Mutasd

>> Esemény2015-04-07

Erről nem írnék alapban, mint ahogy azt sem írom le ha lemosom a kocsit, viszont olyan tortúrába torkollott, hogy muszáj vagyok leírni, mások is okuljanak belőle.
A legutóbbi futómű állításnál a kwik-fit műhelyénél a szerviz vezetőjével abban maradtunk, hogy ha cserélek téliről nyárira, hozzam el a kocsit, és megnézzük a nyári kerekekkel hogyan áll a futómű, ha kell, utána állítanak. Így is tettem, betettem a kocsiba a nyári kerekeket, vettem 2 michelin ps3-at előre, mert azok kopottak voltak, és kértem időpontot a műhelybe. Április 1-én reggel 8órára kellett oda mennem. Már az időpont is nyűgős nekem, sosem tudok ilyen korán kelni, de ez egyszer a célért megteszem. Odaérek nagy késve(nem szoktam a dugóhoz ami ebben az időpontban várt), az autóval beállnak a műhelybe, kiszedik a kerekeket a csomagtartóból, nézik, forgatják, majd kijön az állítólagos alfás kolléga, hogy ezek a gumik nagyon kopottak. Mondom, hogy a hátsó ülésen van 2, mert az elsők tényleg el vannak használva, a szar futómű beállítás megette a belsejét. 1perc múlva vissza jön, hogy ez kevés, mert a hátsónak meg a széle a kopott, azt ő nem teszi fel, mert kimegyek a műhelyből és meg fogok pördülni(???), összetöröm magam, és ő ezért nem vállalja a felelősséget. Ott álltam, WTF??? Április 1-i tréfa biztos, reggel van, nem fog az agyam, de újra elmondja, mondom akkor a saját felelősségemre tegye fel. De nem teszi, mert akkor rosszul fog aludni. Hogy rohadjál meg akkor! És kihozza a gumit, mutatja, hogy a széle kopott és emiatt szarul fog állni a kerék és amúgy sem lehetne beállítani a futóművet. Na jóóóól van máá! Ekkora baromságot is rég hallottam szerelőtől, de mikor ezt elkezdtem ecsetelni, közölte, hogy 20 éve szerel és nincs igazam, az szarul áll majd a gumi miatt, és ő akkor sem teszi fel. Baszod az nénikéd, akkor viszem máshova, titeket meg leszarlak akkor ezen túl ha ekkora hülyék vagytok. A múltkori futómű állítás is kabaréba illő volt, mert időpontra mentem de a futómű állító berendezés akksija lemerült, mert az okos kolléga nem tette a helyre rendesen, elbaszták a délutánom, aztán harmadikra sikerült végre beállítani. Ez feledtette a sok bosszúságot, mert a végén tényleg nagyságrendekkel jobb lett, mint volt, de ez az orbitális baromság, amivel megakartak etetni, végképp betette a kaput. Kwik-fit soha többet! (vizsgaállomáson és a nap folyamán megjárt gumis és futóművesek szerint a gumi kopott, de egyáltalán nem indokolt a "túlkopott" jelző, az meg hogy így nem beállítható, tényleg arról tanúskodik, hogy a tagnak lövése nincs a szakmáról)
Itt kezdődött egy kálvária, mert a kerekeket fel kellett tenni, nem hurcibálhatom napokig magammal, a futóművet meg hozzá akartam állíttatni. Telefon barátoknak, szerelőknek, gumistól gumisig mentem. A gumisok tele munkával, futóműves is csak délután. Ficsort felhívtam a Fehér úton, mondom sportcsomagos beállítás van-e? Ők nem állítgatnak semmiféle sportbeállításokat, ők csak simát állítanak! Óóóó, te műszaki antitalentum, inkább tényleg ne nyúljál hozzá!!! (ez a város egyik legnagyobb, leghíresebb gumis és futóműves műhelye!)