Tagok >> Manky956 >> 156 2.4 JTD M-JET 20V >> Blog
- Típus:156 2.4 JTD M-JET 20V
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2005
- Színe:Kék
Felraktam a kínai gumikat , sajnos nagyon hangos volt , aztán elhatároztam nézek normálisat, megérdemli.Találtam a neten Michelin Pilot sport3 at 2db ot ,90 % osat , elmentem a gumishoz és láttam ott Audi felnire felszerelve 4 db zsír új contit annyi hogy gyári audi gumi benne az A0 ás jelzés 2015dotos, addig beszéltem neki még leszedte mert nagyon el akarta nekem adni a felniket is. Nagyon jó áron sikerült hozzá jutnom és 4ezerért fel is szerelte.
km óra állás : 252900km


Turbó : BMW F10 GTB2260v
Kipufogó 70es saválló egy átmenő dobbal.
Munkát , Faterom , Én , és Öcsém csináltuk.
Eddig az autóm 235,5le 529,9nm volt.
Turbó felrakás, kipufogó után : 258le 558nm lett.
Eddig egy progit írtam rá amivel el akarta érni a 280loerőt , sikerült. 281,5le 590,3 nm
Ez mind perfexpertes mérés nem padi, ha végleges lesz padon megméretem.
új olaj ,olajszűrő
Beépítésre került még egy kis 2,1colos oled kijelző amin látom kis szondák segítségével a kipugogó nyomást, hőmérsékletet, turbó nyomás , beszívott levegő hőméréskelet , olaj és vízhőfokot is, ezt be építettem a fordulatszám mérőbe.
Szeretnék 300le fölé menni , nyomatékban már nem megyek feljebb kuplung 600nm bír hagyok neki kis tartalékot.
281,5le 590,3 nm ezt 100mm3 1750bar rail nyomás ,2 bar töltő nyomással tudtam elérni. Üzemanygra számolva tökéletesen teljesül.Füst nincs!
itt egy gyorsulás 100-180 8,5mp , 100-200 12mp
100-200
Motorolaj ,szűrő csere.
km óra állás 249.950km










Sajnos kuplungom elkezdett csúszkálni ,de csak ha komolyan terheltem folyamatosan , KUL ra készülve , mondom erre az évre ennyi fejlesztés lesz nem csúszós kuplunggal megyek oda.
Stefan Zorst csinálta , egy kevlárt kapott a tárcsa és egy erősítést a szerkezet , elméletben meg mérve 600nm tud , majd elválik bejáratás után , 500km városi használat , az kb nálam 1500km , szépen bejáratom ,remélem jó lesz.
Kicsit puhább lett a kuplung benyomása , ugyan ott fog , szval nem változott semmi.
Garanciába cserélve lett a jobb hátsó kerékagy csapágy , most SKF-re.
Cserélni kellett a főtengely szimeringet , és féltengely szimeringet .
A javítást Erdő Ati barátom csinálta mint mindig , Szentbalázson.
km óra állás: 242.525


Már ugye át lett alakítva nekem nagy fékesre az autó, de sajnos még mindig nem olyan volt amilyennek szerettem volna, ezért gondoltam egyet és rendeltem EBC fekete USR tárcsákat és Yellow betéteket hozzá, 2 hét alatt megjött , felrakás sajnos elsőnek nem sikerült, mert kiderült hogy a betét nem jó helyen fog van 7mm válla, csináltattam új fék konzolt , amit hazahoztam és felraktam ,de így se ment fel a nyereg , a nyeregből és a csonkállványból is ki kellett szednem. Nagy nehezen de felkerült , az udvarból kitolatáskor és enyhe fékezéskor brutálisan sípolt ,de gyorsan elhagyta. most jön a bejáratás , kíváncsian várom.
km óra:240.000








