Ma voltam EGR szelep tisztításon Berdo-nál, mert már akadozott. Meg kellett küzdeni egy kattanó, de mégis5 másodperc alatt lecsúszó egr csatlakozóval is.
Véletlenül ott volt a műhelyben 2004-es év majdnem teljes Alfa palettája. (GTV műhelyben van,nem látszik képen)
Bedöglött az aksim. Mentem vele, semmi jelét nem adta, hogy gond lenne, majd egy 10 perces állás után, (amikor indítani akartam) meg se mozdúlt az indító és kiírt mindenfélét a comp, hogy semmilyen 3 betüs nem működik azonnal állítsam le a motort (nem mintha ment volna :). 1-2 órával utána pont annyi volt benne, hogy elindult és haza tudtam kecmeregni. Az aksi 3éves volt, úgyhogy vettem újjat.
Ez pont rosszkor jött mert mostanában keseregtem milyen sokba kerül az Alfa. 2,5 év alatt 1 milliót költöttem szervízre (kb 30eKm-el, és nem márka szervízben). Ebben nincs a téli nyári gumi, alufelni kombó (+300eFt) és semmilyen nem alfás dolog (üzemanyag, adó, stb.)
Ez van, viszont minden kiszállásnál gyönyörködöm benne. :)
Elindítottam egy láncreakciót azzal, hogy kicsréltettem az első alsó lengőkarokat: A beállt csend miatt rögtön meghallottam a hátsó lengőkarok finom nyöszörgését. :(
1 Mivel futómű csere volt, gondoltam legyen minden tökéletes, állítassuk be a futóművet.
Fehérvári úti AKH-ban (mert közel van) azt mondták, be van rohadva a kormányon valami, csak hevítéssel lehet kicsavarni.
2 Vissza szerelőmhöz (Berdo), csak egy erősebb mozdolat és meglazult (mondjuk jobban hozzáfért).
3 Vizsgálat után kiderült, hogy a hátsó szilentek cserések és csak csere után kéne futóművet állítani. Tehát megint +1 kör (mert épp nem ért rá megcsinálni).
A 156 kipuffogója idétlenül tud mozogni menet közben. Ezt ugye belülről nem látni, többen is szóltak ismerősök. Olyan mintha minden gumi elszakadt volna és csak a szentlélek tartaná. Felrakattam egy pu -t a gumi helyett, most fixen áll.
Felraktam a téli gumit (életemben elöször újat) és érdekes dolog történt. Azon az oldalon, ahol felemeltem a kocsit, a piros nyílnál (képen) elkezdett sűrűn csöpögni a víz, a kívülről, száraz kaszniból. A lemezek illesztéséből jött. Úgy, hogy egyébként garázsban áll a kocsi és előző nap mentem vele 1órát esőben. Ha valakinek van ötlete, mi ez megköszönöm.
Szerelőm állítólag talált egy lyukat a kerék elött, azt betömte.
Volt még első futómű csere is mert csak 25eKm bírt az előző. Ez most a gyári drágább fajta, emélem tovább tart.
Felső motor kitámasztó is cserélve lett, mert elnyíródott a gumi. Nem nagyon érzem a különbséget.
felkerültek az "új" 235 széles gumik (gyári méret 205). Nagyobb már nem is fért be. :) Nagyon stabil érzés.
A kuplung pedál már régóta idegesített. Nem jött fel teljesen ütközésig, csak többszöri lábbal segítés után. Kaptam egy tippet, hogy esetleg a munkahenger a végét járja. Nosza el is mentem Berdoékhoz és kicseréltettem.
Most feljön teljesen, és az érzés is más. A feléig nagyon könnyű utána szokásos, talán kicsit könnyebb. (képen a szürke az enyém)
Felkerült az új felni. Kicsit macerás volt mindent beszerezni hozzá (mozgókúpos kerékőr, gumi, központosító), ezért eltartott vagy 1 hónapig. Le is kellett festeni a kerékdobot, mert nagyon látszott a rozsdás felülete a ritka küllők között.
Viszont megérte, mert szép lett, még az utcán is megnézik az emberek. :)
Kapott a kocsi egy vérátömlesztést (olajcsere), gyomor mosást (karter) meg a hozzá tartozó szűrő cseréket. A MAP és EGR is ki lett tisztítva, elég kormosak voltak. Ber-Do csinálta szépen akkurátusan. Az egyik gyertya is kifújt, összes cserélve lett.
Az olajteknő nem volt nagyon piszkos, ez megnyugtató (a képen már tisztítva van) .
Elromlott, ami állítólag soha nem romlik el. :(
A fékem hosszabb fékezés során teljesen kemény lett, alig bírtam benyomni. A végén már folyamatosan azon paráztam, hogy mikor megyek bele valakibe. Végül kiderült, hogy a fék szervódob a bűnös. Mivel senkinél nem romlik el soha (csak nálam) ezért olcsón kaptam bontóban.
Nehéz volt benyomni a kuplungot, és egyesbe rakni a sebváltót.
Tehát irány a szerelő . Alkatrészt én vittem, mert horror ára volt és én olcsóbbat szereztem (180 kuplung+kinyomó+lendkerék) Nem kellett volna. Szerelés után egyest jól tudtam kapcsolni, de pedálnyomás nehéz maradt, illetve alapjáraton fura morgás jött a motorból. Szerelőnek nem volt ötlete mi lehet. A kiszerelt kuplungom még jó állapotú volt. :(
Az volt a gyanúm, hogy felújítottat kaptam, mivel le kellett adni a régi cuccokat.
Alkatrészes adott másik lendkereket amit nem kis költséggel újra beraktak. Most megszűnt a morgás, de a nehéz kuplungpedálnyomás meg maradt.
Ez nagyon elkeserít, mert gyakorlatilag ez volt a fő ok a cserére, és egy rakás pénz kifizetése után majdnem ott vagyok ahol voltam. :(
Ha valakinek van ötlete, hogy mitől nehéz benyomni a pedált azt megköszönném. (a szerelő vszínüleg ténylegesen kicserélte)