Tagok >> Peti16V >> Giulietta 1.4 Multiar QV-Line >> Blog
- Típus:Giulietta 1.4 Multiar QV-Line
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2016
- Színe:Nero Etna
Mivel éppen esedékes volt az éves szerviz, és az autó kényszerből már a szervizben volt, így az olajfogyás okának vizsgálata mellett el lett végezve az éves szerviz, a szokásos olajon és szűrőkön kívül kapott új NGK gyertyákat, kiegyenlítőtartályt és végre a motortartó bak is cserélve lett a módosított verzióra,
Az olajfogyás oka nem derült ki, elképzelhető, hogy lekokszolódtak az olajáteresztő gyűrűk a korábbi hosszabb állás miatt, a turbón semmi nyoma hibának, szivárgás sincs, uh kapott egy komoly motoröblítést Liqui Moly szerrel, majd utána járatva lett a motor egy olcsóbb olajjal, de már adalék nélkül, majd ennek leengedése után került csk bele a Selenia K Pure Energy. Elég költséges beavatkozás volt, remélem ért is valamit…
(a gyári kiegyenlítő tartályt és motortartó bakot én vittem, így a lenti árban nincsenek benne)
125.891 km


Trélerrel (itt is kösz, Dani!) bevittük az autót az Alfa Romeo Szerelemhez, ahol rövid idő után kiderült, hogy nem volt elég olaj a motorban, ezért a MA egység nem tudott megfelelően működni, így ezért állt le a motor. Kapott egy kis olajat, a 3. kísérletre beindult, szépen kisimult a járása. A hiba oka megvan, de hogy miért fogyott el ilyen hamar az olaj, azt még ki kell deríteni…
Ma a feleségem az első kanyarig jutott az autóval, ami először elkezdett erőtlenné válni, majd le is állt a motor. Szerencsére nem jutott messzire, így nem kellett sokat tolni hazáig…
Holnap hívom a szervizt, gyanús, hogy elszakadt a tavaly nyáron cserélt vezérlés. (Azóta már kiderült, hogy nem az volt)

Felragasztottam az ismert, ebayről beszerezhető öntapadós alcantara(-szerű) utasoldali légzsák borítást, hogy megóvja a fedelet az UV-sugaraktól, hőtől és így a felpúposodástól és kirepedéstől.
Asszem 34€ volt ingyenes szállítással.

A kilincsekről mállott le a festék, így a csere mellett döntöttem.
Színben így végre harmonizál a kilincs, a visszapillantó és a pajzs.


A régi borításról pikkelyesedett a fényes krómbevonat, ami amúgy sem tetszett, így adta magát a csere a matt (szatén) krómra. A cserét a youtube-on található videók segítségével végeztem. Nem nagy ügy, de azért kell egy kis türelem és kézügyesség hozzá. Nekem a bal oldalinál el is tört a tükörlap, mert a másik oldali siker után elbíztam magam és kevésbé voltam óvatos. Így vehettem egy tükörlapot is pluszban, ami miatt másodszorra is neki kellett ugranom a mutatványnak.
Minden jó ha a vége jó! Tetszik az eredmény, ezzel a kis lépéssel is frissebb és újszerűbb állapotú lett az autó.

Ma végre felkerült a faceliftes scudetto. Erre a cserére az autó 1 évvel ezelőtti vásárlása óta készülök, uh nagyon örülök neki, hogy végre megcsináltam.
A felszerelés előtt ismét nézelődtem a youtube-on, tök jó, hogy nem vakon kell egy ilyen műveletnek nekiállni. Ahogy másoknak is, nálam is több menetes rézhüvely is elfordult a régi rácsban, ez egy kicsit lassította a műveletet, de mindennel együtt így is kb. 2 óra alatt kész lettem.
Nagyon tetszik az autó frissített arca, sokkal jobb szerintem az összhatás így, nem csak a rács más, az egész formaterv sokkal harmonikusabb és frissebb.




Ma végre sor került a nyári felnik/gumik felszerelésére.
Már nagyon vártam ezt a pillanatot, mert a régi téligumik nagyon búgtak, így kíváncsi voltam, hogy az új gumival marad -e vmi a hangból, és esetleg kiderül, hogy kerékcsapágyas az autó, de szerencsére nem csak külsőre nagy a változás, de az autó teljesen megfiatalodott, végre tényleg szuper lett a vezetési élmény! 😊
Ismét volt segítségem, a fiúk is alig várták már a cserét, és szinte csak instrukciókat kellett adnom, a melót ők csinálták. Talán legközelebb már egyedül is menni fog nekik. Ja, és a legkisebb is segített, aki épp ma 1 éve (pont Anyák-napján) lett családtag 🥰
Újak a gumik, a felnikupakok és gyönyörűek a felújított felnik, nagyon szép lett az autó.
(a képeken még magas az autó, de egy pár kör után visszaült a rendes magasságra, teljesen jó lesz így, nem fogom leültetni)



Felszereltettem az új nyárigumikat a felújított felnikre. Ha az autót is viszem, akkor 3 hét múlvára kaptam volna időpontot, így viszont reggel vittem, délután hoztam a kész szettet.
A munkát ismét a Gumisch végezte. 21.000 ft volt a szerelési díj az új szelepekkel.
A gumit egy ismerős szerezte nagyon kedvező áron, 30.500 ft volt darabja, így 122.000 forintot fizettem a szettért.


Ma előkészítettem a kocsit a nyári kerekek érkezésére, mert s féknyergek nagy koszosak voltak és nem akartam, hogy a gyönyörű, újrafestett 8C kerekek így kerüljenek fel, mert a ritka küllőzés miatt sokkal jobban kilátszanak a nyergek.
Most már szépek, jöhetnek az új felnik az új gumikkal 👌
Legnagyobb megdöbbenésemre a srácaim segíteni akartak 🥰, így még kellemesebben telt a meló. Hozták-vitték a szerszámokat, emeltek, kereket csavaroztak, remélem elsajátították a részleteket annyira, hogy később majd a saját autójukon is tudjanak kereket cserélni! 💪
A művelethez egy hosszabbítós kerékkulcsot (Ázsia, 3200 Ft) és egy nyomatékkulcsot (Lidl, 8000 Ft) szereztem be.



2
426
