Tagok >> Peti16V >> Giulia Veloce >> Blog
- Típus:Giulia Veloce
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2021
- Színe:Montecarlo kék
Egy őszi borongós estén egy stoptáblás kereszteződésben egyszerre indultunk a szembejővő autóssal, én egyenesen terveztem menni, ő meg balra tervezett volna fordulni, csak nem várta meg a barom, amíg elmegyek, így belémfordult. Annyira nem értette, hogy mi van, hogy állt a kocsim oldalában, nézett rám és közben nyomta a gázt. Nem értem mire gondolt, de valamit nagyon benézett és ezzel tönkretette a napom, meg a gyönyörű karcmentes autóm szüzességét is 😭😢😢


Múlt héten egy sima jobbra kikanyarodáskor sikerült olyan bénán fordulnom, hogy a jobb hátsó felni peremének 80%-át lehúztam 😥 Máig nem értem hogyan sikerült, minden reggel ott kanyarodok ki, de ezt most valahogy benéztem…
Amúgy is volt már pár apróbb felületi sérülés ezen a felnin amit javíttatni akartam, de húztam az időt, ez viszont már annyira otromba sérülés volt, hogy nem halogathattam tovább.
Szerdára kaptam időpontot a felnijavítóhoz (https://felnijavitasbudapest.hu/), mondván ha reggel 8-kor leadom, délután el tudom hozni megjavítva. Nagyon megörültem, mivel nincs külön téli felnigarnitúrám és pótkerekem sem, így a kereket nem tudtam volna önmagában napokra nélkülözni, így viszont csak egy napra esett ki az autó.
Ez a gyorsjavításos módszer nem a felni teljes átfényezését jelenti, hanem csak a perem kijavítását és részleges festését, ezért nem végleges/tökéletes megoldás, viszont gyors és nem is drága, 15e ft volt a javítási költség egy kerékre.
Rákérdeztem a “normális” fényezésre, az 30e forinttól indul, de sajnos ezt a színt nem vállalják, mert több különböző színű rétegből van fújva, és még nem sikerült reprodukálniuk. Ha meglenne a gyári színkód, akkor megpróbálnák, de nem garantált a siker, nem biztos, hogy megmaradna a gyári állapot szerinti krómos csillogás.
A részleges javítás ellenére az eredmény nagyon jó lett, ha nem tudja az ember, nem veszi észre a javítás nyomát. Ha már úgyis ott volt az autó, akkor felrakattam a téli gumikat, hogy ne kelljen másik gumishoz vinni pár hét múlva, aki esetleg legyalulja a frissen javított felniről a festéket… Mondta a srác, hogy sok ilyen felnit hordanak hozzájuk gumisok, gyakran van a belső peremen sérülés, amire csak gumicserénél derül fény. Ebben nagy szerepe van szerintük a defektmentes gumik kisebb csillapító képességének. Nálam is így lett, mindkét jobboldali kereket “görgőzni” kellett. Ez 10e ft volt kerekenként, a gumik cseréje pedig 6/kerék.
Összességében elégedett vagyok a javítással, a felni ismét szép, az autó nagyon simán fut, jöhet a hideg és a rohadék kátyúk! 🤪
(Fotót nem készítettem, mivel reggel szakadó esőben, rendkívül mocskosan adtam le az autót, és délután is ömlött, amikor átvettem)
NOx szenzor végre tényleg cserélve és most tényleg megjavult az autó.
Szerviz: Duna Autó
Km: 40.819
Gariban cserélték, pénzt nem kértek csak elnézést a korábbi felesleges szervizlátogatásért. Korrekt volt a hozzáállás.
Ma visszakerültek a nyári gumik.
Bal előre új gumi került az őszi defektes/javított helyett. Típusazonos Pirelli PZero AR ment fel.
Km: 40.500
Cserét végző műhely: Green Car Szerviz, Váci út 49.
Ma megtörtént a check engine hiba elhárítása.
Elvileg a kipuff rendszer dupla szenzora lett cserélve, de végül erre nem kaptam egyértelmű választ, uh jövő héten pontosítom velük.
Ezen kívül a tervezett karbantartás keretében cserélve lett az olaj és a szűrők, az első fékbetétek és a fékfolyadék.
A szerviz a Duna Autó Alfa szervize volt. Gyorsak és pontosak voltak, minden a megbeszéltek szerint zajlott, abszolút elégedett vagyok velük. Külön pirospont jár érte, hogy kérdés nélkül cserélték a fékfolyadékot, és maguktól beállították a motorháztetőt, ami a bal oldalon elég nehezen nyílt eddig.
Update 04.17: visszajött a check engine, ezek szerint mégsem sikerült olyan jól a javítás, de az is lehet, hogy nem is történt javítás, csak egy hibakód-törlés.
Update 04.18: reggel a Duna Autóban törölték a hibakódot, megállapították hogy most a NOX szenzor dob hibát (50559374, képen a 4-es alk.), és előzőleg a hátsó kipuff (energy?) szenzort cserélték (50539798, 2-es alk.). Alkatrész megrendelve, amint itt van megy vissza az autó a cserére.
Km: 40.200




