Marek Cartárs-tól sikerült szereznem egy garnitúra felnit téli gumival. Legumiztattam, ízlés szerint festettem.
285 000 elérkezett ismét a kötelező szervíz. Erhard242(Dark Side) Car-társ-tól rendeltem szokás szerint. Selenia WR motorolaj, olajszűrő, gázolajszűrő, levegőszűrő. Pikk-pakk kb-1-óra alatt végeztem is vele. Aztán volt egy gyors klímacső javítás (ragasztás) A műtét sikerült, a gáz benn marad, és a fülkébe hideget ad :)) Futómű sem úszta meg a (kisebb) javítást. Kovács autó-tól rendeltem 2-elsőkerék csapágyat, mert már rettentően búgott és volt hogy (ropogott). 2-kormányösszekötő gömbfejet, mert sétált, és tudtam is hogy rossz. Beszerelést ezúttal Mester Úrékra bíztam. Tökéletes munkát végeztek mint mindíg, köszönöm nekik. Ezt követte egy futómű állítás, majd a nyárigumik felrakása.
Többszöri kiolvasás után is, mindíg visszajött P0380 Izzítógyertya/fűtés áramkör 'A'. Leellenőriztem a gyertyákat, jók. Persze a műszerfalon nem mindíg villogott, és különösebben nem is foglalkoztam vele, mert indult rendesen. Ha már benne voltam, kiszedtem az izzító relét, és kitakarítottam megint. Takarítás? Megtisztítottam az érintkezőit. Ennyi. Kiolvastam a hibát, nem villog, hiba vissza nem tért.
Kilépőfény került az autóba. Márkatársaknál láttam itt az oldalon, és megtetszett. Nem is drága, 4500-Ft postaköltséggel. Kissé bonyolult volt bekötni, mert nincs bevezetékelve kilépőfény........... Nincs 12-V csak a központi zárnál. Ott meg vagy folyamatosan világít, vagy csak arra a kis időre amíg a központi zár működik. Tehát nekiálltam megkeresni a belsővilágítás vezetékeit, így együtt működik. Vezető oldali a-oszlop kárpit, lebontása után, nekiálltam kilámpázni, megkeresni a világítás vezetékeit. Megvan piros fekete, és szürke barna. Nálam ez a kettő a világításé, és a késleltetőé. (fényképet nem készítettem, mert Én naív azt hittem a másik oldalon is így lesz, és majd akkor csinálok komplett összefoglaló képanyagot. Jobb oldalon más a helyzet.... Nincs A-oszlopon vezetékköteg). Tehát a két vezetéket levezettem a műszerfal mellett, majd a motorháztető nyitó mellett lévő gumidugót kivettem, és drót segítségével átfűztem a vezetékeket. Értelem szerűen egyszerre, ne kelljen kétszer szenvedni vele. Előtte az ajtócsatlakozókat szétcsavarjuk, és a gumit lebontjuk. (bajonet záras) Csatlakozó mind a két feléből (piros) illesztőfedél kivétele, az általunk kiválasztott 2-üres csatlakozóból a gumidugót eltávolítjuk. Nekem nem volt sarum, így átfűztem a 2-vezetéket. Ajtókárpit lebont, hangszóró és kesztyűtartó közötti helyet találtam a leg alkalmasabbnak. A kapott fúróval kifúrtam a helyét, és értelem szerűen beszereltem.
