Tagok >> mizooo >> 156 1.6 TS >> Blog
- Típus:156 1.6 TS
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1998
- Színe:Rosso Proteo
Mivel az ajtókeretek elég mattak voltak vásárláskor is többször is fekete dekor fóliát ragasztottam rájuk. Ez a fekete fólia kb fél év alatt felhólyagosodott és csúnya lett. Most erőt vettem magamon és lemostam a ragasztómaradványokat felpolíroztam a felületeket és kapott pár réteg matt fekete borítást a gép. Nem is tudom miért nem így kezdtem anno.
A télen sikerült lekarcolnom a gépet az Aréna Pláza egy szűk járatában... A lököst újra kellett fényezni, sárvédőt sikerült szerezni gyári színűt és nem utángyártottat a régi már amúgy is rohadt. A fényezési munkákat Zoli barátom végezte szuper lett! Ki lett javítva még pár kisebb hiba, a küszöbök aljai maradtak csak a télnek így nemindulunk neki. A szuper földút lepattogtatta a festéket egy csomó helyen.
Mivel mióta megvettem az autót folyamatosan kopogott valami a futóműben, és az alsó lengőkarokon kívül más nem maradt hátra megrendeltem őket Erhard-tól. Közben inspektáltam a gépet és rájöttem mitől van kanyarban a gép libegése az alsó lengőkarszilentek annyira kivoltak, hogy 6mm-t lötyögött előre hátra a kerék :(....
Eljött a hétvége a cserére annyit mondok Suckkkk..... Nagyon megdolgoztam az egyik oldallal, úgyhogy jövő hét végére marad a másik...
Egyik napról a másikra elkezdett kerregni az ablaktörlőm, rövid diagnosztika után kiderült, hogy a motor rommározsdásodott, mert leesett róla a vizálló zsák, vagy levették.
Rendeltem bontott motort + Alfacity-n elszakadt a bal hátsó ablakemelőm azt is vettem két első ajtóhatárolóval együtt....
Egyik szép hétvégén beépítésre került az ablaktörlő motor ill. az ablakemelő... Szuper lett megpróbáltam nagyon igényesen összerakni + visszakerült a vízálló zsák is.
Vettem előre új télikerekeket, nem nagy márka de legalább új :) Lefestettem a felniket is de valszeg jövő télre festhetem újra elég szar lett ill. hátra is fog kapni uj gummákat.
Sajnos a javított leömlő nem lett 100as és cserélni kellet uhogy vettem a Vaterán egyet és felpattintottam majdnem jó lett :)....
A Motor és a körülötte levő dolgok felújítása után a helyére került minden.
Eljött a nagy nap és hívott Ati, hogy kész a vas nagy dirrel durral lementünk érte de ekkor jött a hidegzuhany.... Hibakódot dob folyamatosan és nem megy.
Egy hét kellett hozzá, hogy megtalálják a hiba okát el lett rakva a vezérlés. :(
Na végre hazahoztahhtuk a gépet annyira vártam, hogy el sem tudom mondani!!!!
Eljött amit későbbre szerettem volna halasztani, egy tempós M0 után elkezdett kopogni a motor, fasza.. :( Felhívtam Sanyi155-éket, hogy mehetek e nagyon rendesek voltak egyből melóból hozzájuk mentem. Diagnózis csapágyhalál, motort ki kell venni. Akkor mondtam nekik, hogy a hengerfejet is vegyék le és nézzék meg mi van a dugókkal hengerrel + hengerfej is menjen a gépműhelybe. Most várom mikor lesz kész...
Volt egy kis időm visszacseréltem Agip formula LL +-ra az olajat, és megleltem a traktorhang okát, a leömlőkön 4 db repedést találtam majdnem tőben. :S
Elvittem egy ismerőshöz aki megfúrta a repedések végét, és sárgarézzel leforrasztotta az egészet, egy darabig jó lesz amíg szerzek egy jót.
Eléggé idegesített, hogy a jobb hátsó rugótányérom el van rohadva, hát kiszedtem és igen igen elámultam, hogy alig tartottam valami :S.... Fater megpróbálta megeheszteni, de egy óvatlan pillanatban átégett a gátló fala és folyt is az olaj még jó, hogy ki nem gyulladt.... Keresgéltem gyorsan a neten és felhívtam Grande Bandit akinek volt is egy felesben autóba be irány a bontó este 20:00-kor már szereltem is be a bontott cuccot, igaz balost kaptam, de át lehet szerelni jobbosnak is szimetrikus... Most nyugodtan autózok már nem fog leszakadni. Amúgy többektől hallottam ezt a rugótányér rohadást jobb oldalon ez is egy típushiba :s....