A múltkori szerviz alkalmával törölték a hibakódot, azóta problémamentes volt az autó, de ma húsvéti szünetet és a viszonylag szép időt kihasználva kirándultunk egy hosszabbat, amit viszont beárnyékolt, hogy sajnos újra előjött a hiba.
Sikerült a bűvös 5-szöri leállítás/beindítással eltüntetni a hibajelzést, így nyugodtabban folytathattuk az utat, de hazafelé amikor rámentem az M1-esre és elkezdtem gyorsítani, hogy besoroljak a belső sávba, egyszercsak felvillant a hiba és most először az autó is furán kezdett viselkedni, uh rendesen megijedtem, hogy félre kell állnunk. A jelenség az volt, hogy hiába nyomtan a gázt, nem történt semmi, éppen hogy 120-szal tudtuk tartani a külső sáv ritmusát, és néha a gázadásra csak a motor fordulatszáma emelkedett, de mintha kitett volna magát a váltó N-be, az autó nem húzott. Elég para helyzet volt, nem kicsit lettem mérges az autóra. Mindezt épp egy pár km-rel azután, hogy 40.000-re fordult az óra. Akkor már tudtam, hogy ebből szerviz lesz…
Annak ellenére, hogy végül eltűnt a check engine, a kollégám elszaladt vele egy ellenőrzésre. Azt mondták, hogy egyetlen hibakódot írt be, egy pillanatnyi égéskimaradás volt, ne aggódjak, nem lesz baj. Ha mégis, akkor a részecskeszűrő utáni hőmérséklet-jeladó szokott rosszalkodni. Törölték a hibakódot, de előtte bejegyezték a szerviznaplójába. (magamnak: a dátumban így utólag már nem vagyok 100%-ig biztos)
Az első hibakód, első csalódás. Egy hosszú bukaresti túráról hazafelé dobta ki. Akkor még a román benzinre gyanakodtam.

Korábban teljesen természetes volt, hogy mindig, bárhol és bárki azonnal tele tudja tankolni az autóját, ez csupán pénzkérdés volt. Sosem gondoltam volna, hogy egyszer ilyen helyzettel fogok szembesülni, hogy napokig hajtok el az üres kutak mellett, vagy épp a tömött sorokban benzinre várakozó autók mellett, és csak nézem ahogy egyre kevesebb a hátralévő megtehető út, majd már kezdek bepánikolni, hogy már arra sem lesz elég benzinem, hogy a következő nyitvatartó kútig eljussak.
Durva volt ez a pár nap/hét. Ezzel a két fotóval ennek az - remélem soha meg nem ismétlődő - időszaknak szeretnék emléket állítani.
Az első fotón a már majdnem üres tank, ahogy letettem este az autót, miután az utamba eső összes kútról lepattantam
A második fotón az öröm pillanata, amikor hajnali 5h-s ébresztő után végül 6 óra körül sorra kerültem a Szlovák úti OMV-n, benzin is volt (igaz csak 100-as, de legalább volt) és végre telicsorgattam a tankot. Ilyenkor átértékeli az ember az életét, és rájön, hogy mennyire törékeny a rendszer és csak látszatbiztonság amiben éli a napjait.

