Már éppen ideje volt, hogy kicseréltessem a kuplungot, mert már igen csak zugot a kinyomó csapágy.Több hónapi sporolás után, elindult az anyag beszerzés, amin hála istenek sokat tudtam a költségen fogni.A nehezebb dolog az a szerelő ( Mazsi ) keresése volt. Ami nem volt könnyű, de azért sikerült megtalálnom, a megfelelő személyt, aki nem úgy indult neki a dolognak, hogy Alfa, és egyből több tízezer forint.
Most pedig rátérek az alkatrészekre, amik cserélve lettek.
VALEO kuplungszett, CORTECO főtengely-szimering, nyelestengely-szimering, Tutela Technyx váltóolaj, féltengely gumiharangok, kormányösszekötő stabilizátorok.
Az eredmény, fenomenális lett!!!
Nagyon vártam ezt a napot, mivel az első Alfa találkozóm, és nagyon kíváncsi voltam, hogy milyen lesz.Napom több szempontból is jól indult, a Húgi névnapja ( Andrea ), és természetesen a napsugaras nyárias idő ami mellém állt, és szebbé tette ezt a csodálatos, élményben gazdag Alfa találkozott.A szervezés, és ez alatt a bejutásra gondolok, amin még a szervezőknek lehetne mit finomítani.A programokat is kevésnek találtam, ebbe bele értve az autós, és színpadi produkciókat is. De mindent össze véve, tényleg igazán jól éreztem magam.
A jó idő tekintetével, végrehajtottam egy belső kárpit tisztítást!Az eredmény meggyőző lett, és a kocsiba beleülve, a jó illat vesz körül.
Na végre ez is meg van!!Nagyon sokat küszködtem, mire meg lett a gond!Igazából második mérésre, kiderült nem dolgozik a labdaszondám.A vas, már napi szinten szaggatott, teljesen erőtlené vált, és igen csak megnőtt a fogyasztás.Első gyanú, a LMM terelte a figyelmem, egy Cartárs segítségével.A computer 3 hibát jelzet a lambdaszondáról, ami törölve lett.NGK típusú lambdaszonda került beépítésre,csere után újabb mérés, és természetesen a vas tökéletesen működik!!
Nagyon recsegtek már a jó öreg, gyári hátsó hangszóróim.Nem volt más választás, mint az, hogy vásárolók egy másikat.Így hát a gyári méretű hangszóró került beépítésre.
A választásom, egy SONY XS -1326SE típusú lett.A gyárinál, sokkal jobban szól, és meg is vagyok vele elégedve.
Igen csak rá fért, már a teljes fékolaj csere.Ki pumpátuk a régi olajat, és nagyon sokáig csak a kosszós, szinte fekete olaj jött a csővőn.
FERODO DOT 4, típusú olaj került bele, így most legalább 3-évig, nem kell bántani.
A fékem érezhetően jobb lett!!!
Sok váltógombot megnéztem mire, eljutottam ehhez.Szerintem sikerült jót választanom, ami azért is fogót meg, mert úgy néz ki mint egy igazi dugattyú.Szóval egy vaskeresztes dugattyú váltógombot vásároltam.
Mikor megláttam, annyira megtetszett, hogy azt mondtam, nekem is kell ilyen. :-))
Igazán ötletes, és szép Alfás dizájn!
A tervezet pedálszett, is beépítésre került.Így már alakulóban a vas, de még sok minden hátra van a vég kifejlethez.Típusa természetesen, Made in Italy ( Simoni Racing ).Olasz autóba, olasz termék! :-))))
Igen csak esedékes volt, mert ezekben a fagyos időkben, majd meg fagytam benne.De ezt szó szerint értendő!Igazából szép lassan krepált be, egyre kevésbé ment fel a hőfok mutatója.A végén már a 40 fokból nem is engedett, így természetesen a fogyasztásom is megnőtt. BEHR típusú termosztát került beépítésre, és -30 fokos fagyálló folyadék.Most már tökéletes a motorhőfok, és a fűtés is, a fogyasztásról nem is beszélve.