Mutasd

>> Szerviz2013-09-27

Az Ebayen rendeltem rozsdaátalakítót (Purux 5kg 14Euró), és alvázvédő wachsot (APP W100 4*500ml 23Euró).
Idő hiányában magam végeztem el egy délután alatt az egészet. A rozsdás helyeket drótkefével és csiszolópapírral megtisztítottam, majd pedig a rozsdaátalakítót ecsettel felvittem. Néhány óra száradás után a wachsal befújtam.
Meglepő, de a wachs oda folyik ahol valamilyen hiba van az alvázon. Ilyet még nem láttam! :)

A téli gumikat is ki kellett cserélnem. 4 db Michlen Alpine A4 (185/65 R15) 76.000 Ft. Tudom, hogy van olcsóbb, sőt szinte csak az van, de a gumi az ami nem játékszer. Elsőre kicsit hangosnak tűnik, de lehet hogy csak a nyári gumik után érzem így.

 
>> Szerviz2013-09-26

Eljött a szíjak lecserélésének ideje.
Vezérműszíjak + feszítők + hosszbordásszíj + feszítő + szelepfedél tömítés + vízpumpa.
Ezeken kívül a kipufogó leömlő lett meghegesztve.
Szekszárdon Felszegi Zoli végezte a szervizt.
Óraállás: 193500 km

 
>> Szerviz2013-09-18

Eltört a flexibilis csövem. Teljesen szétment. Vagy azért, mert az egyik kipufogótartó gumi szétment, vagy azért, mert a leömlő és a blokk közötti tartó hiányzott.
Boltban 70Eurónál kezdődik a cső ára. Neten találtam 21-ért, de egy hónap alatt sem érkezett meg. Végülis az Ebay-en vásároltam 13 Euróért szállítással együtt.
Egy bérelhető műhelyben lett a régi kivágva és az új CO-val visszahegesztve.
A teljesítménye nem változott érezhetően, de a hangja újra olyan, mint régen. Így szeretem! :)

Cső (250*50) 13 Euró
Műhelybérlés 34 Euró
Munkadíj 15 Euró
Összesen: 62 Euró

 
>> Egyéb2013-08-15

A fényszóróim úgy néztek ki, mintha rétegekben elkezdene a műanyag leválni róla. Egy kis karosszériás jótanácsnak köszönhetően rászántam magam a felújításukra.
Kellett hozzá:
- G3-as polírozó paszta (1 liter 7000 Ft ehhez a munkához fél deci sem kellett)
- 1000-es csiszolópapír (1 ív 0,65 eurocent, melynek 1/4-ét sem használtam el)
- néhány liter víz
- szabadidő és türelem
Lámpánként kb. 1 órába került, amíg lecsiszoltam olyanra, amilyenre szerettem volna. Így sikerült a kisebb felverődéseket és a rétegekben leváló műanyagot eltüntetni. Végig sok vizet kellett használni hozzá.
A csiszolást követte a polírozás. A G3-as pasztát vattával vittem fel, és lámpánként mintegy 1 órán keresztül políroztam, míg a képeken látható eredményt el nem értem.
1-es képen a jobb oldal kész van már a bal következik.
2-es kép a jobb fényszóró polírozás után.
3-as kép a jobb oldal kész van, a bal csiszolás után.
4-es képen a bal oldal csiszolás után
5-ös képen a bal oldali fényszóró látható ahogy régen kinézett.

 
>> Szerviz2013-06-23

Németországba való visszajövetel előtt rendberakattam a klímát is. Tisztítás és feltöltés + szűrő együtt 20.000 Ft.
A visszafele vezető úton kellett szembesülnöm egy másik gonddal. A klíma tökéletesen működött. Kb. 20 °C volt bent, miközben kint 30 felett. Valószínűleg egy felpattanó kavicstól elkezdett megrepedni a szélvédő. Jobb oldalon az aljától kb 20 cm-re egy mintegy 30 cm-es repedés lett Győr környékén. Megpróbáltunk még Magyarországon szerelőt találni a cseréhez, de Győr és Mosonmagyaróváron mintegy 14-15 szerelő és műhely közül senkinél sem volt raktáron szélvédő. (Még Rieglernél sem! Ők arra hivatkoztak, hogy régi típus.)
Klíma nélkül jöttünk vissza. Itt kint egy bontóban kaptam 60 Euróért. Még 25 Euróba került a ragasztószett. Vasárnap két lakótársnak köszönhetően 3-4 óra alatt kicseréltük.

 
>> Szerviz2013-06-15

2013.06. 9-én kicsit hazamentünk. Ekkor vettem igénybe újra Csöri mester segítségét. Jobb első csapágycsere megszüntette a régóta meglevő és zavaró nyikorgást. Egy rugócsere a kuplungpedál visszajövésében segített. Ezenkívül a két hátsó kézifékbovdent valamint a hátsó tárcsákat és a fékbetéteket kellett kicserélni. Az első zárak beragadását valamilyen folyadékkal igyekezett megoldani. Ez utóbbi egyenlőre csak részleges megoldásnak bizonyult. Jobb a helyzet, de még nem tökéletes.

 
>> Szerviz2013-04-28

Sor került a következő olajcserére. A dolog pikantériája az, hogy ezt Németországban kellett megcsinálni. Itt jött el az ideje.
Meg kellett küzdeni a pénzéhes szerelővel és a hozzá nem értő autóboltossal. Hiába ezek németek.
Szimpla olaj (Selenia 20K Alfa Romeo), olajszűrő (MAN W 712/66) kellett, de itt ez sem ment elsőre. Sőt másodjára, harmadjára, negyedjére sem.
Végül szombaton 27-én, 184.000 km-nél megtörtént.
Összes költségem: 93 Euro.

 
>> Autóápolás2011-07-08

Úgy döntöttem kicsit feldobom néhány alap alfás kellékkel. Egyenlőre 3 db-ot tettem rá. Döntsétek el a képek alapján, hogy megérte-e? :D
Matrica (10db) 1000 Ft
Utazás a reklámstúdióba kb 1500 Ft

 
>> Szerviz2011-06-03

Motorolaj és fékolajcsere. Pollenszűrőcsere.
Pluszként vettem még Paraflu-t és váltóolajat is, de azt nem kellett utántölteni.
164800 km

 
>> Szerviz2011-05-06

2011. május 4. 162.600 km
Műszaki vizsgán volt az autó. Stabilizátor kitámasztót, első fékbetéteket és első féktárcsákat kellett cserélni. Ezek munkadíjjal és vizsgadíjakkal együtt 94.000-be kerültek.
Itt vették észre, hogy a motor 4-es kategóriájú környezetvédelmi szempontból, de a forgalmiban 2-esbe lett sorolva. Megoldás: új forgalmi.
2011. május 6.
Megvan az új forgalmi.