- Típus:159 1,9 jtdm 8V SW Gabriel Arkangyal
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2008
- Színe:ARGENTO
Ma este 7-re vittem az Arkangyalt Csabi műhelyébe, mert a bal első futómű alsó lengőkar hátsó szilentjét ki kellett cserélni.
Már néhány hete beremegett a kocsi amikor 3.ban vagy 4.ben kicsit jobban odaléptem neki, azaz megpörgettem 2700-2900-ig.
Sokan egyből a féltengelycsuklóra gondolnak ilyen remegéskor. Tavaly augusztusban én is azt hittem. Szét is szedtük a jobb oldali féltengelycsuklót, azután azzal a lendülettel össze is raktuk, mert semmi baja nem volt. Nem látszódott a kehely belsején az ilyenkor jól ismert apró benyomódásnyomok. A csillag szintén pöpec állapotban volt. A szilentcsere után azonban elmúlt a remegés. Viszont láttuk már akkor, hogy a bal oldali is kezd berepedezni, de még volt benne pár ezer kilométer.
Hát, mára lefutotta az idejét a bal oldali is.
Mivel már a jobb oldalival megküzdöttünk tavaly augusztusban, most a bal oldali már rutinszerűen ment. 1 óra 10 perc alatt meg is voltunk.
Sajnos a csápos emelő éppen gyengélkedett, ezért nem tudtuk olyan magasra emelni az Arkangyalt a maga másfél tonnájával amilyen magasra szerettük volna. De így is alá tudtunk feküdni.
Én leszedtem a motorvédőt, közben Csabi szétakasztotta a kormányösszekötőt, majd kibuktatta a kerékagyat. A lengőkart vízszintesen rögzítő két csavar kétemberes volt – egy jól meghosszabbított kulccsal ketten húztuk, mire meglazult. A három kisebb, függőlegesen rögzítő csavarok aránylag könnyen lazultak, de az anyákat ellen kellett fognom. Elég szűk résen kell benyúlni és nehezen esett kézre, de sikerült. Viszont azt az anyát, amit a 19-es kulcs fog, sikerült beejtenem a bölcsőbe, de sikerült kipiszkálnom :-).
Csabi alkoholos filccel elkezdte feljelölgetni a szilent helyét – meddig kell rápréselni a lengőkarra, milyen pozícióban – majd ezt átjelölte az új szilentre.
Én kihasználva az időt készítettem néhány fotót a kocsi aljáról, kiváltképp a bölcsőről, mert néhány hete a 159-es topic a korai rozsdásodáson és az ehhez kapcsolódó alvázvédelmi technikákon pörgött. Hát nem tudom. Nekem laikus szemmel az arkangyal alja egyáltalán nem tűnik vészesnek ilyen szempontból (ld. fotók).
Időközben Csabi elkészült, úgyhogy legurítottuk a maradék sörikét, majd irány a karosprés.
A lengőkar visszaszerelése meglepően gyorsan ment. A csavarok rögzítésénél én szintén ellenfogtam. Amíg visszaapplikáltam a motorvédőt, Csabi összerakta a futóművet, majd pillanatok alatt a helyére került a kerék is.
Gyors kimosakodás után – nem tudom ki találta fel ezt a „folyékony kesztyűt”, amivel a munka kezdete előtt bekentük a kezünket, de baromi jó cucc – a csomagtér ajtó lámpájába is beforrasztottuk a Tibcsi166 által javasolt 500 ohm ellenállást és beraktuk oda is a LED-es izzót. Először a vezetékbe akartuk beforrasztani, de ott nem javított semmit a helyzeten, azaz ugyanúgy elkezdett pislákolni a csomagtérvilágítás. Így hát beforrasztottuk a szoffita izzó foglalatába. Na ez bevált…legalább is ott. Mikor hazaértem, akkor ugyanis éppúgy levette a fényerőt kb. 10 mp után, mint az ellenállás beforrasztása előtt. Szóval most nem értem mi van.
Mivel január közepén megejtettük az olajcserét, de akkor nem volt idő ezt a comp-ban is dokumentálni, most pótoltuk ezt a hiányosságot.
Ha már turkáltunk a rendszerben, ránéztünk néhány adatra is:
- DPF eltömődöttség: 70%
- Utolsó regen óta megtett távolság: 264,8 km
- Utolsó öt regen átlagos időtartama: 7,3 perc
Korrekciók:
1. henger: -0,89
2. henger: +0,45
3.henger: -0,92
4.henger: +0,35
Persze ezek az adatok néhány tizedet folyamatosan ingadoztak, majd kb. 2 perc elteltével megváltoztak:
1. henger: -0,8 / -0,9
2. henger: -0,8 / -0,9
3.henger: +0,3 / +0,4
4.henger: +0,3 / +0,4
Csabi szerint normális értékek.
A költségekbe csak a munkadíjjat számítom, mert a szilentet Erhard küldte egy korábban rendelt másik, de általam visszaküldött alkatrész helyett, aminek az árát viszont egy korábbi blogomban már feltüntettem.