- Típus:159 1,9 jtdm 8V SW Gabriel Arkangyal
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2008
- Színe:ARGENTO
A mai napra feleségemmel szabadságot vettünk ki, és rendeztünk egy ügyintézős napot.
Terv:
- 07:30 reggel gyerekek suliba/oviba
- 08:30 Pilis, klímás - klímatisztítás
- 13:00 Cegléd, állatorvos - mindhárom kutya
- 16:00 gyerekek öszeszed
Minden a terv szerint alakult. Reggel csepergő esőben konvojoztunk át Pilisre, a feleségem a 147-esével mögöttem jött, mert nem tudta hová kell menni. A klímást még tavaly nyáron ismertem, meg. Ő volt az, aki az előtte lévő két lehúzós klímás után, végre szakértő módon detektálta a hibát és emberi áron megjavította. Ami pedig nálam bevált, ahhoz ragaszkodom!
A klímásnál gyakorlatilag időben kezdtünk.
Kiszedte a srác a pollenszűrőmet, ami 2012 januárban volt cserélve. Hát úgy is nézett ki. Viszont a vele előre nem volt megbeszélve pollenszűrő csere, ő nem is számított rá, mert úgy volt vele, hogy egy alfás az ilyenekre ügyel - hát szégyelltem is magam, hogy ennek az időben való cseréje elmaradt. A srác gyorsan próbált volna szerezni: felhívott vagy két alkatész boltot a környéken, de nem volt hirtelen a polcon, csak a 147-be, de ezt majd a feleségem a saját blogjában...
Minden esetre a pollenszűrőmet jól kifújta sűrített levegővel. A hét végéig majd kicserélem sk. A 159-ben könnyű cserélni, nem úgy, mint a 147-ben.
Ezután géppel lefejtette a gázt és megállapította, hogy kell bele 300 g. Elmondása szerint ennyi veszteség 1 év alatt normális. Ezután egy másik géppel kiszívta a rendszerből a nedvességet. Utána tett a rendszerbe olajat, ami neonzöld és önmagában ez a színező is (2.fotó). Ezután ment bele a gáz. A rendszer megfelelő működésének ellenőrzésekor a hőmérő 3,5 fok C-t mutatott. Ez nagyon jó érték.
A feltöltés végeztével tisztítóhabot (4. fotó) nyomott a beszívó oldal, azaz a kivett pollenszűrő felől a rendszerbe úgy, hogy közben járatnom kellett a ventillátort klíma nélkül, és kapcsolgatnom kellett a levegőbefúvási irányokat. A teljes flakonnal belenyomta szépen adagolva, kis szünetekkel. Ennek végeztével visszakerült a pollenszűrőm a helyére.
Ezután én kiálltam a kocsimmal, a helyemre beállt a szívszerelmem a 147-tel.
15 perc múlva kellett kimennem a kocsihoz, és 10-15 percre beindítani a klímát, hogy a tisztítóhabot a klíma saját kondenzvize lemossa a hűtőradiátorról.
Bár hűvös idő volt, de hazafelé jövet azért járattam a klímát, hagy tisztuljon.
Az egész akcióért 20 500,- Ft-ot fizettünk a 2 autóra, amiben benne volt a 147-be a pollenszűrő 2 950,- Ft értékben. Ha ezt kivonom a teljes összegből, és a maradékot elosztom a két autóra, akkor a tisztítás és a rátöltés (olaj, gáz) munkadíjjal együtt 8 775,- Ft-ba került.
Délután pedig a terveknek megfelelően "Noe bárkájává" alakult az Arkangyal :) ... de ez egy másik történet.




