Elérkezett az idő egy nagyobb szerviz elvégzéséhez.
Először az első futómű újult meg. Kapott új alsó és felső lengőkarokat, stabilizátor szilenteket és stab. pálcákat. A lengéscsillapítók és a rugók szinte újak Eibach Pro. Így már teljesen koppanás mentes és feszes lett az eleje.
A hátsó traktus jövőre kerül sorra. Bár az állapota még elég jó.
Közben sikerült szert tenni gyári 17"-os felnikre és 4db jó állapotú Dunlop Winter Sport téli gumira is. A felnik nem igényeltek semmi törődést, gumik fel és mehettek az autóra.
Következő történet kicsit nagyobb volumenű volt:
Vezérlés csere, természetesen gyári alkatrészekből, kivéve a szíj mert az Gates lett. Bekerült egy fémlapátos vízpumpa is. A hosszbordás szíjat és a rugós feszítőgörgőjét is cseréltem. Kapott friss hűtőfolyadékot, és persze Selenia 20K-t gyári szűrővel. Az olajteknőt is levettem, megtakarítottam kívül-belül és újratömítettem, pár helyen picit könnyezett az olaj alóla. Lecseréltem a szervó és váltóolajat is. A légszűrő átadta a helyét egy K&N sport betétszűrőnek. Át szilentezem a felső motorkitámasztót is, nagyobb perselyeket kapott és remélhetőleg sokkal tartósabb megoldás lesz. Kellett pár célszerszámot is csinálnom. A vezérműtengelyekhez biztos ami biztos alapon csináltam rögzítőket, a főtengely szíjtárcsájához pedig egy rögzítőt ami mind két irányban megfeszül és biztonságosan lehet az anyát lazítani és meghúzni.
És ha már ennyire szét szedtem a motort akkor egyúttal szépen meg is takarítottam mindent. Illetve ami gyárilag szép sárga galvános azt homok szórtam és kapott új galvánt. A szelepfedél takaró és a szívótorok is gyári állapotba került. Ezek is le lettek szórva, kipolírozva majd lakkozva, hogy szépek maradjanak. Szerettem volna olyan kinézetet adni a motortérnek mint amikor kikerült a gyárból.
Következő projekt a fékrendszer lesz. Brembo nyergek előre, új tárcsák és betétek hátra is.
Ismét köszönet illeti Torjay Lacit az alkatrészek beszerzéséért, illetve a rendkívüli segítőkészségéért!
Csere éretté váltak a tárcsák és betétek az autón. De ha már cserélem akkor gondoltam, hogy nagyobb fékhatás nemártana. Így a gyári 284 mm-es első tárcsák helyét átvették a Fiat Coupé 20VT 305 mm-es tárcsái, a nyergek pedig egy 166-ról származó 4 dugattyús brembok lettek. A nyergek felszerelésez kellett még 1 pár konzol is (a méretekért és tanácsokért köszi Gery83).
A tárcsák Ferodo márkájúak, a betétek Delhpi.
Sajnos a fekete 16"-os OZ felnijeimet el kellett adni, nem fért el a fék mögötte.
Helyette 17"-os felnik lettek 205/40R17-es Kumho Ecsta gumikkal.
És a 15"-os téli kerekek is felejtősek lettek, így az is ment.
De ez így még nem elég, valamit a hátuljával is kellett kezdeni.
Az állandóan berohadó, gyenge gyári nyergek lekerültek. Helyette a GTV alumínium nyergek mentek fel. Végre normálisabb a kézifék is, az üzemiről nem is beszélve.
De még mindig van egy hiba a rendszerben, mégpedig a fékerő szabályzó. Ez sem állt már a helyzet magaslatán. Nem is kísérleteztem vele, vettem egy bontottat és azt újítottam fel. Az autón lévő karja egyáltalán nem mozgott, a dugattyúk sem. A le és felszereléshez le kellett venni a tankot.
A matricákért köszönet GT-nek!
Összegezve: brutális lett a fék! Össze sem lehet hasonlítani a régivel.
A következő projekt: futómű.
A régi hátsódob már az utolsókat rúgta, olyan volt már mint a szita tele foltokkal, így muszáj volt lecserélni. Helyére egy teljesen rozsdamentes 2 kamrás dob került, aminek van egy plussz kivezetése. Először nem akartam megcsinálni duplára a kipufogót. Nem bíztam benne, hogy ugyanúgy fog füstölni mind két oldal. De tettem egy próbát és 90%-ig egyszerre füstöl mind két oldal és egyformán is szólnak. Neki álltam keresgélni a satupad alatt, még szerencse, hogy régebben kaptam rengeteg 50es rozsdamentes csövet és íveket. Így ezeket felhasználva rozsdamentes lett az egész hátsó traktus.
Marklar küldött egy törött lökhárítóból származó kipufogó kivágást és azt bele hegesztettem az enyémbe. A beállítással kínlódtam egy darabig mire mind két vég egyformán állt. Aztán következett a fényezés.
Ha már lent volt a lökös körbenéztem a hátsó részt tüzetesen. A nyári lakatolás jól sikerült rozsdának nyoma sincs sehol sem, pedig minden nap megyek az autóval és mostanában azért volt sós víz az úton rendesen.
Egy kis összefoglaló a 155 eddig nálam töltött idejéről.
Na akkor kezdjük az elején:
Kell egy olyan autó a Sprint mellé amit nem sajnálok használni bármilyen körülmények között.