Hogy is kezdjem ezt is benéztem. Gumikat nézegettem , mivel 13éves continental sport contactok voltak fent , eszméletlen jó gumi ,de belső felének annyi volt. Amik kinéztem Toyo Proxes T1r 215/45 R17 , meg is rendeltem , megjött , felraktuk .
Mikor ki ki próbáltam nem akartam elhinni , az autó olyan mintha minden kereke másfelé menne, kis kormány mozdulatokra alig reagál, kicsit kanyargok befékez a menetstabilizátor, kikapcsol a tempomat, halál félelmem volt vele. Elmentem futóműveshez is , de semmi értelme nem volt , megmutattam pár embernek mondták küldjem vissza. Felhívtam őket (jött a sok szöveg , be kell kopnia , túl nagy teljesítményű az autóm meg a hülyeségek)aztán addig beszéltem még azt nem mondták ,hogy jó , válasszak másikat , kiválasztottam a Bridgestone Potenza Adrenalin 002 -ket , úgy alakult hogy megyek fel BP-re felvittem a gumikat . Automax-nál vettem a gumikat ,de egy gumis céghez kellett mennem , odaállítok bemutatkozom, mondom mi járatba .... stb , Emberke mondja ,hogy tisztába vagyok vele ,hogy csak 80% os áron fogják visszavenni , nekem ezt senki nem mondta , jó nem várom el ,hogy 100% os áron visszavegyék,de 50km mentem vele és kb 5órát volt a kocsin.(Ők simán elfogját adni mitn "új" gumi) Sajnos így már nagyon drága lett a gumi. Következőnek ezt sokkal jobban átfogom gondolni , Az Bridgestonok felkerültek, érdekes módon ezek jók.
Kormány Alfacytin vettem meg , váltógombot vaterán ütöttem le.
Raktam be egy fedélzeti kamerát is.
km óra:238.000km
ui: Ezeket a Toyo gumikat a barátnőm 1.0 Nissan Micra.jára se tenném fel, élet veszély.







Sikerült Pisti barátomnak köszönhetően szert tennem egy nagyon jó állapotú Novitec állítható futóműre, ezért az ültető rugóknak búcsút mondtam , nagyon jó lett végre egy valami olyan amilyennek akartam és gondoltam hogy lehet ilyen jó, nem csalódtam.
Elkezdett az autó sípoló hangot adni , na mondom a hosszbordás , vettem egyet (bosch) , kicseréltem , ugyan úgy síkit ,( hm ennek másfajta hangja van ) , kipufogó sortömítés kifúj , legszélső jobb oldal.
Szétszedés: csavar el van törve , csere , tömítés csere , összerak, kb 2 óráig jó, ugyan az.Meg is untam a szerelést , elvittem Erdő Attila barátomhoz , ő ugyan ezt megcsinálta csak le síkoltatta a csonkot volt benne 1,7-1,8mm, meg a futóművet is berakta beállította , szuper lett minden köszönöm neki!!
km óra: 236.800km




Már sajnos vagy 1 éve volt valami zögrő hangom a legkisebb nyomatékra is ,leginkább nagyobb fokozatokba 4-5-6 ba. Sokan azt mondták váltó, szereztem egy váltót és 2 bontott féltengelyt 110.000km autó alól.Gondoltam féltengely cserével kezdjünk 1 órás dolog és hátha :) beraktuk , zörgő hang nincs de brutálisan ráz.
Ekkor már biztossá vált h nem váltó, ekkor úgy döntöttem küldöm fel BP re Lukács Miklóshoz a féltengelyeket, felküldtem visszajött , Dávid barátommal tegnap bedobtuk, hibátlan a gépezet !:))


Meg lett végre mérve valóban mennyit tud.
Első mérésnél volt egy overboost valószínűleg ahogy feltatáztam Pestre kicsit geo ragadt , 249le 525nm , nem tetszett a görbe ,kép mellékelve, mértünk még egyet 238le 504nm ,és okés a görbe , gyári kuplung , gyári turbó 1,65 baron , csak egy cooler és program.
mérésről egy videó :
https://www.youtube.com/watch?v=UAVMAa94xEA&feature=youtu.be



Sajnos a gyári fék nagyon kevésnek bizonyult ,meg úgyis cserések voltak , így gondoltam fejlesztek is rajtuk , szerelésért köszönet ismét Erdő Attilának (Szentbalázs)
Első féktárcsát Kovács Adriánnak , többit pedig a Bardinak :))
166 Brembo féknyergek , 305mm tárcsa , hátul minden gyári maradt.
Előre kellett 15mm nyomtáv , adapter .
Km óra:230100km
Komoly hibalistát kaptam Attilától ,ahogy van hely nála máris rendbe rakjuk a kocsit teljesen :)




Eljött a második olajcsere ideje , turbót megnéztem pont annyit lóg mint mikor megvettem kb 1mm sem. A nyomás 1.55bar. Már rég készültem a coolerezéssel , kijöttek a melegek éreztem is hogy tompul az autó, Pénteken Taszár muszáj volt már lépi , nekiálltunk. Igazat megmondta nem egyszerű művelet ,sehol semmi hely 2,5 napba telt ,de profi. Érzésre az autó jobban reagál , fent nagyon szépen forog , igaz ott van kis füstje ,de minimális. Egyelőre úgy gondolom nagyon megérte.




