Ezek is tavalyi témák még, csak megfeledkeztem felrakni őket.
Morgó kormány szervó - szervó olaj + tartály csere: 19000Ft
Generátor generál: 50000Ft
Ez utóbbi fájdalmas volt. Karácsonykor történt és kb 2 óra alatt megoldották (komplett tekercs csere + diódahíd csere). Fontosabb volt a rövid határidő és a gyors javítás, ebben a be- és kiszerelés is benne volt.
Ez még egy tavaly őszi probléma volt, de hátha hasznos lehet másnak is.
Autó vásárlását követően szinte rögtön előjött a hidegindítási probléma. 8-10 fok alatt nehezen, 2-3. indításra indult az autó. Vissza az eladóhoz, aki nagyon pozitívan állt a problémához, compra rá, nem mutatott semmit. motorhang szép, melegen már indult szépen újra. Összes izzítógyertya ki, kimér, kipróbál mind ok, relé is ok. Rengeteg kínlódás és próbálkozás után ki lettek szedve az injektorok és ki lettek "pörgetve", mind a 4 ok. Már kezdtem beletörődni, hogy ez ilyen. Ekkor jött az infó, hogy régebbi jtdm motorokban gyárilag nem megfelelő az izzítógyertya típusa. Gyertya ki, tényleg nem az van benne, aminek kellene lennie. Futás boltba 4db újért (Bosch). A kivett mellé rakva kb 1cm-el hosszabb volt az új gyertya izzító része!!!!!! Gyertyacserét követő reggel elsőre indult a vas, nagy kő esett le a szívemről :-)!
Rossz gyertya (gyári): 0250202036 - Bosch
Új, jó gyertya: 0250202132 - Bosch
Költségek:
-4db Bosch gyertya 21.000Ft
-Injektor ellenőrzés szereléssel: 20.000Ft
Eljött egy rettegett hiba. Kattogó hangok váltáskor, leálláskor és indításnál erősebb rángások, gázadáskor erősödő, morgó hang a váltó környékéről. Megjártam vele pár szervizt, de akkor általában nem nagyon produkálta a hibát.
Kettős tömegű lendkerékre többen is gyanakodtak és mivel tavalyi kuplungcsere során ez nem lett cserélve, elérkezettnek láttam az időt a cserére. A kiszerelt lendkeréknek volt egy kb 2cm-es kotyogása, megnyugodtam, hogy az már a végét járta.
Sajnos a morgást nem oldotta meg a lendkerék csere, de sokkal könnyebben és szebben indul, leálláskor csak minimálisat ránt az autó. Érezhetően megváltozott pozitív irányba.
Autópályán figyelmes lettem, hogy a korábbi morgó hang erősebb lett, illetve (nem tudom, hogy miért csak most) hogy csak 5. és 6. fokozatban csinálja?! Több helyről megerősítést kaptam, hogy váltócsapágyak lehetnek oda, valószínűleg sokat futhatott autópályán. Egyenlőre barátkozok a tudattal, hogy a váltót szét kell bombázni és számolgatom az utolsó forintjaimat...
Folyt később. --> Időközben elhallgatott, féltengely ki lett szedve, kapott friss olajat. Fene sem érti ezt.
Lendkerék csere (anyag + munkadíj): 138000Ft
Köszönet Erhard kollégának a kedvezményes anyagárért és Szamosi szerviznek a gyors munkáért!
Km óra állása (óra szerint): 141 900
Még vmikor február környékén kapott egy új akksit, régi már haldoklott. 77Ah - 760A indítóáram. Egészen más a hangja indításkor :-).
Már hetek óta hallottam, hogy ciripel vmi a jobb első kerék körül. Ma volt időm, elvittem az autót Szamosiékhoz. Megnézték, pár próbakör után sikerült megtalálni a problémát, féltengely csapágy porvédője rakoncátlankodott. Kapott egy kis zsírt és a probléma megszünt :-)!
Mivel az utóbbi időben többször megcsúszott vizes, latyakos úton a vas, elérkezettnek láttam az időt a gumicserére, lehet talán el is késtem vele egy kicsit. Amik fent voltak, még az autóhoz kaptam, kb 9ezer km-t mentek el. 2 db gumi kb. 3-3.5mm-es volt a másik kettő kicsit jobb, de az egyik hangos is volt. Szerettem volna kihúzni ezt a szezont ezekkel a gumikkal de inkább nem kockáztattam. Gépkönyv 215-öst ír a 16" alufelnire, de végül 205/55-ös lett rárakva, korábban is ilyen méretűek voltak rajta. A választás Conti WinterContact-ra eset amit a Flotta Szerviznél nemrég fel is raktak. Első benyomások nagyon jók, lágyabb, puhább minta a régiek, kanyarokban megszűntek a csikorgások :-)!
Miután megvettem a vasat az első mínuszokkor befagyott a kézifék. Kaptam egy elrettentő árajánlatot a cserére márkaszerviztől (III. ker) kb 60ezer Ft. Ezek után gondoltam, hogy jó ez így ahogy van, de az elmúlt napokban csúnyán összefagyott és többször reflexből behúztam megálláskor és úgy maradt. Eger mellett hétvégéztünk, sikerült megismerkedni egy ottani Alfás szerelővel, aki hamar és kb. félárba megoldotta a problémát :-)! Mellékesen kellett cserélni még az egyik tompított izzót (megalight) is.
Hosszú hónapok után sikerült lencsevégre kapnom a regenerálást ma este autópályán. Ahogy felhajtottunk, a fogyasztás 5.5-ről 10,5-re felugrott, bő 10 percig így is maradt, majd hirtelen vissza 5,5-re.