Hege - főkép
>> SzervizAlfa MiTo Turismo sport // 2019-11-21

Az utóbbi időben menetközben jelzet a biztonsági öv csatlakozója. Utánna néztem sajna előfordul ez a hiba. Amit hivatalosan csak cserével lehetne megoldani, mivel nem szétszedhető a csat.
Keresgéltem és a végén találtam egy videot. Egy olasz srác egy Fiat Grande Puntot javitott meg. Ott levette a csatról a burkolatot ami nem könnyű. Erős csavarhuzóval az összeillesztésnél kell szétfesziteni. Ez ragasztva van és vigyázzni is kell mert vissza is kell rakni a végén. Tehát ne barmoljuk szét. Kb. 10 perc volt az egész. A burkolat alatt ott van az érzékelő. Azt levettem és átnéztem. Azt gondoltam, hogy nem tudja a csatlakozó szétnyomni az érintkezőket. Igy kicsit nagyobb öblött adtam neki. Vissza raktam a burkolatot összeragasztottam és kész. Azóta nem jelentkezett ez a hiba.

 
>> SzervizAlfa MiTo Turismo sport // 2019-11-06

Mint hogy már irtam az autó németből jött és a bölcsőt még tavaly felújitottam mivel rozsdás volt. Még egy dolog maradt az a motorház tető. Ezen három helyen van rozsda amit a kereskedő kijavitott akor azt mondván hogy kavicsfelverődéses volt az autó és ezért lett újra festve. Ez azért egy év alatt megváltozott. (2 kép) Sikerült szereznem szinazonos motorháztetőt ami tenyleg kacsicsfelverődéses volt. (1 kép) A sérüléseket kipontoztam majd vizbecsiszoltam és polliroztam. A belsejét kifújtam üregvédővel. Igy szerintem pont jó lett mert a 10 évnek megfelelő állapotú lett az autó. Nincs újra festve egy eleme sem. Sérülésmentes! A motorháztető elég borsos használtan és utángyártottam is 50000 ft. Plusz a festék meg vizpapir polirszerrel ami kellett hozzá kb 4000 ft volt.

 
>> SzervizAlfa MiTo Turismo sport // 2019-10-15

Tavaly mikor megvettem az autót megnéztem a vezérlést és a hosszbordás szijat. Nem volt elöregedve és a gyári szöveg is olvasható rajta. Talán igaz lehetett az utolsó szerviz bejegyzés mivel 120000 volt szervizben és lehet hogy cserélték akkor. Most 146000 van benne és úgy gondoltam az a biztos, ha le lesz cserélve. Az AlfaCityn vettem egy gyári szettet és egyik ismerősömmel kicseréltük. Pluszba a fagyálót is újra cseréltük. Azt lehetett látni a régin, hogy nem gyári összeszerelésű volt. A vizpumpa tömitése nem volt annyira pontosan adagolva rajta. Bizos volt már szervizben cserélve. De most tuti új. Ez is letudva.

 
>> SzervizAlfa MiTo Turismo sport // 2019-10-15

Mostanság egyre hangosabb lett az autó. Gondoltam csapágy lesz. Megemeltem a kerekeket és meghajtottam őket. Sajnos nem lettem okosabb, mivel az összes keréknek volt egy kis hangja, de inkább a hátsók voltak hangosabbak. Tovább bontottam levettem a hátsó féket és a tárcsákat is. Láttam hogy a bal fékbetét elég rossz állapotban van igy az is cserés. Anno amikor felújitása volt a féknek akkor láttam, hogy a bal hátsó egy kicsit megégett. Most mikor kiszedtem őket a pofáról leesett a fémlemez is. A csapágyaknál sajna mind a kettő kuka. Vettem is két csapágyat és hátsó fék betétet. Hétvégén volt időm és megcsináltam. A jobb oldali már cserés lehetett, mivel nem kúpos volt a csapágy takaró kupak hanem lapos. Leszedve nem találtam rajta semmilyen jelölést, hogy mi a márkája még a csapágyon sem. A bal oldali csapágy viszont SKF volt. Én dán csapágyat vettem az alkatrész kereskedő ajánlása szerint 9000 ft darab áron. Plusz a betét ami puha LPR lett a kiválasztott hátulra. Erre is azt mondta hogy hátra jó választás. Kicseréltem és olyan csend lett!

