
Blog
Beépítettem a két éve felújított segédkormányművet is. Ici-pici kotty volt, de nem romlott az állapota, így a cseredarab eddig várt a polcon. De a friss kormánygéphez ez illik. Érdekes, hogy a most visszaszerelt 1967-es gyártmány - feltehetően az autó eredetije - acélszerszámban öntött, zsírzógomb Tovább »
A kormánygépre rá kellett már újra nézni miután nyáron a fedél négy csavarjából kettő meglazult. Ez nem egy ismeretlen probléma a Burman kormánygéppel szerelt korai 105-ösöknél. Az amúgy a 1750gtv-vel bevezetett megerősített váznyúlvány sem bizonyult elég jónak. Idővel a ponthegesztések ugyanúgy fel Tovább »
07.12 Mekkora marhaság hőségriadó idején egésznapos autóstúrába fogni egy klíma nélküli járművel! De akit ez a műfaj egyszer beszippantott, valahogy megtalálja a módját a nem túl kedvező körülmények ellenére. A csillagok kezdtek jó helyen állni, nem volt türelmem kivárni egy jelentősebb lehűlést Tovább »
Szép az idő, előző nap az eső lemosta a sót az útakról. Naná, hogy megyünk egy kört öt hét kihagyás után. 46248km Tovább »
Kicsit még hatása alatt voltam, hogy az új gumi az első bevetési napon hajlamosabb volt megcsúszásra kanyar előtt. Valószínűleg még a nyári féktávok voltak a lábamban. 20 fokkal hidegebb is volt, de mégis, kicsit tanulmanyoztam a dolgot hátha van lehetőség javulásra. Plussz löketet adott a felismeré Tovább »
Autó adatlap
- Típus:1750 GT Veloce Mk1
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1968
- Színe:fenyőzöld AR216
- Jellemzők:
Ez egy korai 1750 GTV (1968-70 Mk1,1970-72Mk2), sok tekintetben még azonos a Sprint GTV-vel. Klasszikus elrendezés: orrmotor, hátsókerék hajtás, 1.8-as aluminium 'Nord' motor, dupla vezérműtengely, dupla iker 40-es Weber. Gyári adatok: 118Le 5500f/percnél, 187Nm 3000f/percnél, 4-2-1 kipufogó, 5 sebesség, 4 tárcsafék, rásegítővel, egykörös fékrendszer, hátul fékerőhatárolóval, elöl dupla trapézos független felfüggesztés, hátul merev tengely alu difi házzal, T-kar megfogással középen, 1040kg.
Ma már klasszikus, de akkor nagyon kedvelt fenyőzöld színben.
0-100 km/h 9,3s, max. seb. 187 km/h.
98-as benzin gyárilag előírva.
Az autó nem volt restaurálva, csak egy olaszos fedőfestést (hullámos) kapott, mechanikailag felújított. Eredeti specifikációnak majdnem teljesen megfelel, semmi tuning. Célom a patinás öreg autó megjelenés megőrzése. - Extrák:
Korabeli megjelenéshez még mindig figyelemreméltó menetteljesítmény és különleges vezetési élmény.
Nagyon szereti az intenzív autózást, arra van minden hangolva. 120-ig nagyon fürge, emelkedőnek 150-ig sok autóra még mindig rápirít (118Le/1040kg). Sportos üzemben szereti a dupla kuplungos visszaváltást, gázreakció páratlan, féke olyan mint egy modern autóé, persze ABS, ESP nélkül. Az ember köré építették, szinte a földön ülök, a váltó meg nagyon szokatlan furcsa helyen és szögben van, de tökéletes így. Álló pedálok -amik mára már szinte eltűntek- tökéletesen hangolva a sarok gázfröccs alkalmazásához, a motor gurgulászik kövér gáznál. Egyszerűen csak hatalmas élmény amikor vezetem. - Egyéb:
Mindig épül és szépül, csakis saját kezüleg. Ez nálam a veterán autózás egyik fontos része.
2003/10-2005/10 futómű, fék, általános üzembehelyezés 18 év kényszerpihenő után.
2006/08 európai körút
2006 OT vizsga, magyarországi üzembehelyezés
2007 egy kis (ki)igazítás a karosszéria hátsó táján
2009 apróságok mindenfelé
2010 motor és váltó generál No.1
2011 gyári vezérműtengely, típusazonos kerekek
2012 típusazonos belső, apróságok
2013 segédkorm. újabb cseréje
2016 új akku, kardán keresztek újabb cseréje
2017 motor és váltó generál No.2
2020 apróságok mindenfelé
2021 gyári futómű, hengerfejtömítés, váltó O-gyűrű
2022 új akku, új fékrendszer
2023 új hűtő/fűtő rendszer