A vezérlés cserét tavaly csináltattam meg. Akkor nem cseréltem ki a hosszbordás szíjat, mivel csak 100 ezer volt még a kocsiba. Úgy láttam, hogy az még rendben van.
Elértük a 120 ezret és úgy gondoltam most már biztos csere kell. Hétvégén az Alfacityben vettem meg az alkatrészeket az Elaforg-tól. Hosszbordás szíj csere szerecsére nem nagy dolog. Csak sajnos Giuliettánál kicsi a hely. Még a Brerán tényleg fél óra. Itt elment vagy 3 óra rá. Szerszámot kellett csinálni. Annyira kevés hely van hozzá a feszítőcsapágy és a vezetőcsapágy csavarjának kicsavarásához. A lényeg hogy sikerült. Én a jobb oldali kereket vettem le. Kivettem a sárvédő dobbetétet és így tudtam csak kicserélni. Skf csapàgyakat rendeltem. Érdekes, hogy nem skf volt benne, hanem Litens. A feszítő és a vezető is. Szíjat viszont Daycot vettem. A autóról levet feszítőre is ez a márka volt írva viszont azon a csapágy Török ORS gyártmány volt. A vezető csapagy is az volt. A csapagyak még nem lógtak, de a műanyag már kopottas volt.
Sikerült szerezni 18" felnit jó prémium kategóriás aránylag fiatal gumival. Igaz messzire kellett érte menni, de megérte. Nekem ez a kedvenc felnim. Majd a tél folyamán átfestem a sötét szürkére. Elég sok kis hiba van rajta. Az a legjobb benne, hogy ez a Giulietta saját felnije. A csavarlyuk 12-es rajta.
Update:
A festés megtörtént. Olyan színt kapott mint, amilyen az autón a sötét szürke rész.
Az elmúlt időben ritkábban használtam az autót és sajnos volt olyan reggel mikor alig akart beindulni. Megnéztem az akkumulátornál a töltést ami nem volt a legizmosabb. 13.7 és 14 volt között mozgott. Elvittem nálunk Kecskeméten van egy cég mely kimondottan akkumulátorokkal foglalkozik. Rámértek azt mondták minden rendben van. Akkor az aksiban 12.6 voltot mértek indító áramnak meg 600 ampert írt a műszer. azt mondták töltsek rá és rendben lesz. Nekem viszont nem tetszet a generátor így kiszedtem. Levettem a feszszabályzót. A szénkefék már elég kopottak benne és az egyik komotátoron látszik egy kisebb kopás. (Volt egy másik feszszabályzóm még a Pandából maradt abba csak kb. 60000 km volt mikor nem volt megfelelő a töltése és ekkora maradt benne a szénkefe. Így azért van különbség a két szénkefe között. Ami még érdekes, hogy a feszszabályzók kinézetre szinte ugyan azok. Csak teljesítményben mások.) A csapágyak sem a legjobbak egy minimális lógást már éreztem rajta. Így arra döntöttem hogy veszek egy gyárilag felújítottat, mivel már anno a 159-nél is próbálkoztam a szerelő általi felújítással. Ami nem sokáig volt jó. Kerestem különböző autóboltokban és a legolcsóbban az Autodocon találtam kedvezményekkel a Ridex márkát ami 120 Amperes ami még talán jobb is. Az is meglepő volt, hogy a régit nem kellett leadni. Így került 44.800 ft-ba szállítás meg ingyenes volt. Ezt még dec.22-én rendeltem és tegnap 27-én meg is jött. Látszik, hogy minden új benne. A csere alig volt 1 óra. Mivel aknám van, így ezt most alulról tettem meg. (A 159-nél mikor cseréltem akkor az autósbolt parkolójában csináltam, mert le kellett adni a régit és akkor fentről lett kicserélve.) Összerakás után a töltésem 14.3-14.4 lett. Remélem az aksival nem lesz gond. Majd kiderül. A túl sok alacsony töltés nem tesz jót neki.
