Mutasd

>> Szerviz2019-11-21

Az utóbbi időben menetközben jelzet a biztonsági öv csatlakozója. Utánna néztem sajna előfordul ez a hiba. Amit hivatalosan csak cserével lehetne megoldani, mivel nem szétszedhető a csat.
Keresgéltem és a végén találtam egy videot. Egy olasz srác egy Fiat Grande Puntot javitott meg. Ott levette a csatról a burkolatot ami nem könnyű. Erős csavarhuzóval az összeillesztésnél kell szétfesziteni. Ez ragasztva van és vigyázzni is kell mert vissza is kell rakni a végén. Tehát ne barmoljuk szét. Kb. 10 perc volt az egész. A burkolat alatt ott van az érzékelő. Azt levettem és átnéztem. Azt gondoltam, hogy nem tudja a csatlakozó szétnyomni az érintkezőket. Igy kicsit nagyobb öblött adtam neki. Vissza raktam a burkolatot összeragasztottam és kész. Azóta nem jelentkezett ez a hiba.

 
>> Szerviz2019-11-06

Mint hogy már irtam az autó németből jött és a bölcsőt még tavaly felújitottam mivel rozsdás volt. Még egy dolog maradt az a motorház tető. Ezen három helyen van rozsda amit a kereskedő kijavitott akor azt mondván hogy kavicsfelverődéses volt az autó és ezért lett újra festve. Ez azért egy év alatt megváltozott. (2 kép) Sikerült szereznem szinazonos motorháztetőt ami tenyleg kacsicsfelverődéses volt. (1 kép) A sérüléseket kipontoztam majd vizbecsiszoltam és polliroztam. A belsejét kifújtam üregvédővel. Igy szerintem pont jó lett mert a 10 évnek megfelelő állapotú lett az autó. Nincs újra festve egy eleme sem. Sérülésmentes! A motorháztető elég borsos használtan és utángyártottam is 50000 ft. Plusz a festék meg vizpapir polirszerrel ami kellett hozzá kb 4000 ft volt.

 
>> Szerviz2019-10-15

Tavaly mikor megvettem az autót megnéztem a vezérlést és a hosszbordás szijat. Nem volt elöregedve és a gyári szöveg is olvasható rajta. Talán igaz lehetett az utolsó szerviz bejegyzés mivel 120000 volt szervizben és lehet hogy cserélték akkor. Most 146000 van benne és úgy gondoltam az a biztos, ha le lesz cserélve. Az AlfaCityn vettem egy gyári szettet és egyik ismerősömmel kicseréltük. Pluszba a fagyálót is újra cseréltük. Azt lehetett látni a régin, hogy nem gyári összeszerelésű volt. A vizpumpa tömitése nem volt annyira pontosan adagolva rajta. Bizos volt már szervizben cserélve. De most tuti új. Ez is letudva.

 
>> Szerviz2019-10-15

Mostanság egyre hangosabb lett az autó. Gondoltam csapágy lesz. Megemeltem a kerekeket és meghajtottam őket. Sajnos nem lettem okosabb, mivel az összes keréknek volt egy kis hangja, de inkább a hátsók voltak hangosabbak. Tovább bontottam levettem a hátsó féket és a tárcsákat is. Láttam hogy a bal fékbetét elég rossz állapotban van igy az is cserés. Anno amikor felújitása volt a féknek akkor láttam, hogy a bal hátsó egy kicsit megégett. Most mikor kiszedtem őket a pofáról leesett a fémlemez is. A csapágyaknál sajna mind a kettő kuka. Vettem is két csapágyat és hátsó fék betétet. Hétvégén volt időm és megcsináltam. A jobb oldali már cserés lehetett, mivel nem kúpos volt a csapágy takaró kupak hanem lapos. Leszedve nem találtam rajta semmilyen jelölést, hogy mi a márkája még a csapágyon sem. A bal oldali csapágy viszont SKF volt. Én dán csapágyat vettem az alkatrész kereskedő ajánlása szerint 9000 ft darab áron. Plusz a betét ami puha LPR lett a kiválasztott hátulra. Erre is azt mondta hogy hátra jó választás. Kicseréltem és olyan csend lett!