 
>> EgyébAlfa MiTo Turismo sport // 2019-08-17

Sajnos az utóbbi időben észrevettem, hogy a hátsó ülés előtt a lábrésznél eső után megállt a vÍz. Azt gondoltam tuti az ajtó miatt történik és ott van a hiba. Augusztusban volt időm és szétszedtem az autót, kivettem az üléseket és a szőnyeget. Ekkor lepődtem meg hogy az elsőülésnél lévő szőnyeg alja is tiszta vÍz, illetve a tüzfaltól jövö szivacs is. Ezért körülnéztem azon a részen és észre vettem, hogy a "levélrácson" (az ablaktörlő alatt lévő műanyag, mely a szelvédőre fekszik) egy ponton el van deformálódva és nem fekszik fel teljesen az üvegre. Ezt leszedtem és már látszott is hogy a szelőztetés úgy van kialakÍtva, mintha egy vályú lenne a beszÍvó rész. Így ami odakerül az tuti lefolyik a szőnyegre. Én ezt találtam hibának. A szőnyegen lévő rongy szigetelést leszedtem és vettem az OBI-ban kapható szivacs szigetelést a helyére. Ebből kettőt vettem, mind a négy helyre elég legyen. A levélrácsot hőlégfújóval próbáltam igazÍtani, de nem lett sokkal jobb. Viszont a vályú elé tettem egy gumilapot ami nem engedi belefolyni a vÍzet. Ezt követően kapott egy kárpittisztítást is.

 
>> SzervizAlfa MiTo Turismo sport // 2018-10-25

Az autó kintről jött (német). A futóművön volt rozsda amit el kellett tüntetni. A fékeket is felújÍtottam. A nyergeket lefestettem pirosra. Az első féket kompletten cserélni kellett, a hátsó csak tisztÍtást és festést kapott.
A bölcsőt elvittem homok szórózni és porfestetni. A kipufogót is kompletten cserélni kellett a katalizátor után a rezonátor szét volt szakadva a utolsó dob lemeze el volt rohadva. Az autó kapott egy alvázvédelmet illetve ki lett fújva a küszöb üregvédővel.
A futóművet is kellett javÍtani, mivel a tornycsapágy is oda volt. Először rossz lett rendelve, de azt kicserélték és OPEL Corsa gyári toronycsapágy került bele.
A kuplung finoman járt Így az tuti volt cserélve, viszont a féltengely tömÍtéseket tuti nem cserélték, mert olajos volt a környéke. Azokat kicseréltem és ezzel együtt cserélve lett a kapcsolótengely szimering is. Így új olaj került a váltóba.
Az utolsó dolog az a fékcsövek voltak. Sajna volt rajta felületi rozsda és nem éreztem biztonságosnak, ezért cseréltem a hátsó részt. Van nálunk egy cég amelyik fékcső gyártással foglalkozik. Elmentem hozzájuk a méretekkel és az orrom előtt csinálták meg és nem fizettem érte 5000 ft se. Peddig a hátsó rész cseréltem kompletten a vezető üléstől! Ez már tuti nem rohad el mivel rézböl van.

 
>> SzervizAlfa MiTo Turismo sport // 2018-09-29

A megvétel alkalmával már szembesültem vele hogy gond van a hátsó ablaktörlővel. Próbáltam neten utána nézni, de nem igazán találtam leírást. Ami volt az Opel astráról szólt és az a motorra írta ezt a hibát. A hibám az volt mikor csújtásra raktam akkor elindult az ablaktörlő kb 30 mp és utána leállt. Ezt követően a kapcsolóval elbírtam indítani illetve leállítani. Ahogy olvastam a cikket én is a motorra gondoltam. Így elkezdtem a kar levételével ami sajnos nem tudtam máshogy megoldani csak is levágással, mivel úgy rá volt gyógyulva nem akart lejönni még lehúzóval sem. Nem volt mit tenni. A motor három szegeccsel van rögzítve. Azok közül kettőt lefúrtam így le lehetett szedni. Szétszedtem és megtakarítottam az érintkező tárcsát ami elég zsíros volt. Gondoltam így rendben lesz. Vissza vittem tesztre, de maradt minden a régibe . Ugyan úgy elindult. Nem volt mit tenni le kellett bontani a kárpitokat, hogy az átvezetésnél le ellenőrizem a kábeleket. Ahogy kibontottam már láttam is, hogy egy teljesen el van szakadva, három vezetéken a szigetelés meg sérült. Így azt az egy vezetéket kb 0,5 hosszan cseréltem. A többire meg raktam plusz védő csövet a sérült részekre. A végén újra tekertem a vezetékeket szövetes szalaggal. Szerencsére ezzel megoldódott a hiba tökéletesen működik és nem indul el azonnal gyújtásra rakáskor.
A költségem egy másik ablaktörlőkar megvásárlása volt bontottam.

