Tagok >> Peti16V >> Giulietta 1.4 Multiar QV-Line >> Blog
- Típus:Giulietta 1.4 Multiar QV-Line
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2016
- Színe:Nero Etna
Ma Jartronic (Budavári Csaba) beszerelte az új 6,5"-os Uconnect rádiót, illetve bekerült egy utólagos Valeo tolatóradar is.
A rádióhoz kapott Carplay átalakító nem igazán győzött meg minket, így végül nem került beépítésre, ezért a tervekkel ellentétben a Carplay funkció nem lesz elérhető.
Illetve idő hiányában a kamera most nem lett rákötve a fejegységre, de ki lett építve egészen a csatlakozóig, így emiatt még később vissza kell mennem.
Költségek:
rádió: 60.000
kód letöltése a rádióhoz: 5.000
szálcsiszolt műszerfalbetét: 20.000
Valeo szett: 22.000
tolatókamera: 22.000
munkadíj: 60.000
Göngyölített vételár: 3.788.00 ft
A gyárilag beépített 5”-os Uconnect helyett a nagyobb, 6,5”-os fejegységre szerettem volna váltani, mert erre már rá lehet tenni a tolatókamerát, illetve egy külön eszköz segítségével a Carplay is menni fog rajta.
Egy nagyon jó ajánlatot sikerült elcsípnem (60e ft volt, de majd a következő posztnál számolom az árát).
A beépítést a Jartronic végzi majd később.
Hónapokig vadásztam 8C felnire, végül sikerült egy szettet megszerezni, de mivel már jön a hűvösebb idő, idén már nem fognak felkerülni az autóra.
Hibátlan sehol nem volt (sőt, leginkább sehol semmilyen…), ha meg már úgyis javítani kell, akkor mindegy, hogy hány helyen van a perem lehorzsolva, uh végül egy nem túl szép esztétikai állapotú szettet vettem.
A fejújítást a Cultcar Bt. végezte. Nagyon elégedett vagyok az eredménnyel, szépek, teljesen gyári új állapotúak lettek a kerekek, alig várom, hogy tavasszal felkerüljenek! A 18-as szett felújítása 60e ft volt. Kapnak majd faceliftes kupakokat is.
Göngyölített vételár: 3.599.000 ft
Nálunk is előjött a jellemző hiba, így ma nekiestem és kicseréltem ezt az alultervezett alkatrészt. Szerencsére az alkatrész olcsó és a csere sem nagy ügy, így gyorsan és kis pénzből orvosolható a probléma. Én az Alfa Depónál vettem több más alkatrésszel együtt, így a pontos árára már nem emlékszem, de talán vmi 4e ft volt a vége.
A Fiatalkatrészeknél a legolcsóbb, ott 3190 forintért be lehet szerezni: link
OE száma: 51827753, 51851495, 51851496
Göngyölített vételár: 3.374.000 ft
Folytatom a hibák eltüntetését, így most a motorburkolat került sorra.
A szerelő szerint gyakran eltörnek a helytelen leszedés miatt a csatlakozó fejek, sajnos a miénk is így járt, ráadásul a hőterelő lemez már külön életet élt, így rettenetesen zörgött is.
Hosszas keresgélés után sikerült szereznem egy bontott darabot 13e forintért, aminek nagyon megörültem, mert sok helyen azt mondták, hogy reménytelen, annyira sokan keresik… A beszerzést innen is kösz Gyuri (Alfa Depo)!
A letisztogatas után csak fel kellett pattintani a helyére és már kész is vagyunk!
Göngyölített vételár: 3.370.000 ft
Már vásárláskor feltűnt, hogy a jobb hátsó ajtókárpit felső részét valamivel tönkretették, néhány ponton szét volt szakadva a műanyag borítás, ami eléggé rontotta az egyébként nagyon szép állapotú beltér összképét.
Szabadság alatt végre eljutottam Tatára az olaszautobontóba, ahol 15e forintért sikerült vennem egy bontott, de teljesen új állapotú, és mindenben egyező kárpitot. Az egyetlen baja az volt, hogy egy tenyérnyi részen volt egy olajos folt, de ezt sikerült kiszednem belőle műhelypadló olajfelszívó granulátum segítségével.
