David | Centocinquantanove - főkép

MP3 fájlok átalakításának menete USB-re Blue&Me rendszerhez:

1.) MP3 fájlok bitrátájának konbertálása MAX 192 kbps-ra
(abban az esetben szükséges csak, ha ettől magasabb a bitrátája, pl. 320 kbps)
Ehhez a legjobb program az MP3 Quality modifier (ingyenesen letölthető: INNEN.
Egyszerűen betöltjük az MP3 fájlokat, alul kiválasztjuk, hogy Constant, 192 kbps bitrátát kérünk, majd megadjuk, hogy hová mentse az átalakított MP3 fájlokat.


2.) MP3 fájlok címkéinek beállítása
Mivel a Blue&Me rendszer valamiért a számcím címke (nem azonos a fájnévvel) alapján abc sorrendben játsza a zeneszámokat, így egy kis átalakítás szükséges, hogy az eredeti sorrendben játssza a zeneszámokat.
Ehhez kell az MP3tag nevű alkalmazás, szintén ingyenes, letölthető INNEN.
Az MP3 fájlok TITLE (szám cím) címkéjébe bele kell íratni a zeneszám albumon belüli sorszámát, ezt alábbiak szerint lehet megcsinálni:

Töltsük be ebbe az alkalmazásba a korábban 192 kbps-re alakított MP3 fájlokat, majd hajtsuk végre a következő lépéseket:
(több mappa egyszerre történő hozzáadása esetén, vagy ha alapból a számokat nem az eredeti album szerinti sorrendbe rendezte a program, akkor az oszlopok tetejére kattintva rendezzük át ALBUM vagy Elérési útvonal szerint, így sorrendbe kerülnek.
a.) Összes betöltött fájl kijelölése (Ctlr + A)
b.) Fájl >> Címke eltávolítása
(ez azért szükséges, mert a Blue&Me csak az ID3v1 szabványú címkéket kezeli helyesen, az MP3 fájlok zöme pedig már ID3v2 vagy újabb szabvány szerinti címkékkel van ellátva)
c.) Eszközök >> Beállítások >> Címkék >> Mpeg menü alatt az ÍRÁS résznél CSAK az ID3v1 legyen bejelölve
d.) Jelöljük ki újra az összes betöltött MP3 fájlt a listában (Ctrl + A), majd a listán jobb klikk >> Konvertálás >> Fájlnév - Címke
A megjelenő párbeszédablakban a legördülő menüben válasszuk ki a TITLE-t (vagy gépeljük be az üres helyre, hogy %title%) majd OK-zuk le.
e.) A program automatikusan kiolvassa a fájlnevet, és bemásolja azt az MP3 fájlba a zeneszám címéhez a sorszámmal együtt.
f.) Jelöljük ki megint az összes MP3 fájlt a listában, válasszuk a menüből az Eszközök >> Sorszámozó varázsló menüpontot.
A megjelenő párbeszédablakot értelemszerűen ki kell tölteni (honnan induljon a számozás, mappánként újrainduljon e, stb), majd OK-zuk le.
g.) ezután a jobb oldalon adjuk meg a hiányzó címkéket (pl. Előadó, Album, Évszám,stb), majd a bal felső sarokban lévő lemez ikonnal mentsük is el.

OPCIONÁLIS LÉPÉSEK:
- a dalok sorszámát két számjegyűvé alakíthatjuk, pl.
"1 - Track name " helyett
"01 - Track name" -t kapunk (akkor lehet érdekes ha egy album több, mint 9 számot tartalmaz)
h.) Jelöljük ki az összes MP3 fájlt a listából, majd a listán jobb klikk >> Konvertálás >> Címke - Címke menüpont.
A megjelenő párbeszédablakba a Mező helyére írjuk be: TITLE
A formátum sztring helyére pedig: $num(%track%,2) - %title%
majd OK-zuk le.

i.) az így kapott zeneszám címe címke szerint automatikusan átnevezhetjük az MP3 fájlokat is a következő képpen:
- jelöljük ki az összes MP3 fájlt a listában
- a listán jobb klikk >> Konvertálás >> Címke - Fájlnév
- a megjelenő párbeszéd ablakban adjuk meg: %title% (vagy a legördülő listából válasszuk ki a TITLE-t., majd OK.


