Tagok >> Robiik >> 155 2.0 Tspark 16v >> Blog
- Típus:155 2.0 Tspark 16v
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1996
- Színe:Nero 601
Meglátogattam a helyi olasz bontóst, már régebben kinéztem magamnak egy jobb első indexet, most lecsaptam rá. nézelődés közben találtam csomagtérajtózárat, viszont egészben nem kellett volna, szerencsére gyors alku után megkaptam róla a jelvényt jutányos áron. Kicsit fakó ugyan a színe, de így legalább nem üt nagyon el, ugyanolyan mint az elsőm. Otthon be is dobtam az indexet (eddigi legegyszerűbb szerelés) valamint megcsináltam, hogy a belső kilincs is nyissa a balelső ajtót. Gratulálok annak aki kitalálta, hogy drótozás fogja a bowden másik végét...
Reggel iszonyatos hang mellett megadta magát a klímakompresszor szabadonfutója. Kényszerből belevertem még 150km-t, sajnos menni kellett nem pihenhetett a gép. Délután volt időm útbaejteni egy bárdit, aztán azzal a lendülettel föl is dobtam a rövid szíjat, ezzel együtt leszedtem a fölöslegessé vált vezetőgörgőt. Most klíma nélküli a vas, ha lesz időm nekiállok kibontani a klímát.
Termosztátot és fűtéscsapot cseréltem, ha le kellett engedni a vizet egyben megcsináltam mind2 cseréjét. a fűtéscsapnál nekem az a gyanúm, hogy elég lett volna a tömítést kicserélni, de ha már megvettem az új csapot akkor már beraktam. Maga a csere nem volt nehéz, csak helyem nem volt az egészhez, garázsban csináltam, ahol az ajtót sem tudtam teljesen kinyitni. Izomlázam van mindenhol, de megérte, most fölmegy a víz gyorsan, és ott is marad :) Fényképezés sajnos most sem volt.
Kapott a drága Selenia 20k for Alfa Romeo olajat, és természetesen a szűrők cseréje is megtörtént. Mintha kilopták volna a blokkot és betettek volna valami villanymotort, olyan simán jár :)
Km óra állás: 180500
Fényképem sajnos megint nincs...
Megtörtént a hátsó kerékcsapágy cseréje, megszűnt a repülőhang, és a bódérázás :) SKF típusú került a régi helyére, ami már kézzel forgatva is gyönyörű hangokat adott ki magából. Maga a művelet nem volt veszélyes, csak közepesen voltak összerohadva a dolgok, közben kiderült hogy a hátsó fékeim bírni fogják egy darabig, a tárcsa újszerű a betétek vastagok. Egy szépséghiba van, mikor a régi csapágyról szedtük le a blokkolásgátló jeladóját az megadta magát, nem bírta a spiáter, így most nincs ABS, a jobb hátsó jeladó hiánya miatt. Fényképes dokumentáció sajnos most sem készült.
A mai napon kb.1 hét halogatás után vettem izzót a csomagtartóba és ki is cseréltem. :)
Meghalt a fejegység, félig bekapcsolt állapotban megállt, seki sebe. Kiszedtük megigazítottuk a csatlakozókat és működik. Van egy olyan motoszkáló érzésem, hogy nincs még vége ennek a dolognak, de majd ha mégegyszer megcsinálja átnézem rendesen, talán egy hangszórócserével is egybekötöm ( a gyári papírok kicsit haldoklanak)
Mohács mellett egy kisfaluban voltunk rokonéknál. Isteni volt a rétes. Kevésbé boldogított, mikor hazafele nem akart úgy húzni az autó mint kéne, aztán a körforgóból kifele biztos volt hogy gáz van, amint kattant a fék mikrokapcsolója elment a müszerfal, kiengedtem a féket voltak müszerek, hmmm. 10m és meg is álltunk úgy végleg. vagyis addíg végleg, amíg nem kapott töltést az aksi, mert "csak" a generátor halt meg. adtunk neki bőven töltést és a saját lábán hazament az autó. Hétfőn reggel szerelőkeresés volt a program, valakit kellett találni aki kipattintja a generátort. (aki szedett már ki generátort 155 2.0ts-ből az nyilván érzi az iróniát) A probléma csak annyi volt, hogy amint meghallották hogy alfa rögtön elálltak a dologtól, senki nem volt hajlandó hozzányúlni. találtam egy műhelyt, franciaautós, azt mondák nem nyúlnak hozzá, de van egy üres emelő meg rengeteg szerszám, ha akarok álljak neki. Gondoltam jobb mint a semmi, nekiálltam, elkértem Rolandtól a Piri számát, segítsen merre induljak el. Majdnem sikerült kiszedni ahogy ő mondta, csak a blokkot kellett arrébbtolni hogy kiférjen a szemét generátor. A javítás már sima ügy volt, ahhoz képest, hogy marelli fesz-szabájzó alig akadt a megyében, de megoldotta a villamosságos cimbi. Visszaraktuk a generátort, majdnem bepattintás volt a kiszedéshez képest, aztán jött a sírás. Volt minden, kivéve benzin, mer az nem jutott el a motorig. Méregettünk kiderült, hogy a benzinpumpánál mind2 szál test. Akkor ezt biztos a computer csinálja, Bosch bácsi beleköp a levesünkbe. Sok méregetés után kiderült hogy a fordulatszám jel kimegy a jeladóból, de nem érkezik meg a computerbe, új szálat húztunk újra élt a vas, hallelúja. Haver, aki segytett szerelni meg mérni, meglátta a gányolt, félbevágott csúszósarukat azt mondta így nem megyek sehova, gyorsan kicserélte mini sarukra, és úgy rárakta őket a trafókra szerintem le se tudnám szedni. (2 napig anyázott, franiaautó szerelő a hivatása, azóta még jobban utálja az alfákat, de a lelkiismerete nem engedte hogy így kiengedje a kapun :) az amore mindenkit megérint) sokba fájt, de most jó lesz egy darabig biztos.
Reggel furcsa volt mintha nem járna minden henger... aztán kiderült, nem jár minden henger :) épp akkor mutattam büszkén havernak nézd milyen faja új verdám van, erre adott szerszámot. leszedtem a "fölösleges" borítást a trafókról és egy laza mozdulattal visszatoltam a jel kábelt a trafóra. Akkor derült ki, hogy a trafókon félbevágott csúszósaruk vannak rágányolva, olyan igazi sufni szinten. Igaz az előző tulaj mondta, hogy amint lehet csináljak vele valamit, mert gáz, de valahogy nem fogtam akkor fel... Azóta javítva lett de erről késöbb.
Megfogadtam, hogy mindent lejegyzek magamnak, meg hogy megmutassam apámnak, hogy ez akkor sem egy drága autó. :) félek neki lesz igaza, de ettől szép a szerelem. Első teendő volt (ablaktörlő gumi csere után) hogy bal első izzót akartam cserélni, mert nem világított. Kiszedtem, rájöttem hogy nincs ilyen izzóm visszaraktam, működött. Utána csinálta párszor, hogy hol működött hol nem, aztán egyszercsak rendesen összeraktam a csatlakozóját, azóta nincs ilyen gondom.