Szempontok: csak Alfa Romeo jöhet szóba, minimum 2000 ccm-es motor, de inkább nagyobb. Karakteres autó legyen ne "tucat" Alfa. Kaptam egy infót, hogy Sparky árulta a 155 V6-ját korábban, de már nem hirdeti. Megkérdeztem tőle, hogy mi újság az autóval, mondta, hogy eladó ha teszek egy neki megfelelő ajánlatot érte.
Ment a telefonálgatás, majd 2010. február 07.-én egy vasárnap szakadó hóesésben felkerekedtem és elindultam Győrbe megnézni az autót ez kb. 270 km-t jelent. Amin eddigre már fél éve lejárt a műszaki és azóta nem is volt használva. Első látásra bele szerettem a kocsiba.
Több sebből vérzett ugyan de nem volt reménytelen eset. Következett a próba, szitaszerűen lyukas kipufogóval és elég nagy szelep hangal ugyan, de azonnal tudtam: V6 kell:)) Az autó vezetése következett, kellemesen csalódtam benne. Feszes, jól tartó futómű, a fékek ugyan nem voltak teljesen a toppon de az összhatás tettszett. A motor hangja leírhatatlan.
Döntöttem gyorsan, kell az autó.:) Meg is egyeztünk az árban. Indulhatunk haza. Próba rendszám fel, újra szakad a hó, a /40-es nyári gumik nem igazán tapadnak. Autópálya matrica vásárlán és irány az M1. Az autó szépen megy, kis pihenő az M5 lehajtójánál. Elkezdett tréfálkozni az autó, a vízhőmérséklet mutató 110 és 70 fok között ugrál. Hopp az első kontakt hiba, semmi gond, irány tovább haza. Innen már szépen teljesített hazáig.
Megkezdődhet a műszakira való felkészítés. Első körben az első féktárcsák felszabályozása, ill. betétek cseréje. Első stab. kitámasztókarok újra cserélése. Az önindító levétele mert elég furcsa hangokat hallatott 10-ből 8 indításkor.Mint kiderült a 3-ból már csak 1!! csavar tartotta a helyén, a többi vagy kirázódott vagy az az okos szerelő aki csinálta nem tette vissza. Látszott rajta, hogy nem rég cserélték a Bendixet. Többi dolog rendben lévőnek tűnik, pár zavaró apróság akad, de ez nem befolyásolja a használatot.
Április 19. elérkezett a nap, irány a helyi műszaki állomás, le is vizsgázott szépen az autó. Maradt a papírmunka, ez egy kicsit trükkös volt mivel nem volt még a nevemen az autó így az előző tulaj nevében kellett mindenhol eljárnom. És csak az Ő nevére műszakizhatott az autó, majd jött az eredet vizsga és irány az okmányiroda. Mindennel együtt közel 150 ezer Ft leperkálása után nevemen az autó.
Kezdődhet a rendeltetés szerű használat. De ez nem tartott sokáig:) Nem bírtam magammal... A komáromi találkozóról hazafelé jövet vettem rá széles első sárvédőket, mivel egy korábbi baleset folytán keskeny elejűre volt átalakítva az autó, viszont a hátulja maradt széles. Gondoltam egyet és ha lúd akkor legyen kövér, nem csak az új sárvédők kerülnek fel az autóra kap egy teljes lakatolást és egy teljes fényezést a falcokkal és a belső részekkel együtt.
Június 13-án elkezdtem szétszedni az autót. A lakatolással párhuzamosan nekiláttam egy kisebb revíziónak is a motortérben. Kezdődhet a bontás. Közben beszereztem a szükséges alkatrészek hozzá. Ebben ismét Torjay Laci (127_sud) volt segítségemre, mint ritka alkatrészek kitűnő beszerző forrása! Cserélve lett a vezérlés, az összes meghajtó szíj, vízpumpa, klíma szíjfeszítő csapágy, főtengely anya, 3 db kipufogószelep emelő tőke, kipufogó rendszer összes tömítése, szívó rendszer tömítései és a szívócsövek gumi átvezetői, szelepfedél tömítések, injektorok O gyűrűi, benzin csövek, szervó-fék-és motor olajak és a szűrők, 1 motor tartó bak. A végén kaptak szép fényezést a szívócsonk és a szelepfedelek, a benzin hídak szép új sárga galvánt, majd egy új akku is bekerült a helyére. Ezzel összeállt a motortér.
Közben a lakatolással is kész lettem, következik a fényezésre való előkészítés. A jobb oldali zár a egy feltörés miatt használhatatlan volt, ki is került az autóból, majd eltávolítottam az utólagos antennát is a tetőről. Elkezdtem szétszedni az összes ajtót, ill minden levehető elem lekerült az autóról. A fényezés után bekerült az új első szélvédő is a régi karcos helyére. Majd jött a legó.
Augusztus 22. KÉSZ AZ AUTÓ! Közben a klíma is fel lett töltve, hibátlanul teszi a dolgát. Következett a próba. Egy kis kirándulás: irány Mezőkövesd, majd egy kis Mátra. Szépen teljesít az autó, öröm van:)))
Napi használatban az autó, V6 is Alfa is, boldogság minden megtett km.:)))
Mai napon (2008. 02. 16.) felkerült végre az autóra a hőn áhított rendszám. Megérte ez a sok év munka vele.:))
Elkezdtem összerakni a motort, megvannak a galvanizált cuccok is már hozzá.
Ma végre sikerült eljutnom Győrbe és elhoztam Gábor33-tól a gyári felniket a Sprintre :)).
Eztuán következik majd a homokszórás, és a fényezés és mint ha új lenne:))
Megvettem a 2 db toronycsapágyat, és a festés előtti kellék anyagokat (gitt, csiszoló papírok-korongok stb..)