Mutasd

>> Esemény2011-01-18

Pontosan ma 3 éve, hogy birtokba vettük az Alfát. Így, ezen a jeles napon, ismét kell írni néhány sort, jelezvén, hogy mi minden történt azóta.
Hol is lehetne kezdeni. Egy élet is kevés megismerni/kiismerni egy másik embert. Úgy gondolom, hogy ez jellemző lehet az Alfára is. Vannak kisebb „viták”, de a szerelem még mindig él, csak úgy, mint amikor először láttam azt a "csőrös, hol a fenében van hátul a kilincs?" autót 97-ben, ami eleinte nem is tetszett. Jó tíz évnek kellett eltelnie ahhoz, hogy magaménak tudhassak egyet, és ez a vágyakozással teli bő tíz év csak megerősített abban, hogy nekem kell egy 156-os.
Hogy miért? Mert a legszebb autó a világon. Erős, gyors, kényelmes, és a legjobban vezethető autó, amit valaha vezettem. Tény, hogy az első autóm egy Trabant volt (Kázmér), és a második az Alfa (Béta), de ezalatt az idő alatt vezettem néhány kategóriával alacsonyabb és magasabb autót is, de a vigyort az arcomra csak az Alfa varázsolta.
Megbízhatóság. Ez az örökös vitatéma az olasz autóknál. Megbízható? Igen! Törődést, odafigyelést igényel. Mint az ember. Ha elhanyagolják, elkallódik. Etetni, itatni kell. Mint minden autót, csak ezzel kicsit többet kell törődni, mert érzékenyebb az átlag autóknál, és az átlag autót nem elfogultságból írom, mert a mai napig megnézik az emberek, pedig már 12 éves. Három év nem sok idő, de azért így is hallottam már néhányszor, hogy „szép, csak olasz, az olaszok mindent túlspiláznak” stb. És épp ezért jó. A hengerenkénti két gyertya, a vezérlésmódosító, a futómű. Ettől lesz átlagon felüli. És persze a külső miatt.
„Viszi a pénzt”. Ez így van. Melyik autó hozza a pénz? Aki szereti az Alfát, kibékül ezzel is. Csak úgy, mint a futómű kopogásával, hogy innen-onnan mindenféle megmagyarázhatatlan zajok jönnek, amiktől az ember már lassan a haját tépi, az állandó izzócserélgetéstől, de mégis szeretjük, és ráköltjük azt a pénz, amit valóban meg is érdemel. Megérdemli, mert meghálálja, igaz, hogy néha nem annyira, mint kéne, mert mint tudjuk, a baj nem jár egyedül.
Szóval átéltünk már néhány dolgot; belekeveredtünk pár életveszélyes előzésbe, teljes futómű csere után összetörtek, eddig csak a tolatólámpa és a hátsó ködlámpa izzóját nem cseréltem, stb. Minden kötelező csere és javítás megvolt már, és remélem, hogy még néhány ilyen kényszeres szervizelés vár még ránk. Amit még mindig nem tudtam megcsináltatni, az a fényezési hibák javítása. Készülünk az áprilisi műszaki vizsgára: alapjárati motor (csere), futómű (csere [elöl-hátul]).
Mivel a xenont kiszereltették, és az éjszakai vezetés felér a vakon vezetéssel, úgy döntöttem, eme jeles nap alkalmával megajándékozom egy Osram Night Breaker Plus izzókészlettel.

km: 188.898