Tagok >> V.Tomi.145-146 🍀 >> Blog
Leventétől-epitesztől átvettem pár TD alkatrészt. Kaptam ajándékba új stabilizátor szilentek és motorhaztető kárpit patentokat :) Rendes tőle. :) Csomag tartalma: új kuplung szett, vízpumpa, ventilátor ellenállás, bontott adagoló és porlasztók, klíma nélküli autóhoz műszerfal fabetét. Postával 32700,-
Megérkezett az új diagnosztikai kábel. Most már tudom idehaza is olvasni a nyűgjét :)))
Vezérlés rögzítő szerszám az autóhoz. Elég sok fajta JTD-hez jó. Nálunk dobta is hogy vezérlés pozíció hiba. Már mikor vettük az autót akkor is ezt dobta fel hibának. Vezérlés cserekor ellenőrizve lett a pozíció, viszont a főtengelynél ezt nehéz megállapítani hogy hol kellene lennie, így rajzot kerestem akkor hozzá. Hát nem sikerült a pontos beállítás sajnos, így vetettem rá magam erre és megkapta ami kellett neki. A helyzet olyan durva nem volt hogy összeverje magát csak hát ez már okos kis autó.
Ts-hez is van már rögzítőm, viszont boxerhez és a TD-hez nem találtam, hacsak nem utóbbihoz lehet jó a JTD rögzítője is. Ha lenne a két öreg motoroshoz is akkor már azokhoz is megvenném.
Szerelés közben láttam hogy a jobb féltengely belső pórvédő harmonikája kiszakadt, kicseréltem újra.
Próba út, meg újból egy olvasás és minden rendben vele :))
... és még nem is olyan régen :
Bajuszkapcsolok végein lévő nyomógombok rezgés miatt cserélve. Baloldalinak a nyomógomb füle volt letörve, a jobb oldalinak pedig a benne lévő kapcsoló füle volt eltörve.
Bal első elektromos ablak lefelé nem ment időnként, de mire utána jártam volna működött. Most ki fogtam rajta, kapcsolót cseréltem és ugyan úgy nem működött, így hát cseréltem a vezérlőjét, és azóta szuper. Valami érintkezés gondja lehetett.
Új klíma hűtő. Klíma kábelezés elvégezve. Evaporátornál korábban bekerült a hőfokszabalyzó. 3°C-nál kikapcsol, 8-nál vissza. Belső tér hőmérséklet érzékelő, 27°C-nál kapcsolja a külső ventilátor első fokozatát, 24-nél ki. Ezek a beállítások módosíthatok, digitális hőmérők. Korábban új szárító szűrő került be. Nyomásmérő a rendszerben, 1.4 bár alatt nem engedi bekapcsolni a kompresszort. Új tömítések a klíma cső csatlakozóknál. Klíma reléje a motortérben. Most nyomáspróba alatt van.
Önindító behúzótekercse kicserélve.
Fagyálló erősítés.
Hűtővíz hőmérséklet érzékelő csatlakozó cserélve. Rögzítő fül a csatlakozóról le volt törve, de most lett másik.
Takarítas kívül belül.
Elmentem egy körre vele, korábbi tünetek nem jelentkeztek. Csak úgy suhan :)) tankolás, mosás kézi mosóban, idehaza takarítás. Úgy hogy csilli-villi, boldogság van ;-)
Cartárs és én is ellenőrzés szempontjából ki szerettük volna olvasni a motorvezérlőt, de sajnos nem kommunikál. Hiba lámpa nincs, jól működik az autó, azt leszámítva hogy néha kicsit alapjáraton ugrál a fordulat, de van mikor semmi gond. Hideg motornál 2500as fordulatnál szintúgy kedve szerint rángatta az autót , kisebb és magasabb fordulaton nem. Erőteljes most is, illetve nyáron a dög melegben dob egy hiba lámpát indítás előtt és csak teker de nem indítható. Légtömegmérő csati le, úgy elindul majd vissza a csatlakozó, hiba lámpa eltűnik és minden rendben vele. Ezek apró idegesítő dolgok amit ha lehet akkor orvosolok. Tudom sokan körbejárták ezt az utat több kevesebb sikerrel, de ha mégsem javul a dolog akkor is legalább javarészt új érzékelők vannak benne. A fogyasztás érdekel is meg nem is, de azért nem bánnám hogy ha nem 11-12 körül lenne. Helyben használva persze több mint pályán. Meg néha néha jó kicsit elfelejteni váltani :)) Múltkorokban a trafók és gyertya kábelok ellenőrizve külsőleg, ott semmi repedés nem látszódott. Kapott új lambda szondát is akkor mert még nálam nem volt cserélve és ki tudja mikori volt benne. Lett új levegő hőmérséklet érzékelő is bele. Kapott korábban új gyertyákat is. Tehát ez a zavaró is de közben használható hiba után most kapott