A csere nem volt bonyolult, az új kárpiton rajta volt az összes patent, így csak a kilincs bowdenjének befűzésére, illetve az ablakemelő stekkerére kellett figyelnem.
Göngyölített vételár: 3.357.000 ft
Néhány alapvető tartozékot kiloptak az autóból, mielőtt hozzám került, így ezeket elkezdtem pótolni. Vettem vonószemet az olaszautobontónál, ez 4000 ft volt, illetve bekerült egy Continental defektjavító szett, ami 20e forintba került.
Göngyölített vételár: 3.342.000 ft
Még jó, hogy xenonosnak vettem az autót… A vásárlás hevében meg se néztem, hogy valóban az -e, csak örültem a semminek… úgyhogy valamit tenni kellett, hogy sötétben is használható legyen az autó.
Egyik ismerősöm adott kipróbálásra egy Osram LEDriving XTR H7 LED szettet, így gondoltam letesztelem, hogy mit tud. A fórumok olvasása és néhány yt videó megnézése után rájöttem, hogy nem 5 perces mutatvány lesz, nagy kínszenvedés árán be lehet tenni a helyén is, de egyszerűbb kivenni a fényszórókat.
Tegnap végre lett egy kis szabadidőm, így nekiláttam. Az első akadály a lökhárító meglazítása volt (nem kell levenni a lökhárítót, csak a felső 4 rögzítőcsavart kell kiszedni, hogy előre lehessen feszíteni), merthogy a torx csavarok TX55-ös méretűek, és hiába van itthon több különféle készlet, a legnagyobb is csak 50-es volt. Nem volt más megoldas, vennem kellett egyet gyorsan. A Bauhausban találtam 1/2”-os fejet 1090 forintért, így mostantól bármikor le tudom kapni a lökhárítót (kelleni is fog a pajzs cseréjéhez is).
A fényszórót két 10-es fejű csavar tartja, egy a tetején, egy másik pedig a kerékjáratban, nagyjából ott, ahol a lökhárító találkozik a sárvédővel, a dobbetéttől kb. egy arasznyira a lámpa irányában. Ehhez a csavarhoz a videók alapján ki kell szedni a dobbetét 3 alsó rögzítőcsavarját, majd magát az egész rugalmas dobbetétet félrefeszíteni, és ezen a lyukon benyúlva már könnyen hozzáférni a csavarhoz. Két csavar van egymás mellett, én először rosszat szedtem ki, itt érdemes a lámpa mögött a motortérből kitapogatni, hogy melyik csavart kell megbontani. És itt jöttem rá, hogy tulajdonképpen innen is hozzáférni a csavarhoz, egy kicsit a szűk hely miatt trükkös, de megoldható. A másik (akku felőli) oldalon már egyből innen mentem neki, sokkal gyorsabban kint volt a csavar. A dobbetétet itt is kicsavaroztam, mert a másik oldalon eléggé be voltak állva a csavarok, így megjárattam és bekentem őket. Fontos, hogy ehhez nem kell levenni a kerekeket, elég csak eltekerni a kormányt a megfelelő irányba.
Ha kint van a lámpa 2 és a lökhárító 4 csavarja, akkor már csak óvatosan ki kell billenteni a fényszórót. Én raktam egy törölközőt a motortérbe, hogy óvjam a lámpa búráját a sérüléstől. Ha kint a lámpa, akkor könnyen be lehet látni, hogy mi a teendő, így ezek utan könnyen megy az izzó kiszedése, és az új visszarakása. Ennél az Osram LED-nél nagy segítség, hogy az izzó illesztő pereme bajonettzáras illesztéssel van fent, így először ezt le kell szedni és ezután ezt kell a lámpa fészkébe illeszteni, majd a rugót visszaakasztani. Ezután az izzót befelé nyomva a helyére tekerjük, beállítjuk a megfelelő pozíciót (a leírás pontosan mutatja a helyes helyzetet), majd a csatlakozókat összedugjuk (ügyelve a polaritásra: a sárga a +, a barna a -). Összedugás után elhelyezzük a csatlakozót és a vezérlőt a lámpa belsejében, mehet vissza a gumifedél, gyors teszt, és a fényszóró mehet a helyére. Nekem kb 1,5 órám ment el a cserére, de aki nem az elsőt csinálja, szerintem fél óra alatt megoldja mindkét oldalt.
