Az elmúlt hónapban 3 ismerőstől hallottam szívósori lapát behullást a motorba, úgyhogy úgy döntöttem, hogy lapáttalanítok. A szívórendszer minden tömítését újra cseréltem egy takarítással együtt. A végeredmény pozitív lett, sokkal jobb a gázreakció, egy ideje nyomoztunk egy csapágyhangot a motortérben, valószínűleg valahol a turbo után falsot szívott, mert sokkal jobb lett a vezethetősége, menet közben nem esik 0-ra a turbónyomás ha kisebb a terhelés. Csináltam egy rövid leírást a szívósor cseréről, hátha jól jön valakinek: http://goweb.hu/szivosor.html
megtett km: 216.800
Az elmúlt egy évben nem igazán volt időm az autóval foglalkozni, de nagyjából a kormányművön kívül hibátlanul teljesített. Gondolkoztam a cserén, de mivel a motortérben gyakorlatilag minden új így inkább rendbe rakom teljesen és még 2 évet biztosan marad.
Első fejezet:
- Bal oldal alsó, felső lengőkarok (jobbos cserélve nemrég)
- Első rugók, szokásos törés
- Mindkét féltengely, hátramenetben kattogott
- Jobbos, balos kerékcsapágy (mindkettőnek hangja volt, a balos lógott, a jobbos szorult)
- Elsőfék csere, Brembora
- Váltóolaj, motorolaj, levegőszűrő, olajszűrő, pollenszűrő, gázolajszűrő
- Hosszbordás elkezdett szólni, úgyhogy komplett szett plusz főtengely szíjtárcsa
Ami még hátravan: kasztni hibák, rányitások javítása, balos küszöbön rozsdafolt, alvázon felületi rozsda kezelése, üreg és alvázvédelem
megtett km: 215.120
Elég régen zavar, hogy nem működött a jobbos ülésen az ülésfűtés plusz eléggé szét volt ülve az ülőlap, úgyhogy egy bontott balosból bekerült kompletten, már csak a bőrt kellene rendberakni, sok a karcolás, de majd jövőre. Az ülésfűtéshez egy gyári audi karbonszálas fűtést használtam, a gyári hőmérséklet érzékelőt átrakva.
Kormánymű kopog elég rég, sikerült szereznem helyben nagyon jó áron egy rozsdamentes bölcsőt, így összesen cserélve:
- Kormánymű
- Bölcső
- Jobb felső, jobb alsó lengőkar
megtett km: 207.000
- Motorolaj
- Olajszűrő
- Levegőszűrő
- Pollenszűrő
megtett km: 200.000
Megállt a generátor, mivel reggelente elég ergyán indított az akksit is cseréltem
km állás: 196.000
Két év kihagyás után újra 159-est kerestem, autószerelő barátomnál állt motorhibásan és volt hozzá egy 8000 km-t futott új blokkja, szóval megegyeztünk, a vége tehát:
- Komplett blokk
- Gyári Alfa Romeo vezérlés, vízpumpa
- Új első lengéscsillapítók, rugók
- Nyilván minden folyadék új (motorolaj, váltóolaj, hűtőfolyadék)
- Szűrők (olajszűrő, légszűrő, gázolajszűrő, pollenszűrő)
- A hosszbordás szett maradt a cseremotoré, teljesen újszerű
Osztrák kocsi volt, úgyhogy a bölcső és az alja minimálisan felületi rozsdás, ezzel majd foglalkozni kell.
km állás: 185.000