Mivel már régen tervben volt, kevertettem festéket és lefújtuk a lökhárítót, tetőt, tükröket. 02.03 "Józsi" barátomnál lökhárító, tükrök le, becsomagoltuk az autót mint a karácsonyi ajándékot, és hozzáfogtunk. Amíg a tető csiszolódott, addig én a lökhárítóval bajlódtam. Nem volt egy élmény, le volt fújva matt feketére, nem tudom mivel, de hámlott már nagyon. A tetőre senki nem tudott magyarázatot adni, hogy mitől lett olyan. Mintha smirglivel csiszolták volna meg, és időről időre csúnyább volt. A tükrök alu részei, hát az nagyon gáz.......... Mint mikor az akksisarun kiül a sav. Korrodált, nagyon csúnya. Alapos csiszolás, és alákezelés után színre fújva. Ma, több mint 2-hét pihenés, és több mosás után mivel jó idő volt, meg meg is szomjaztunk egy kis sörre, ismét összeröffentünk és kapott a vas, full polírt. M3-paszta, megmaradt festékből kipöttyöztük a kavicsfelverődéseket, és röpke 2-2,5-óra alatt kész lett. Van most örömködés.......... :)
4-éve nem volt gépen a vas. Mreni car-társ-nál csináltunk egy hibakód olvasást, és egy élőadatelemzést. Volt egy nagynyomású szivattyú, izzítógyertya, stb. Felhalmozódott az évek során. :) Kiderült, hogy motorvezérlő szerint 50 000 vissza van tekerve az órában. Nem tudom mi értelme............. Tehát most kb 327 000 Km lehet benne. Élőadat elemzés kód olvasás után, teljesen jó volt, kivéve a töltőnyomást. Picit alacsony, illetve menet közben csökken. Múlt héten mentem Pestre, és az autópályán kiderült a csökkenés oka. Felső turbó cső. Valószínűleg már meg lehetett repedve, és nem bírta tovább. Pukkanás, hangos süvítés kíséretében elszállt. Nem messze voltam a (telephelyünktől) óvatosan bevittem, elvágtam ott ahol elpukkant (kb 4-cm hosszú nyíltseb) :) beletoldottam egy 50-es rozsdamentes csövet, 2-2 bilincsel megfogattam, mert ugye peremezni nem tudok. Majd lesz szilikoncső, peremezett csövek minden hova. (idővel).
2013.12.12. Vezérlés csere. Minden szép és jó, tudtam hogy a homlokfal olajos ezért vettem alsó, ill felső szimeringeket is. Tárcsák, feszítő, burkolat lebont, és láss csodát mind a két szimering jó! Honnan az olaj? A generátort már nem ismerni fel az olajsártól........ Nagy takarítás, bújkálás után kiderült hogy a szervószivattyúm adta meg magát. Onnan rácsöppen a generátorra, és veri minden hová. Érdekes módon olaszint fogyást nem tapasztalok, tehát még csak néha néha cseppen. Vezérlés összerakva a következőkkel :Dayco szíj, Denckermann vízpumpa, SKF feszítőgörgő (francia) ,Topran vezetőgörgő. Köszönet az összeállításért: Erhard car-társ-nak :) Reméljük kibírja az idejét. Komplikációk nélkül szét, illetve összement minden.
Ütemes cincogás a motortérböl. :)
Mi is lehet ez? Ékszíj?? Feszítőgörgő? Vezetőgörgő? Bármi lehet. Na keressük meg az egereket. Ékszíj le, vezetőgörgő lóg, feszítőgörgő ép. Vezetőgörgőt kicseréltem, kb 7-perc. Ékszíj vissza. Cincogás elmaradt, ám valami kis susogó hang hallatszik. Nem is foglalkozom vele, hiszen a szíj egyenesen fut görgő nem kóvályog, faca. 2-hét elteltével egyik esős napon nemhogy cincogott, folyamatosan hozzáfogott visítani az ékszíj. Újra szíj le, ezúttal feszítő le. A közepe volt kikopva de ezt előzőleg nem vettem észre mert a görgőre koncentráltam nem magára a feszítőre. Irány a bárdi. Új feszítő, új görgő, És a hang teljesen eltűnt. A probléma megoldása közben felfigyeltem egy újabb dologra. Elérkeztem az olajcseréhez. Nagy öröm, 18000-ft szűrővel együtt baráti áron:) Olajleeresztő csavar, pfhúúúú. Imbuszos középrész kikopva, dugórész széle lemarva lecke feladva. Középrészbe 10-es imbusz behegeszt, és még így is recsegve ropogva lazult ki a csavar. De kijött:-))) Most olajleeresztő csavart körözök, ugyan is nem kapni sehol ha így használom akkor meg félő hogy beleakad a fekvőrendőrbe.