gab55 - főkép
>> EseményAlfa 155 2.0 TS 16V // 2009-10-17

A tavasszal javított hátsó sárvédőívek újra rozsdásodtak, így felmerült, hogy nagyobb lesz a baj, mint az tavasszal látszott. Lebontottuk, aztán hajszál híján újra kellett éleszteni: A benzinbetöltőcsonk és a doblemez közötti rész purhabbal kinyomva, sziloplaszttal kihúzva, és egy bádoglemez volt rátapasztva. A doblemez persze már nem volt, legalábbis a külső részen. A tervezett 1hetes javításból legalább kettő lesz, a tervezett költség is min. a duplája. Azon kívül viszont a karosszérián minden eredetinek tűnik, a többi része kimondottan jó állapotban van.
De legalább most szép lesz, meg remélem, hogy a rozsda ezek után egy jó ideig nem fog zaklatni.
Mivel ehhez az egész belsejét ki kellett szedni, így itt az alkalom, hogy egy igazán mély tisztítást kapjon a kicsike.

 
>> Tuning és extraAlfa 155 2.0 TS 16V // 2009-06-27

Most, hogy sikeres vizsgát tettünk, ideje volt visszarakni a szépkipuff-ot. Sikerült megtalálni, hogy hol fúj ki. A blokk után van egy rögzítő bilincs, ott korábban már hegesztve lett, úgy néz ki, hogy a hegesztés nem lett tökéletes. Jövő héten javítjuk. Felkerült a kartervédő is, jó alacsonyra került az alja, de a jó kis orosz vasnak úgysem tud ártani egy-egy jöttment csatornafedél :) Meglepően jó minőség, horganyzott minden csavar, alátét, meg maga a lemez is. Lehet, hogy érdemes lenne bandázsolni a kipufogócsövet, mert elég szűk a hely az olajteknő meg a lemez között. Még meg kell találni, hogy a kartervédő melyik része rezonál 2500-3000 között. Ez is szép lett. Imádom az egész autót.
Kicseréltük a kézifékbovdeneket is, így ősztől tavaszig is lesz kézifékem.

 
>> SzervizAlfa 155 2.0 TS 16V // 2009-06-25

Már régóta ki akartam tisztítani a fojtószelepház/alapjárati motor/EGR környékén mindent. Ma végre eljutottunk ehhez a ponthoz is.
Alig volt benne kosz, de azért nem ártott neki. A fojtószelep úgy zár, ahogy a nagykönyvben meg van írva, a belefújt tisztító spray sem folyt át rajta. EGR is rendesen működik, ráadásul alig volt lerakódás benne. Egy kicsit meglepő volt: a kartergáz visszavezető csöveken alig volt látható olajfilm, pedig működik rendesen. Szal jó állapotú a motor belseje.
Megszűnt az az idegesítő megtorpanás hidegen, 2000 körül. Hurrá!

 
>> SzervizAlfa 155 2.0 TS 16V // 2009-06-17

Friss műszaki után kijövök a szerelőtől, aztán a második sarkon világít a Check panel-en a féklámpa hiba. Nem gáz, kiégett egy izzó- gondoltam én.
Nem az volt. Szétesett az egyszer már javított féklámpa kapcsolóm.
Gyors rendelés, másnap kész.
Vazze, ha emiatt nem ment volna át műszakin, megbolondultam volna. Kb. 3percen múlt!

 
>> SzervizAlfa 155 2.0 TS 16V // 2009-06-17

Sikerült a műszaki. A tervekhez képest semmi extra. Ki is jött a keretösszegből.
Most még vissza kell rakni a "rendes " kipuff-ot, meg felrakni a kartervédőt, aztán GO!

 
>> SzervizAlfa 155 2.0 TS 16V // 2009-05-02

Zöldkártya megvan, teljesen jók az értékek. A magasfordulati CO csak másodikra állt be rendesen, valszeg a nyitott kipuff miatt kicsi a kipuffgáz ellennyomása és ezért alapjáraton kicsit visszahűl a katalizátor.
Előműszaki:
-fékeltérés elől 0%, hátul 5%, kézifék 10% (ez mind naon fasza, de a kézifék nem fogja meg a padot -kb. be kell állítani)
-mindkét első lengőkar csere
-vissza kell majd tenni a gyári kipuff rendszert (úgyis fel lett újítva- két napig kibírom, hogy túl halk a masina)
Nagyjából ennyiből meg is lesz a műszaki.
plusz még jönnek a fix költségek (el kell tartani a sok ingyenélő sz@rházit).

 
>> Tuning és extraAlfa 155 2.0 TS 16V // 2009-03-18

Végre felkerültek a télen vásárolt momo corse silver 7x16 Et35 felnik, meg a 205/45R16 P Zero Nero-k. Cíp lett. :))))

 
>> SzervizAlfa 155 2.0 TS 16V // 2009-03-16

158e km
Rozsda foltok felkutatása, javítása.
Alvázvédelem.
Első lökös, küszöb spoilerek műanyag hegesztése, újra fényezése.
Karosszéria javító fényezése.
Teljes polírozás.
Kormány, váltógomb, váltózsák és kézifékzsák újra bőrözés.
Hamutartó csere (a kis műanyag fogaskerék szarrá ment)
Fűtés kezelőpanel csere (nem volt az igazi a megvilágítása)
Kalaptartó csere (a roló kis gumi fogantyúja le volt szakadva +az új kalaptartó szebb állapotban volt)
Csomagtér burkolatok cseréje (kalaptartó alatt + a csomagtartó ajtón)
Hátsó lengéscsillapító csere (Monroe, gázos)
Fényszórók nagytisztítása.
Szervóolaj csere (Castrol)
Motoröblítés.
Motorolaj +szűrő csere (Castrol Edge Sport 10W-60)
Váltóolaj csere (Castrol EP80W-90)
Váltóoldali főtengelyszimering csere (Corteco)
Kuplung teljes szerkezet csere (Valeo)

Asszem eljött az a pont, amikor már minden részét átnéztük, nagyjából képben vagyok az autóval. Tudom -vagy csak sejtem-, hol volt sérült (csak nyomorgatás lehetett, semmi komoly) mennyire lelkiismeretesen szervizelték (azért nem vitték túlzásba, de semmi végzetes).
Most már nem érdekel, hogy visszatekerték-e, törték-e stb.

 
>> SzervizAlfa 155 2.0 TS 16V // 2008-03-03

Km: 143e-148e
Első fék:
-új tárcsák
-új fékbetétek
-féknyereg felújítás
Hátsó fék:
-új fékbetétek
-féknyereg felújítás
Fékolaj csere
Hátsó futómű:
-jobb hátsó lengőkar felújító készlet (SKF)
Motor:
-motorolaj +szűrő csere (Castrol Edge Sport 10W-60 +Mann)
-az összes szűrő cserélve
-teljes vezérlés csere (+gyári vez.módosító -ez eléggé fájt) -Conti+ Ruville
-gyertyák cseréje (Ricambi Originali)

 
>> Tuning és extraAlfa 155 2.0 TS 16V // 2007-12-15

Futómű:
-új téli gumik (Fulda Kristall Supremo 195/55R15)
Nem egy túl jó választás, csúszós időben nem vagyok elájulva tőle, bár azért nem annyira rossz. Egy kicsit többet vártam tőle.
De legalább nem zajos.