Érdemes a csere után egy sík falfelületen kipróbálni, hogy biztos jól állnak -e az izzók, ha szép vízszintes vonalat vetít a projektor, és egyezik a két fénycsóva magassága, akkor jó munkát végeztünk.
Elégedett vagyok az eredménnyel, nemcsak, hogy sokkal jobban látni az új izzókkal, de felkapcsolt lámpával kinézetre is fiatalabbnak hat az autó, mint a korábbi sárgás gyenge fénnyel, úgyhogy marad benne. A Giulia gyári nagy (35 wattos) xenonja azért sokkal komolyabb fényt ad, de ne hasonlítsuk ahhoz, az egy sokkal fiatalabb és drágább, gyári megoldás.
Közben a cimbim közölte, hogy neki már nem kellenek ezek az izzók, így a végén az összes költségem a kulcs beszerzése volt.
Ma bekerült az új akkumulátor.
A gyári eredeti Mopar feliratos Exide 60 Ah-s EFB (stat&stop-os) volt még benne, ezek szerint 8 évet bírt, ami nem rossz teljesítmény. Ennek megfelelő, de már nagyobb indítóárammal rendelkező EFB-t kapott. Az Exide épp elfogyott, úgyhogy ERA márkájú került bele (amit egyébként a Clarios gyárt, ami tulajdonképpen a Varta akkumulátorgyártója).
A csere utáni elpakolásnál vettem észre, hogy az anyósülés felett a kocsi lezárása után percekkel világított az olvasólámpa. Valószínűleg még bírta volna a régi akksi, de a bekapcsolva hagyott kis lámpa mindig leszívta, én meg meg…
Most már mindegy, de legalább pár évre ez a hibalehetőség is kizárva.
Göngyölített vételár: 3.318.000 ft
Mivel az autó legutóbbi szervizéről semmilyen infó nem áll rendelkezésre, ezért a folyadékok és szűrők cseréje mellett kap egy új vezérlést vízpumpával, új hosszbordásszíjat feszítővel, új gyertyákat, és ami még majd az átnézés során felmerül.
A topikok olvasgatása alapján Olmann Zsolt (Alfa Romeo Szerelem Kft) mellett döntöttem, remélem beváltja a hozzá fűzött reményeket! Ma beadtam az autót, ha semmi komoly probléma nem merül fel, akkor holnap este elhozhatom.
Tervezett cserék:
- olajcsere (Selenia) + összes szűrő (Filtron)
- Multiair szűrő (55238665)
- gyújtógyertya (NGK)
- vezérléscsere + vízpumpa (INA) + hűtőfolyadék
- hosszbordásszíj + feszítő (Dayco)
- fékfolyadék
- fékek ellenőrzése
- teljes átnézés
Update: másnap délutánra elkészült az autó. Semmi különös problémát nem találtak, a diag is csak a tegnap reggeli akku lemerülést mutatta (holnap kap egy újat), viszont a kért gyertyacsere és fékfolyadékcsere elmaradt/-felejtődött, aminek nem örülök, mert majd vissza kell mennem miatta.
Semmit nem vittem (pedig alkatrészes cégnél dolgozom), de a számla végösszegéből kaptam kedvezményt, így nem jártam sokkal rosszabbul. Kifejezetten fairnek tartom Zsolt hozzáállását, kerek perec elmondta, hogy van egy fix összeg, amit egy ilyen munkán keres. Ha az alkatrészen nincs haszna, akkor azt rászámolja munkadíjban, így felesleges az alkatrész vitelével bajlódni, és ha garanciális ügyintézés merülne fel, azt is egyszerűbb intézni. Számlát kaptam a javításról.
Göngyölített vételár: 3.286.000 ft