Tagok >> vzolee >> 159 Sw 1,9 JTDM 120LE >> Blog
- Típus:159 Sw 1,9 JTDM 120LE
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2010
- Színe:fekete
"kis brembo" 305mm
A terv az volt, hogy az egri szerelő haverom hét közben megrendeli a unixból (mivel ott jó nagy kedvezménye van) a tárcsát és a betéteket és szombaton reggel kicseréljük. Mivel szombaton délelőtt még nyitva vannak az alkatrészes boltok, így ha valami hiba lenne, még meg tudjuk oldani.
Persze nem volt jó a betét, amit a unix hozott, de még csak kapni se lehet Egerben sehol ilyet. Hétfő délutánra tudnak hozatni... ami nem sokat segít, mert én akkor már rég Bp-n leszek :/
Így ment vissza a régi tárcsa és betét, a továbbiakat meglátjuk.
Az ATE márka mellett döntöttünk, a tárcsa maradt is, viszont ilyen betétet nem gyártanak, így valószínű Remsa lesz.
Csatolok egy képet a betétről, hátha valakinek szüksége lesz még rá.
Betegség és időhiány miatt kicsit elhúzódott az első szervíz, de végre sikerült megcsinálni. Az autót 2013.02.20-én vettem át 141000 km-el, de szervízkönyv sajnos nincs hozzá, ezért úgy gondoltam, hogy elviszem és bevizsgáltatom.
Az oldalon talált linkek közül az Alfa Szamosira esett a választásom. A diagnosztikán kívül kértem egy olajcserét szűrőkkel, gázolajszűrővel együtt.
A km óra állás szerint (már amennyiben valós ugye) vezérlést már cseréltek rajta és most még nem kell nekem.
Elmentem hát a megbeszélt reggeli időpontra, ahol hamar szembesültem a szomorú ténnyel, hogy vezérlést márpedig cserélni kell, mert ha volt is cserélve, a vízpumpa biztosan nem. Szépen hordta ki a piros fagyállós vizet magából :(
Kiderült még, hogy az egyik csapágy a "Kp-sban" (így mondták a szakik) is kuka, ezt is cseréljük.
A diagnosztika eredménye viszont jó, mert a km valósnak bizonyult és hibát sem találtak. Vagyis 1 hibát jelzett a számítógép, a jobb oldali tükör fűtésnél nincs jel. Ezzel egyelőre együtt tudok élni, főleg, hogy jön a jó idő :)
A vezérlés viszont, amit leszedtek 1 foggal előrébb volt szerintük és talán kicsit jobban fog menni.
Kipróbáltam és tényleg jobban megy, viszont mintha ezelőtt kicsit halkabban és egyenletesebben járt volna alapjáraton. Sebaj, inkább menjen jobban :)
Az első fékekben még van 5-10ezer km, utána cserélni kell. Amúgy minden rendben van a kocsival :)
Összességében megnyugtató hírek ezek, a vezérlést lassan úgy is le kellett volna cserélni, a kocsi tökéletesen működik :)
A szervízzel is maximálisan elégedett vagyok, lehet hogy máshol olcsóbban megúsztam volna, de először mindenképp olyan helyre akartam vinni, ahol igazán értenek hozzá.