Minden autómat időközönként elviszem a márkaszervízbe. Igy ennél is eljött az idő, hogy szervízbe menjen. Tavasztól mostanáig több mint 10000 km mentem így olajcserét ott csináltattam meg. Illetve kértem hogy nézék át, hogy találnak-e valamit. Egy helyen a kuller csőnél van egy kis szivárgás, majd ezt kell a közeljövőben orvosolni. Amúgy minden rendben van. Más hibát nem találtak.
Képzeleteim között szerepelt, hogy átfestem az első pajzsot, a ködlámpa keretét, a tükörházat, a kilincseket és a felniket is. Költségem csak a festékek voltak, mivel magam csináltam. A krómhoz szükséges volt égy alapozó rétegre, mivel a festék idővel levált volna. Az autón lévő többit részt levettem és külön-külön festettem őket. A felniről lekerült a kopott nyárigumi ami az autóval vettem. Így a felnit külön tudtam előkészíteni. Volt rajta egy két helyen horzsolás, padkanyom, de nem volt vészes. A munkafolyamatról kép nem készült csak a végeredményről.
Mindig is szerettem volna aluszettet. Most végre sikerült is megszerezni. Kb. 1 óra volt kicserélni, mivel kell hozzá furó is. Elég kicsi a hely én sarokfúróval tudtam kifurni a pedál furatait. Igaz a szetten már azért látszik a kopás, de nekem akkor is tetszik.
Az idei év elején vettem egy Ti felni szettet. A télen volt rá időm és átfestettem, mert fehérmetál színre volt festve. Ez nekem nem tetszet. Sötétszürke lett.
A nyár folyamán használtam, de nekem nem jött be. Igy eladtam és az árából vettem Giulia Turbina két széles szettet. Ezek 18" felnik. Ezek viszont nagyon tetszenek. Gumit kellett rá vennem. Sava UHP 2-re esett a válsztásom. Két méretben kellett venni. Elől 225 hátul 245 gumik vannak. Eddig meg vagyok vele elégedve. A felni szélein egy kivételével padkanyomos ezeket majd a tél folyamán kijavłtom. 290000 ft adtam el a Ti szettet a Turbina felnit 200000 vettem. Az új gumik 140000 kerültek.
Az autó gyárilag 5 személyes volt csak nem volt benne 5 fejtámla hátul középen és nem volt benne síalagút. A Jófogást böngészve találtam Cegléden egy ülés szettet 10000 ft-ért. Amibe volt síalagút és ötödik fejtámla. Ezeken felül elektromos deréktámaszos volt az első ülések ami az enyémben nem volt. Az ülést elvittem a kárpitos ismerősömhöz aki a két hátsó részből csinált egyet és így észre sem lehet venni hogy utólag került bele. az első ülésekből kiszedtem a deréktámaszt és beletettem a sajátomba. Az első két ülést egyik ismerősöm átvette beépítette MTZ traktorba. Ő a két ülésért fizetet 10000 ft. Így igazából csak a kárpitosnak fizetet pénz volt ami kiadásként keletkezett. Képek a deréktámasz átépítésénél készültek.
A megvásárlás után az első dolog az átírás volt. Ekkor az Okmányirodán eldöntötük, hogy ha nem lesz drága kicseréljük a rendszámot. 8800 ft-ba került. Így új rendszámmal jöttünk ki az átírás után. Ezek után megvásroltam a szervízeléshez szükséges alkatrészeket a fiatalkatreszek.hu oldalról. Ilyen volt az olaj, olajszűrő, levegőszűrő, gázolajszűrő, váltóolaj és a vezérlés. A folyadékok cseréjét magam végeztem el. A vezérlés cseréjét a bevált szerelőmre bíztam. Mivel vásárláskor már láttam, hogy a fékek elég kopottak így annak a cseréjéhez is megvettem a szükséges alkatrészeket. Ezeket az AutoDocon találtam jó áron. A tárcsáknak Zimmermannt választottam, a betétnek Ate-t. Cseréjét magam végeztem.
Sajnos a kilométerből adódóan volt már kopás a kotrmányon, illetve az ülésen is. Ezeket most mind felújítattam a kárpitos ismerősömmel. Felújította a kormányt, a váltószoknyát, a váltógombot és a két ülés szélét is illetve az ülések szivacsa már kezdődö porlásnak indult ezt is megcsinálta. Én elégedett vagyok a végeredménnyel.