetni mi a szösz lehet a baja.
Elsőre a klímakompresszorra gyanakodtam és el is találtam, mert kiderült, hogy a kompresszor csapágya, valamint a felső feszítő görgő adja meg magát szépen...
Mit volt mit tenni szerelőm lerendelt egy klíma nélküli verziós rövidebb ékszíjat, amit fel is tettek segédjével, ezzel szépen "kikötötték" a rendszerből a klímát... :)
Plusz korábban lebeszéltem velük, hogy a hátsó fékbetétek és tárcsák cseréje is essen meg akkor a mai napon, így szép új hátsó fékkel várhatja Alfika az új évet.
Költségek:
Ékszíj (Gates) 7000 Ft
Féktárcsák+betétek (Textar) 20000 Ft
Munkadíj 13000 Ft
Km állás: 166000