Az így átalakított MP3 fájlokat másoljuk egy USB pendrive-ra, célszerű albumonként külön mappába, de a mappákban lehetőleg ne legyenek almappák, sem más fájlok pl. albumborító képfájlok (jpg).
A fenti leírás kissé hosszúnak hat, de egy-egy album átalakítása a lista szerint nem több, mint 3-5 perc.

 

Gyengélkedő fűtés és a vissza-vissza eső vízhőfokhőfok jelző óra miatt elérkezett az idő a termosztát cserére. WAHLER került bele, mostmár újra stabil 90-re beáll, és elég hamar el is éri.
Egy úttal sor került a szintén esedékes motorolaj + szűrő cserére is. A szokásos Castrol Edge 5W-40 került bele.

 

Téli hidegindítás kapcsán felmerült, hogy át kellene nézetni, mivel egyszer egyszer bizonytalanul indult be az autó. Mindig elsőre indult ugyan, az akksi erősen tekert, de mégis bizonytalan volt. Melegen nem volt probléma.
Az izzítógyertyákat kimérték, mindegyik hibátlan, innen jött, hogy talán a CR pumpa tömítésnél lehet egy kis szivárgás, elenged a nyomásból és ettől indulhat nehezen.
CR pumpát kiszerelték, tömítéseket cserélték, felújították, próbapadon tesztelték.
A felújított CR pumpa után a bizonytalan indulás hamarosan megszűnt.

274.800 km (Bence Autószerviz Kft.)

 

Huplis úton kanyarodáskor rugósan zörgött az eleje.
Meg lett emelve, pajszerral mozgatva, de sehol semmi rendellenesség, minden feszes.
Rázópados kivizsgálásnál derült ki, hogy az első felső lengőkarok picit kottyannak.

Redaelli lengőkarok kerültek bele, a kopogás megszűnt.

 

Vezérlés csere görgőkkel szíjakkal és vízpumpával
Levegőszűrő csere
Olajcsere (Castrol Edge 5W-40)
Olajszűrő csere
Üzemanyag szűrő csere

Új scudetto a régi kopottas helyére

 

Új TEXTAR hátsó féktárcsák és TEXTAR fékbetétek. A régi elkopott.
31.000 HUF 262.500km

 

Megelégeltem, hogy a középső felső műszerfali szellőzőrács egy bizonyos fordulaton annyira rezeg, hogy bántja a fülemet. Ne legyen már ilyen gagyi rezgős már...

Érdekesség, hogy csak akkor rezeg hallhatóan, ha a klíma be van kapcsolva.

Kitekertem a két imbuszcsavart, majd két beakasztott imbuszkulccsal felfelé kihúztam a fedelet a helyéről.
A képen látszik, hogy az egész fedelet a két imbuszcsavaron kívül még 3 bepattintós rész rögzíti.

A szellőző dekli alján van 3 nyelv, amire 3 fém klipsz van ráhúzva, ezek akadnak be a műszerfalba.
A nyitó/záró mechanikai részek jól, passzosan és csendben működnek, tehát nem azok okozzák a zajokat.

A problémát az okozta, hogy mindhárom nyelv le volt törve. Valószínűleg a műanyag elöregedése okozta ezt is, mint ahogy az ablakemelőnél is.

A három törött nyelvből kettő még talán ragasztható (a harmadik darabokra törött), így elsőre ezzel próbálkozom először, reménykedve abban, hogy a 2 klipsz és a 2 csavar elegendő ahhoz, hogy ne rezegjen.

 

2017.02.13.
Szervizbe vittem a mai napon az autót, ugyanis napok óta figyelgetem, hogy kb. egy 200 forintos érme nagyságú friss fekete foltot hagy minden reggel a garázs padlóján.

Először elvittem egy gyors felmérésre, majd egy komolyabb szervizbe is és mindkét helyen főtengely szimering hibát találtak, ott folyik már egy ideje az olaj rá a motorvédőre, majd ha ott összegyűlt, akkor az azon lévő lyukon át a padlóra.

Ennek a hibának a kapcsán sort kell keríteni a kettőstömegű lendkerék cseréjére is (le kell szedni a váltót), ami ugyan húzná még egy darabig, de jobbnak látom előrehozni a cserét, ha már így alakult. Már így is klottyan kissé.
Továbbá megnézetem a kuplungot is, aminek szintén nincs még baja, de jobbnak látszik előrehozni annak a felújítását is.