légtömegmérőt, igaz nem Bosch hanem Magneti Marelli, tudom ebből csak a gyári jó állítólag. Aztán ki lett cserélve a vízhőfok jeladó ami a motorvezérlőre adja az infót, ez is új nem bontott. Cartárs mondta hogy csinálhat bármelyik ilyen tünetet, csak mivel nem tudjuk olvasni, már pedig ő elég sokmindenre rá tudott csatlakozni, így marad a találgatás. Nem is akartam ezért másnál megpróbálni az olvasásos témát. Szóval kicseréltem még az alapjárati szabályzó szelepet is, ez bontott ami volt itthon. Ha bármi változás lesz akkor ezen 3 dolog közül lesz valamelyik amelyik rossz volt már. Elindítottam minden rendben vele, de még nem próbáltam le, kíváncsi leszek hogy lesz változás vagy sem. Ha nem akkor marad ilyen, lehet vele együtt élni csak tudva hogy valami okozza ezt inkább megpróbáltam hátha lesz valami változás. Ha a Kivett alkatrész jó volt akkor később jó lesz tartalékba, úgysem akarok megválni az autótól így elfér a polcon. Ha egy tank benyából többet tudok kiautózni akkor hosszútávon már megérte. :)) ja és a harmonika cső sem repedt...
Ajtó zárak javítva. Bal oldali a házon belül elvolt törve. Típus betegség. Jobb oldali működött, csak a kulcsnyílás nyelve nem zárt vissza.
Ajtók alja gumi csíkok. Évekkel ezelőtt lekerült, most vissza. Eddig mindig elmaradt de tervben volt hogy vissza kerüljön. Ajtórések jobban porosodtak, talán most kevésbé fog. A gumikon új lyukakat furtam mert a gyári általában elszakad és valahogy az első három lyuk után a többi már nem passzolt. Lehet más évjáratból való volt, de az eredeti.
Ülésfűtés kapcsolói az eredeti helyen.
Két műanyag küszöb felkerült. Ezelőtt Se szériás volt rajta, korábban viszont ez ami most vissza került. Küszöbök ellenőrizve, a felfogató patent lyukaknál volt enyhe felszíni rozsda. Fémtisztára vissza szedve, alapozó majd a két küszöb teljes alvázvédőzése.
Beltéri led a 4 lábnál és a csomagtartóban. Ajtó nyitásokra kapcsolnak, már évek óta bent a kábelezes csak a led maradt le róla :)
Ezen felül még:
Riasztó bekötve. A csomagteret is nyitja.
Volt egy folyamatos fogyasztó is az autón, már régóta kiderült de napi szinten használva nem befolyásolt semmit. Multiméterrel ránéztem és kiderült a rádió meríti az akkumulátort. Már a 3. lejátszó van benne, mindegyiknél ezt csinálta. Rádió kézikönyv bekötés ellenőrzés és kiderült a két pozitív kábelből az egyiknek gyújtásról kell működnie, a másik a fix pozitív ami a rádió beállítások megőrzése végett kell. Így javítva, nincs fogyasztó mérés szerint, remélem a valóságban sem lesz. 3-4 nap állás után kiderül, úgyanis korábban ennyi idő kellett hogy ne tudjam elindítani. A rádió így csak gyújtásról működik de ez nem zavar. Ha leállítom kikapcsol, indításnál meg vissza. Ha én kapcsolóm ki akkor indításnál sem kapcsol be. Rádió jel erősítő még került bele hogy Győrőn kívül is fogja az adást :))
Takarítás szerettem volna, de elmaradt így majd az legközelebb meglesz. ;-)
Új aksi saruk
Mélynyomó tápkábel biztosítékkal
Új erősítő és meglevő mélynyomó bekötve
4 db új ajtó hangszórók
Ablakemelők és tükör állító kapcsolók fa fólia
Két első ajtókárpit cserélve, ami ehhez a szetthez tartozik. Újra ragasztva a kárpit
Új hátsó ablaktörlő gumi
2021.12.23 Feleségem szólt hogy nem működik a hátsó ablaktörlő és az ablakszálfűtes sem. Hátsó ablaktörlő csak hallani lehetett hogy kattan de nem indult el, ablakszál fűtés szintén nem ment, csomagteret folyamatosan nyitottnak jelezte és hátsó ablakszál fűtéskor a pótféklámpa világított. Csomagtérajtó burkolatok le, kiméregetes hogy hol zár össze. Biztosítékok ellenőrizve. Hátsó ablakszálfűtes reléje is kicserélve a biztosítéktáblában. A probléma a csomagtérajtóban lévő zár nyomógombja volt. Ehhez kellett egy pár óra mire meglett, már úgy voltam hogy ki bontom a teljes kábelezest hátul hogy átnézem hátha összedörzsölődött valahol mint kb. minden 5 ajtós típusnál.
