Tagok >> WarbiRunner (Gyuri) >> 146 TD >> Blog
- Típus:146 TD
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1996
- Színe:Verde Bottiglia Met. 303/A
Itt a jóidő, hát lemostam, kitakarítottam a "zöldet", jól lecsapattam az alját. Szép így tisztán, egyre jobban tetszik ez a sötétzöld szín. Napsütésben nagyon jól mutat. Az egyik csomagtér teleszkóp megérezte a melegedést és rájött a tavaszi fáradtság, úgyhogy azt gyorsan ki is cseréltem. Egy rendes szőnyeggarnitúrát is megérdemelne már...
Mára minden összejött. Lett olajam, szűrőm, időm, és a szerelőnél üres akna. Reggel 8-ra várt olajcserére. Mivel reggel -11 fok várt, gondoltam időben elindulok, és egy kis kerülővel megyek, hogy rendesen átmelegítsem az olajat. Irány a Panoráma út. Szerencsére szórva nem volt, úgyhogy ahogy számítottam, szépen letaposott havas út várt. Egyszer végigmentem rajta óvatosan, mintegy pályabejárásként. A végére a vízhőfok elérte a 80-as osztást. Közben próbálgattam a féket, kormányzást, néha leellenőrzöm az autót, ne Kingánál esetleg vészhelyzetben derüljön ki ha valami nincs rendben.
Az út végén megfordultam, és jött az élményautózás. A Wartburggal itt mentem az utolsó élménykörömet mielőtt elvitték tőlem, szintén télen. Mondhatom azt, hogy a TD most engesztelt ki...nagyon precízen végigjött, porzott mögötte a hó, szépen semlegesen sodródtunk minden kanyarban. Semmi túlzás, azért nem rally tempó volt, csak egy jó kis tempós autózás hóban. Szóval ez is tudja...
A szerelőhöz 8 után picivel megérkeztem, lecseréltük az olajat. Mobil Super 2000 10w40 diesel került bele.
A guminyomást is beállítottuk, mert fékezéskor éreztem egy kis bizonytalanságot. Jól sejtettem, 2 alatt volt minden gumiban a nyomás, és 2 tized különbség volt a jobb és bal első közt.
Csak hogy ide is gyűljenek a bejegyzések. felkerült a télikerék garnitúra az autóra. Ami miatt érdekes, hogy Nov.30-án raktam fel, és nem (csak) lustaságból, egyszerűen az ősz elmaradt. Semmi nem indokolta a cserét eddig. A szélvédőmosókat pedig ma téliesítettem mindkét autóban.
A TD-t elvittük egy körre, ahogy Józsibá javasolta, rövid családi kirándulás keretében kormoltam ki. Az egr volt valószínű a fő gond, pár km alatt rengeteget csökkent a füst, pedig az elején meg se hajtottam. 15km után 4500-ig őszinte hangon forgott, nem szenvedett. 2000 alatt nem szabad odalépni neki, ezt megfigyeltem, akkor beindul a füstgép, de akkor se annyira durván kojtol mint eddig. Szerintem elfogadható lett a füstölés, 30km-t mentem vele. Ritkán vezetem, úgyhogy lassan áll össze az összbenyomás az autóról. Kedvelem, jó kis kocsi. Egy újabb fajta Civic akart valamit (kívülről kikerülni...), eléggé nem jött össze neki. Benne van ebben is a versenyszellem...Viszont a jtd-hez képest sokkal kevésbé harciszekér. Jobb a fordulóköre, könnyebb parkolni vele. Könnyebb a kuplungja is. A fék kicsit opelasztrás a hátul dob miatt. Ellenben nem tudom mitől, de a 130 már szédítő tempó. A sebességérzet sokkal nagyobb mint a jtd-ben.
Sokalltam a városi fogyasztást (7.6-7.8l/100km), illetve soknak tűnik a kormolás, így elvittem a helyi adagológuruhoz a vasat. 2 óra hossza alatt mindent átnézett (a porlasztókat nem), korrigált. Az adagoló jól volt beállítva, kicsit kellett csak igazítani rajta. A szíj túl feszes volt, azon lazított. Azt mondja adagolós dízelnél nem szabad így megfeszíteni, mert az adagoló tengely elkopik. Biztos tudja, már ezért megérte elvinni. A turbo csípi az olajat, ezt tudtam is. Összességében szerinte az EGR szelep okozza a gondot. A turbo által beküldött olaj és a kipufogott korom mind visszakerül a motorba, ami nem feltétlen jó, eldugítja a katalizátort. Lehet valamennyire el is van dugulva már, ezért van túlfogyasztás.
A TD kapta a fedett beállót a házunk előtt, mégiscsak ő az öregebb. Illetve egy apró jelzést a kapura (öcséméktől kaptuk :-)) csak miheztartás végett.
Egy ideje nem ment a baloldali féklámpa (balfék lámpa). Már idegesített, mert ebben a szériában még nem volt pótféklámpa sem, így veszélyes volt a dolog.
A reggeli napsütésben nekiálltam szétszedni. Érdekes volt, mert 11.6V feszültséget mértem az izzó érintkezőin, de haloványan sem világított....ergo kontakt hiba. A csatlakozót széthúztam, csiszolóvászonnal ahogy hozzáfértem megtisztítottam, plusz kapott egy löket WD-40-et. MAjd ezt megismételtem a többi lámpa csatlakozóval is, bár azok működtek. de így korrekt. Egy rendszámtábla megvilágító izzót is kicseréltem, így most minden rendben működik.
Jorjie-tól kaptam egy eredeti gyári rádiót. Az autóban eleve ilyen lehetett, mert a beépítő keret benne van, alulra pedig látványosan utólag került bele egy törött fülű pakolódoboz.
Reggel 2 perc alatt bepattintottam a helyére a szerkezetet. Be kellett dugni, majd betolni a helyére.
Bekapcsoláskor kiírja, hogy ALFA :-) És RDS-t is tud. De a legfontosabb, hogy eredeti, gyári.
A múltkor gázolajszagra és az autó alatt egy apró tócsára lettem figyelmes. Hamar megtaláltam a hibát, a résolajcsövek némelyike gázolajtól volt nedves, egy pedig látványosan engedte az anyagot. Vettem 1m új résolajcsövet (Gates) és reggel levagdostam a régit, feltettem az újakat. Most minden OK.
Eddig az égvilágon semmit nem kellett az autóval mókolni. Indul, megy, fékez, kanyarodik. Mondjuk nincs agyonhasználva, de ez így bíztató. Csak hogy lesz ebből így blog?
Ma gondoltam lesz egy bejegyzés. -13 fokban indítás reggel, ez jó sztori lesz. Végülis jó. Izzítás végigvár, kulcs elfordít, pici koromfelhő, motor jár. 1 perc állóhelyben melegítés a dúsító hiánya miatt, és ennyi. Holnap direkt felkelek hamarabb, megpróbálom -18 ban, azt mondják annyi lesz...mert ez így nem sztori