Mutasd

>> Egyéb2017-06-08

Megelégeltem, hogy a középső felső műszerfali szellőzőrács egy bizonyos fordulaton annyira rezeg, hogy bántja a fülemet. Ne legyen már ilyen gagyi rezgős már...

Érdekesség, hogy csak akkor rezeg hallhatóan, ha a klíma be van kapcsolva.

Kitekertem a két imbuszcsavart, majd két beakasztott imbuszkulccsal felfelé kihúztam a fedelet a helyéről.
A képen látszik, hogy az egész fedelet a két imbuszcsavaron kívül még 3 bepattintós rész rögzíti.

A szellőző dekli alján van 3 nyelv, amire 3 fém klipsz van ráhúzva, ezek akadnak be a műszerfalba.
A nyitó/záró mechanikai részek jól, passzosan és csendben működnek, tehát nem azok okozzák a zajokat.

A problémát az okozta, hogy mindhárom nyelv le volt törve. Valószínűleg a műanyag elöregedése okozta ezt is, mint ahogy az ablakemelőnél is.

A három törött nyelvből kettő még talán ragasztható (a harmadik darabokra törött), így elsőre ezzel próbálkozom először, reménykedve abban, hogy a 2 klipsz és a 2 csavar elegendő ahhoz, hogy ne rezegjen.

 
>> Egyéb2016-10-06

Mivel a rádióm nem visz MP3-as lemezt se, a rengeteg audio CD-vel meg teli a púpom ezért mindenképp megoldást akartam találni. A mini-ISO vezetékes zenelejátszással az volt a baj, hogy körülményes a kábel miatt, és a bejövő hívásnál ki kellett húzni a jack dugót, majd hívás után vissza... Menet közben ez nem vicces.

Próbaképpen e-bayről vásároltam egy Bluetooth-os AUX vevő egységet 1.500 Ft-ért.
Maga a készülék a következőket tudja:
-3.5-es jack aljazon teresztül kiadja a bluetooth kapcsolaton keresztül kapott jelet
-egy feltöltéssel 8 óra üzemidő, tehát nem szükséges a folyamatos tápellátás.
-magát a töltést egy praktikusan rövid USB kábellel lehet megoldani - akár USB-s 12V-os töltővel is -, ami a vevőhöz jár. (utolsó képen töltés közben)
-hatótáv papíron 10m, ami autóban bőven elég.
-lekapcsolódás után, ha nincs kapcsolat,akkor a vevő 1 perc után lekapcsol magától.
-beépített mikrofon a hívásokhoz.

Üzembehelyezése:
a mini-ISO - 3,5mm jack kábelemet, ami megvolt már korábban is, összedugtam a bluetooth vevővel, majd azt öntapadós tépőzáras korongokkal a kézifékkar mellé ragasztottam. Ha szükséges, akkor a tépőzár miatt bármikor le tudom venni és vissza.
A vevő maga nem nagyobb mint egy pendrive, így nem is feltűnő, hogy ott van. Elég diszkrét, de bárhova eltehető, csak a lényeg, hogy a rajta lévő gomb miatt kézközelben legyen...

A rádiót csak át kell nyomni AUX-ra, a bluetooth vevőt egy gombnyomással bekapcsolni. A bekapcsolást egy rövid hangjelzéssel jelzi.
Innentől kezdve az okostelefonon kell egyszer párosítani a vevővel, utána magától mindig felismeri és csatlakozik is.
A telefonon csak el kell indítani a zenelejátszást. A hangminőség teljesen jó, a csatlakozás elég gyors és kényelmes.
Bejövő híváskor, mivel a bluetooth vevőn van mikrofon, csak 1 gombnyomás, és kihangosítva lehet beszélni.

 
>> Egyéb2016-03-16

Kiégett a jobb oldali tompított H7-es elöl (OSRAM Cool Blue Intense).

Kicserélve OSRAM Nightbreaker Unlimited tipusúra.

 
>> Egyéb2015-10-14

Mivel esős időben korábban is már mindig párás volt a bal első-oldalsó indexbúra belseje, ezért az esős időre való tekintettel rászántam magam a helyrehozására.
Apró cseppek gyűltek benne össze, valamint opálos párás volt belülről.
Amint levettem a búrát, látszott, hogy mitől:
Az áttetsző részt a hátlaphoz valami ragasztással vagy forrasztással erősítették hozzá körben, Egyébként a hátlap is műanyag. Ez a körkörös ragasztás olyan gyenge volt, hogy már nem is tartott teljes körben. Kézzel simán kettészedtem, ez egészet már csak egy hártyaszerű, hajszálvékony ragasztó csík fogta egy két szakaszon.
Jó, hogy nem hagytam el valahol útközben az áttetsző részt!

A két részt tehát kettészedtem, és pillanatragasztó géllel megpöttyözve újra összeragasztottam. Miután megkötött, hátulról, ahonnan nem látszik az illesztést körkörösen kitöltöttem ragasztóval.
Remélem, hogy így már nem fog bejutni víz / vízpára.

Az idexbúra leszedése:
az egész búrát egyhén befelé nyomva el kell csúsztatni menetirány szerinti előre. Kb. 10-12 mm-t fog elcsúszni előre, olyankor a búrán lévő hátsó köröm kiakad. Simán körömmel alá kell nyúlni hátulról és kifeléhúzni, majd kiforgatni a helyéről. Csaltakozót lehúzni, és RÖGZÍTENI, mert ha a vezeték beesik vissza a lyukon az vicces lesz!

 
>> Egyéb2014-11-13

Izzócsere OSRAM Cool Blue Intense H7 izzókra a tompított fényszóróban.
Km óra állás: 215.700 km (2014.11.12)

 
>> Egyéb2014-05-22

Champion Easyvision (Multi-Clip) ablaktörlőlapátok kerültek fel.
Méretek: 580 / 450 mm

Vélemény: a Multi-Clip adaptere kissé ormótlan az előzőhöz képest, ellenben a lapátok tökéletesen illeszkednek a szélvédőre, abszolut hangtalanul és csíkmentesen törölnek.

 
>> Egyéb2013-05-22

Már úgy vettem az autót, hogy az ajtókban lévő rekeszekben lévő gumidarab, ami a két csavart takarná csak a bal első ajtóban volt meg (kép 1.).
Szerencsére azt az egyet simán kézzel ki lehet venni, majd egy darab fekete öntapadós filcdarabon átrajzoltam és kivágtam. Szerencsére a forma szimmetrikus, így minden ajtóba stimmel (kép 3.).
Az öntapadős részt nem húztam le, hogy ha kell ki lehessen venni és vissza lehessen rakni. Mindenhol pont passzol, nem lötyög, magától nem fog soha kiesni.
Szép lett, talán szebb mint az eredeti gumi (kép 2.).

 
>> Egyéb2013-01-13

Az autó megvásárlása után az egyik első dolgom volt az autó orrán éktelenkedő kopott, színtelen embléma kicserélése egy újra.
Fangio cartárstól rendeltem egy 75mm-es gyári első emblémát, amit pofonegyszerű kicserélni.
A motorháztető felnyitása után felül a bajuszt 2db hatlapfejű csavar tartja, meg némi ragasztó. A csavarok kitekerése után némi feszegetéssel, de lejön az egész bajuszrész.
A régi embléma alá nyúlva egy laposfejű csavarhúzóval körben finoman lefeszegettem azt.
Langyos szappanos vízzel átmostam a bajuszt, közben levakartam róla a rajtamaradt ragasztót.
Eután már csak vissza kell ragasztani az új emblémát, és lehet is visszacsavarozni a bajusszal együtt.