Tettem bele másik zárat és minden jó. Vissza a másik és minden rossz. Nem értem mi ment el benne mert elvileg csak egy nyomógombos kapcsoló ami nyitott ajtónál a testet zárja össze bár lehet rosszul tudom. A kábelátvezetést aztán átnéztem a gumi harmonikán belül, kapott szigetelést is azért a csoportkábel de semmi extra nem volt ott. Végül összeraktam és minden rendben vele :)
2022.01.09 újból előjött a hiba, annyi változással hogy nem jelezte folyamatosan a nyitott csomagtérajtót zárt állapotban. Újból a burkolatok lebontása, kimérés, tesztelés. Testkábel hiba volt, nem vette át a karosszériáról a negatívot.
Jobb első ajtózárszerkezet csere. Hidegben nem akart a központi zár mindig nyitni, csak ha kulccsal nyitottam azon az oldalon. Így hogy szorult még legutóbb valami össze is akadt benne és inkább lecseréltem. Zárt ajtónál kellett a kárpitot leszerelni, kicsit kifeszíteni hogy hozzaférjek mert se kulccsal nem tudtam már elfordítani sem kilincsel nyitni. Aztán miután hozzafértem kinyitottam az ajtót, onnantól a csere már könnyű volt. A csere darab szépen működik.
Volt még aztán elmaradás, az évekkel ezelőtti zár cseréknél a csomi és tank zár a régi volt, így hogy egy kulcsos legyen ez is megtörtént.
Hátsó ablaktörlő nem működött rendesen, körülbelül 1/5 gyorsasággal törölt hátul. Kiszedtem megtakaríttam az érintkezőjét és működik.
Kormány felső részére került egy kis piros gumicsík.
Csomagtartó beázással is foglalkoztam, még ilyen szemerkélős időben is jött be víz. Kéder gumi száraz, így a zsanerokat eloldottam majd újból most már mind a két zsanért letömíttem. Sokkal jobb lett, de nem tökéletes. 2 l vízzel leöntve a teteje, a flakon kiürítése után jelent meg pár csepp bent. Ezt körülbelül olyan vízmennnyiség volt mint egy autómosás, úgy hogy majd esőben kiderül mennyire ázik be.
Több ötletem nincs egyenlőre hogy hol jöhet be még a víz.
Szerencsére a későbbiekben garázsban fog állni, de attól még persze nem jó ha továbbra is beszívárog egy kevéske víz.
Új üzemanyag szűrő.
Új NGK gyertyák. Megszünt a motor rászkodása. Alapjáraton billegett jobbra-balra, de a motor tartó bakokat majd ellenőrízni kell még.
Friss olaj, olajszűrő és levegőszűrő. Olajszűrő alá került egy pogácsa, benne a az olajhőfokmérővel és olajnyomásmérővel.
Régi olajba először tettem szelepemelő tisztító adalékot, járattam vele majd úgy engedtem le a régi olajat.
Kertecs cartárs adott nekem egy légzsák nélküli kormányt és két számomra hiányzó ajtókárpit csavartakaró fedő kupakot, így az ajtó része hiánytalan lesz :) itt is köszönöm neki.
Megvan a kormányhoz a jobboldali elem is, ez már korábban megvolt + beszerzett fekete betétes műszerfal elemek, amik az 1.8 és 2.0 TS-ekben voltak. Igaz ez már facelift kategória ami ehhez nem jó, csak összeraktam őket :))
1
624
Fórum
Friss topicok
- Üzemanyagtöltő-állomások
- Giulia
- A Stellantis menedzsmen...
- Belül is érezzük jól ma...
- Virtuális Romeo
- 156
- Coffee - Minden ami kávé
- Csevegés (Á la Alfa Rom...
- Adok-veszek
- Retrovízió - A '70-es, ...