!!! Végül ahhoz a gumishoz mentem, aki tavaly összekarmolászta a felni szélét, mert olyan ótvar gépe volt,ami a 225/45R17 gumit nem tudta a felniről önerejéből leszedni. Nos itt azonnal be tudtam menni(talán nem véletlen, később ki is derül miért), a szerelő srác nagyon rendes és segítőkész volt(később is mikor a problémák kezdődtek), említettem a tavalyi gondom, mondta is, hogy van új gép, don't panic:)! Leszedte, feltette a gumikat, centírozta is őket. A hátsót kérdezte, hogy megpörgessük-e? Persze, ha már itt vagyok. Erre a gép azt írja Kívül 100g, belül 20g! Húúú, ezt jól megütötted, ki kell majd görgőzni, de most megcsinálja, hogy menni tudjak (a nyári kerék kíváló volt, nagyon vigyáztam rá mindig). Felrakott 100g súlyt a felni belsejére, gyakorlatilag a felni fele csak súly volt. Megpörgeti, nézem ahogy pörög, teljesen excentrikusan forog a gépen. Mondom neki ez mintha nem lenne a gépen rendesen fent. Áááá, dehogy, a gép központosan rögzíti. Szerintem meg nem, vedd le kérlek, tedd fel újra. Leveszi, felteszi, pörget, most kiírja azt amit feltett, de az ellenkező oldalra. Mondtam én. Kapírgálhatta le amit feltett. Elnézést kért, felrakta a kerekeket, fizettem, elköszönés. Reméli jó lesz, good bye. Kikanyarodok, gyorsítok, fura a kocsi, 60-70km/h zörög minden a kesztyűtartóban. Megállok. Irány az autópálya akkor. Ott gyorsítás, 110-nél olyan vibrációk keletkeztek a kocsiban, hogy a látásom elment, homályos lett minden, lassítanom kellett. Irány vissza a műhelybe, mondom mi a gond, sztem a kormányt nem rázta, de ki tudja, kezdjük hátul a gond keresést. A másik centírozó géppel megnézte, hát valóban, volt benne szerinte 10g mindkét oldalon. Irány az autópálya, most meg az idáig nem érzett eleje kezdte, vissza megint, tünet ugyan az. A szerviz tulaja már felháborodva kérdezte miért látja itt egész nap ezt az alfát, mi a gond. Wazzeg az, hogy szar az összes gépetek, és egy 1órás munka a délelőttömbe kerül és háromszor kell le-fel szerelni a kereket (persze nem sikerült így sem a centírozás)! Kifelé jövet a futóműves akit ajánlottak, adott 25 percet, hogy zuglóból a Méta utcába kiérjek. Sebaj, az egy évezred nekem. Csak a Hungária dugóval nem számoltam . Kitéptem a hajam a dugóban, mikor felszabadult az út, kb 4,5 millió forint értékű szabálysértést elkövetve kiértem a Méta utcába 14.05-re. Pázmány Peti nagyon rendes volt, behívott, mért, állított. Közölte szarul volt belőve a hátulja, talán padkáztam vagy kátyú is lehetett(igaza volt, fogtam egy kátyút), ez 30' elállítódást eredményezett. olyan faszán beállította a futóművet, hogy a kwik-fit ilyet sose fog tudni, pár keresztkérdésből tudta mit akarok, még mikor a műszer fent volt, megrángatta a kormányt, elmegy-e az érték, nagyon profi volt. Buktam egy műhelyt, de nyertem egy sokkal jobbat! Mindenkinek ajánlani tudom csak, verseny autókat is állít, tényleg érti amit csinál. Végül a felhőtlen örömöm az árnyékolta be, hogy a kocsi rázott még mindig, ahhoz a gumishoz én már hat ökrös szekérrel sem lennék vissza vontatható. Ekkora bénázás után mit tudnék kérni tőlük? Nem véletlen nincs ott senki soha. Szarok a gépeik, képtelenek egy rendes centírozást megcsinálni, most "csak" a lakkot pattintotta le a gép egy helyen, nem karmolászta össze a felnim. Két nap múlva egy másik gumisnál kiderült, hogy +20g volt mindegyik kerékre feltéve, amit le kellett szedegetni. Hát tényleg szar a gépük...

Tanulság:
-gumisnál ahol megégetted magad, ne menj vissza soha többet, tuti nem jársz jól
-a nagy franchise műhelyek szarok, ott olyanok dolgoznak akiket a rendes szakműhelyek eltanácsoltak, mert "túl okosak voltak". Nyilván egy hibás gömbfejet felismernek(Ja, mikor beálltak a kocsival, elkezdték az indexeim meg a lámpáim vizsgálni. Mi a tököm ez? Vizsga állomás? Mit foglalkozik az égőkkel?! Barom!) Ez a szakma Mc'Donalds-a, mindenki saját felelősségére fogyassza
-a jó futóműves/gumis kincset ér, ránézésre nem mondható meg ki a szaki és ki a kutyaütő. Sajnos próba útján derül ki mindig, ami elég költséges (25k volt a kerékcsere+állítás összesen és 1,5 nap) Lent látható a kifogásolt gumi. Szerinte ennek a széle olyan kopott, hogy nem lehet a futóművet beállítani! LOL!