 
>> Egyéb2019-08-17

Sajnos az utóbbi időben észrevettem, hogy a hátsó ülés előtt a lábrésznél eső után megállt a vÍz. Azt gondoltam tuti az ajtó miatt történik és ott van a hiba. Augusztusban volt időm és szétszedtem az autót, kivettem az üléseket és a szőnyeget. Ekkor lepődtem meg hogy az elsőülésnél lévő szőnyeg alja is tiszta vÍz, illetve a tüzfaltól jövö szivacs is. Ezért körülnéztem azon a részen és észre vettem, hogy a "levélrácson" (az ablaktörlő alatt lévő műanyag, mely a szelvédőre fekszik) egy ponton el van deformálódva és nem fekszik fel teljesen az üvegre. Ezt leszedtem és már látszott is hogy a szelőztetés úgy van kialakÍtva, mintha egy vályú lenne a beszÍvó rész. Így ami odakerül az tuti lefolyik a szőnyegre. Én ezt találtam hibának. A szőnyegen lévő rongy szigetelést leszedtem és vettem az OBI-ban kapható szivacs szigetelést a helyére. Ebből kettőt vettem, mind a négy helyre elég legyen. A levélrácsot hőlégfújóval próbáltam igazÍtani, de nem lett sokkal jobb. Viszont a vályú elé tettem egy gumilapot ami nem engedi belefolyni a vÍzet. Ezt követően kapott egy kárpittisztítást is.

 
>> Szerviz2018-10-25

Az autó kintről jött (német). A futóművön volt rozsda amit el kellett tüntetni. A fékeket is felújÍtottam. A nyergeket lefestettem pirosra. Az első féket kompletten cserélni kellett, a hátsó csak tisztÍtást és festést kapott.
A bölcsőt elvittem homok szórózni és porfestetni. A kipufogót is kompletten cserélni kellett a katalizátor után a rezonátor szét volt szakadva a utolsó dob lemeze el volt rohadva. Az autó kapott egy alvázvédelmet illetve ki lett fújva a küszöb üregvédővel.
A futóművet is kellett javÍtani, mivel a tornycsapágy is oda volt. Először rossz lett rendelve, de azt kicserélték és OPEL Corsa gyári toronycsapágy került bele.
A kuplung finoman járt Így az tuti volt cserélve, viszont a féltengely tömÍtéseket tuti nem cserélték, mert olajos volt a környéke. Azokat kicseréltem és ezzel együtt cserélve lett a kapcsolótengely szimering is. Így új olaj került a váltóba.
Az utolsó dolog az a fékcsövek voltak. Sajna volt rajta felületi rozsda és nem éreztem biztonságosnak, ezért cseréltem a hátsó részt. Van nálunk egy cég amelyik fékcső gyártással foglalkozik. Elmentem hozzájuk a méretekkel és az orrom előtt csinálták meg és nem fizettem érte 5000 ft se. Peddig a hátsó rész cseréltem kompletten a vezető üléstől! Ez már tuti nem rohad el mivel rézböl van.

 
>> Szerviz2018-09-29

A megvétel alkalmával már szembesültem vele hogy gond van a hátsó ablaktörlővel. Próbáltam neten utána nézni, de nem igazán találtam leírást. Ami volt az Opel astráról szólt és az a motorra írta ezt a hibát. A hibám az volt mikor csújtásra raktam akkor elindult az ablaktörlő kb 30 mp és utána leállt. Ezt követően a kapcsolóval elbírtam indítani illetve leállítani. Ahogy olvastam a cikket én is a motorra gondoltam. Így elkezdtem a kar levételével ami sajnos nem tudtam máshogy megoldani csak is levágással, mivel úgy rá volt gyógyulva nem akart lejönni még lehúzóval sem. Nem volt mit tenni. A motor három szegeccsel van rögzítve. Azok közül kettőt lefúrtam így le lehetett szedni. Szétszedtem és megtakarítottam az érintkező tárcsát ami elég zsíros volt. Gondoltam így rendben lesz. Vissza vittem tesztre, de maradt minden a régibe . Ugyan úgy elindult. Nem volt mit tenni le kellett bontani a kárpitokat, hogy az átvezetésnél le ellenőrizem a kábeleket. Ahogy kibontottam már láttam is, hogy egy teljesen el van szakadva, három vezetéken a szigetelés meg sérült. Így azt az egy vezetéket kb 0,5 hosszan cseréltem. A többire meg raktam plusz védő csövet a sérült részekre. A végén újra tekertem a vezetékeket szövetes szalaggal. Szerencsére ezzel megoldódott a hiba tökéletesen működik és nem indul el azonnal gyújtásra rakáskor.
A költségem egy másik ablaktörlőkar megvásárlása volt bontottam.