 

Októberben az őszi szünet alatt volt időm egy kicsit leállítani az autót és megcsináltattam kormányművet illetve a bölcsőt mely sajnos konstrukciós hibás és hamar rozsdás lesz. A kormányművet Budapesten kkt-nél csináltam meg 1 év garanciát kaptam. A bölcsőből már korában vettem egy másikat. Azt lekezeltetettem: elvittem homokszóróztatni illetve porfestésre. Még a kormánymű javítása zajlott addig előkészítettem az új bölcsőt felszerelésre. Ráraktam a stabilizátort illetve a motortartó, váltótartó bakokat. Amikor összeraktam az egészet olyan feszes volt a kormánymű hogy magától a kormány nem tért vissza középre. Azóta elmentem már több mint 700 km és pont olyan lett mint amilyennek lennie kell.

 

Sajnos nem túl régen úgy jártam, hogy menet közben egyszerűen elfüstölt a klíma kuplungja. Ezt egy erőteljes fémes súrlódó hang kísérte. Akkor még nem is tudtam mi történik. Azt vettem észre mintha valami megfogná az autót és ez a hang kísérte. Ezt követően tudtam menni az autóval csak nem tudtam hova tenni a jelenséget. Csak otthon szembesültem a ténnyel, hogy megszorult a kompresszor. Nem tudtam, hogy miért történt. Nem tapasztaltam semmit, rendesen hűtőt és nálam mindig automata üzemben volt sose kapcsolgattam. Még szerencse hogy nem ugrott le a szíj vagy szakította széjjel.
Körbekérdeztem a Kecskeméti szakikat, hát mindenki be volt táblázva kb három hét múlva tudtak volna velem foglalkozni. A facebook-on olvastam egy Kiskunmajsai klíma szerelőt, felhívtam és Ő tudott fogadni a leghamarabb. A javítási idő nem annyi mint egy generátor vagy egy önindító csere. Igaz, hogy nem sok csavar kell kioldani a kompresszor levételéhez, de mivel az enyém megszorult így tele volt fémforgáccsal és nem csak egyszerű feltöltés kell. Cserélni kellett benne szűrőt, expanziós szelepet illetve ki kellett takarítani az egész rendszert is. Kedden vittem el és szombatra lett kész az autó. Kétszer lett átmosva a teljes rendszer és még mikor elhoztam azt tanácsolta a mester, hogy kb. 1 hónap múlva tisztítsuk ki ismét mert a hűtőbe biztos maradt egy kicsi piszok és csak használatba fog kioldódni. Azt mondta még, hogy nagy valószínűleg a kevés olaj miatt ment tönkre a kompresszor. A kompresszorból sikerült találni egy kevés kilométereset így az került fel a helyére. Azt 35000 sikerült megvenni, a többi a takarításra, a különböző alkatrészek cseréjére illetve a rendszer feltöltésére ment el. Az első két kép a végeredményről készült. a többi a rossz kompresszorról.

 
>> EseményAlfa 159 1.9 Sportwagon JTDm 16 v High // 2017-04-20

Meglepődve tapasztaltam márciusban mikor lemostam az autót a hátsó küszöbön mind két oldalon fel van hólyagosodva a festék. Ezt nem gondoltam volna. Az autót több mint 4 éve használom nálam nem volt sérülve. Nem is látszik rajta, hogy javították volna előttem. Lehet az volt a baj hogy garázsban áll (minimális fűtéssel télen 16 fok). Elvittem a karosszériáshoz Ő kijavította. Én itthon szétbontottam és hát a kerékjáratban már egy két helyen felületi rozsda volt. Ott ahol ponthegesztéssel volt hegesztve a kaszni, a kerékjárat legalja és a műanyag betét rögzítő pontjain. Ezeket megpróbáltam rozsdátlanítani, alapoztam és az egész kerékjáratot lefestettem alvázvédővel. Küszöböt lefújtam alapoztam, lefújtam rücsivel és fedőfestést kapott. A küszöb üregét kifújtam üregvédővel. Majd új kavicsfólia kell a küszöbökre. Véleményem szerint egy-két év és több mindenkinél elő fog fordulni. Javaslom az üregvédelmet mielőtt még előbújna a rozsda.