2017.02.20.
Alkatrészek (lendkerék, kuplungszett, kinyomócsapágy, főtengelyszimering) beszerezve Erhardtól, az egész pakk 180e Ft.
A szerelés miatt ugye le kell engedni a motorolajat, így egy hónappal előre hozva sort kerítünk az olaj + olajszűrő cserére is (Castrol Edge 5W-40).
Autó leadva reggel a szerelőnél, holnapra várom a vasat vissza.

Az autót két nap szerelőnél töltött idő után visszakaptam, az alkatrészek cseréje nagyobb probléma nélkül sikerült.
Egyértelművé vált a főtengelyszimering hiba, a tömítőfelület aljában állt az olaj.
Kuplungcsere után a pedál vajpuha és egyértelműen lejjebb fog mint korábban.
A lendkerék cserével pedig mintha kicserélték volna a motor hangját. Olyan zörgések szűntek meg, amik korábban fel sem tűntek, normálisnak hatottak.

Egyébként a kivett alkatrészek mindegyike bőven megérett a cserére, a lendkeréknek legalább 1 centis lötyögése volt, a rugók lötyögtek, forogtak benne. azt hittem még a gyári lendkerék lesz az autóban de rá kellett jönnünk, hogy 99% bontott alkatrész volt benne (felületén festékfilccel kézzel írott számsor - újon ilyen nincs), ami kicsit meglepett, mert így a 250.000 km alatt majdnem 2 lendkereket elfogyasztott az autó.
A kuplungtárcsán pedig a porkihordó rovátkák már kezdtek eltűnni, helyenként a szegecsbe is beleért már a kopás.
A kinyomócsapágy pedig már elég karcosan forgott, hiba lett volna nem kicserélni.

Friss Castrol Edge 5W-40 és új szűrő is került az autóba. Fontos, hogy így, hogy az olajteknő is bolygatva volt a főtengelyszimering csere miatt, szinte az egész 5 liter belement a szokásos 4,5-4,6 helyett.

Egyelőre alapjáraton van egy kis búgás, de a szerelő szerint össze kell kopnia a kuplungtárcsának, mert még túl új rajta a felület.
Valójában a kormányszervó búg, kormánymozdulatokra a búgás erősödik.
Fórumos segítséggel végül kiderült, hogy utolért egy típushiba, melyszerint a szervó olajtartályban leesett a szűrő a helyéről, és ez okozta a szervószivattyú sírását.
Tartálycsere megoldotta a dolgot.

Km óra állás: 248.000 km

 

Egy hete, ahogy a komolyabb hidegek kezdtek beállni, észrevettem, hogy hidegen elsőre ugyan, de nehézkesen röffen be az autó.
Mivel mindig elsőre röffent nem tulajdonítottam neki nagy jelentőséget.
A mai nap reggelre viszont már annyira megfáradt az akksi, hogy izzítás után a gombnyomásra egyből kialudt minden a műszerfalon, az indítómotor egyet sem tudott forogni. A komputer kicsit be is gajdult kicsit, még részecskeszűrő eldugulás hibát is jelzett (Anti-pollution filter clogged), pedig utoljára úgy lett eltéve az autó, hogy éppen befejezte a regenerálást.
Beszereztem egy új 72/680-as BOSCH Silver S4 akksit, ki is cseréltem, és az autó pöcc-röff indult, minden hiba a múlté.

 

Pár hete hangos klottyanás hallatszódott hátulról egy-egy buckán való áthajtáskor, főleg ha kanyarodás közben jött a huppanó.
Kértem egy komplett futómű átvizsgálást, beleértve a rugókat, csapágyakat, egyszóval mindent.
Végül elég hamar kibukott, hogy a hátsó stabilizáló kutyacsontok eléggé rossz szőrben vannak, az egyik már kézzel is mozgatható volt.
A csere után elmúltak a zörejek, klottyanások, újra simán gurul a gép.
A többi futómű rész az átvizsgáláskor rendben volt.

TRW kutyacsontok: 6.600 HUF / db + munkadíj (Gumibiznisz)
Km óra állás: 245 750 km
2016.12.14.