Tagok >> jati159 >> 159 2.4 JTDm >> Blog
- Típus:159 2.4 JTDm
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2007
- Színe:Kék
Ez a hiba úgy november közepén 140.000 km körül kezdődött.
Vittem haza az egyik dolgozónkat Kisszállásra és találkoztam egy keménykedős VW Passattal. Ennek az lett a vége, hogy nem bírtam megelőzni és nem is ment úgy mint ahogy szokott, az autón, meg észrevettem finom ritmikus rángatást. Hát majdnem belevágtam az alfát az árokba a 200 lóerős JTD motorral együtt! Égtem is a dolgozónk előtt, hogy a főnök fia milyen eco mobil autót vett! :-D
Eltelt 1 hét és észrevettem, hogy nem akármiért hagyott ott a német nép autója.
Nagyobb terhelésen vagy padlógázon végképp, a turbónyomás 0,5-0,6bar-t esett, majd feltöltött ismét 1,5-re majd ismét leesett és ezt folytatta másodpercenként 2szer. Természetesen a rángatás nem akármiért volt! Volt erő, nincs erő...
Első költség!
Számítógépre felraktuk. Nincs elég Rail nyomás. Tuti gázolaj szűrő! Szűrő ára 24 ezer biztos át is vágtak. Beszerelni 2 perc. Mindegy is... nem lett jó!
Nem baj akkor biztos nem nyom eleget a tanknál a szivattyú! Nem jött be: 4Bar Tökéletes!
Akkor tuti légtömegmérő lesz! Nem jó infót küld a beszívott levegőről és az elektronika mindig korrigálja a mért és az elvárt értéket és azért rángat. Gyári Bosch légtömegmérő: 70ezer! Mondanom se kell, nem jött be!
Akkor megmutatjuk egy autóvezérlős zseninek! Szerinte az egyik -a már előzőleg említett javított- porlasztó, olyan rossz, hogy terhelésen a gázolaj folyékonyan átesik és nem porlad! :D Hülyeség! Nem vitatkozom. Na mindegy... nem lehet, hogy a kocsi így maradjon. Jöhet egy vatta új Bosch porlasztó! Sok ezer!
Még mindig rossz....
A történtek után úgy döntöttem pénz most már nem számít! Irány a Halasi Fiat szerviz! Majd gyakorlatoznak rajta... :) és bejött! 2 nap alatt meg lett a hiba forrása!
A szívósorban van egy pillangó szelep és azt egy elektronikus motor hajtja. E kettő közti mechanizmus szét ment, mert tiszta trutyi volt a szívósor! 2,4 JTD Betegség...
Új szívósor még több pénz...., de legalább most már jó!
Tanulság megint csak:
Nem a márkaszerviz óradíja volt drága, hanem a sok felelősségtől mentes találgatás!
Tökéletes a motorja! Remélem ez sokáig így is marad! :-D
Meg kell említenem a Fiat szervizet (bár nem tudom, hogy szabad e), mert hálás vagyok, hogy megjavították és szerintem baráti áron is dolgoznak! Ezek után csak ajánlani tudom! Ezt a hibát szerintem nem Fiattal foglalkozó szerelő nagyon sokára tudta volna megoldani (Vagy soha"Használd így: Alfa")!