Benz - főkép
>> SzervizAlfa 166 2,0 Twin Spark // 2016-10-10

Elröppent 10 ezer km így hát ledobtam belőle a fárdt olajat. Természetesen most is Selénia 20K Alfás olajat raktam bele MANN FILTER szűrővel.
Az első meglepetés akkor ért mikor levettem az alsó motorvédőt. Tudtam hogy picit csöppenik a motor és a váltó közül az olaj, de nem volt eddig vészes. Na most egy egész emberes olajfolt volt a motorvédőn. Nagyon örültem.... elkeztem nyomozni hogy honnan jön mert az előbb leirt csöpögés még mindíg nem volt vészes. Nézegettem és láttam hogy Piros !! :( Szervó .... Fa**a. A nemrég felújított szervó csőből csöpög a szervó olaj.
Tovább nyomoztam és láttam hogy a Klíma kompresszora is csupa olaj zöld olaj. elengedte megát a tömítés.
Szóval lesz mit javítani.
Az olajcsere zökkenő mentes zajlott. Cserélve lettek a következők :

- Olaj : Selénia 20K for Alfa 5L
- Olaszűrő : Mann Filter
- Levegő szűrő : Müller Filter
- Pollen Szűrő : Müller Filtert aktív szenes
- Hűtőfolyadék : AZ Meisterteil -35

Hiba lista :

- Kipufogó tartó
- Szervó cső olajszivárgás
- Klímakompresszor olajszivárgás
- Termosztát ( lassan csereérett szerintem )
- Váltó oldali szimering olajszivárgás
- Lambdaszonda hidegen nem az igazi.

Km: 257.074

 
>> SzervizAlfa 166 2,0 Twin Spark // 2016-08-04

Mivel észrevettem hogy a lámpáimnak nem az igazi a fénye, így hosszas keresgetés olvasgatás után döntöttem az izzók cseréje melett. Gyárilag Osram izzókkal szerelték de most kipróbáltam más márkát . Hellára esett végül a választás mert jókat olvastam róla mind élettartam mind fényerő szempontjából.
Meg is rendeltem az Unixtól .
csere a következő képpen megy .
- Kábeleket lehúzni
-Trafót elfordítani és félre billenteni.
- 3DB műanyag fejű csavar kicsavarása . Ezután lejön az izzót a víz ellen védő burkolat.
-Én pl széthúztam a trafót így ki tudtam venni egybe így már viszonylag könyebb volt a csere.
Miután kivettem a régi izzót jött a meglepetés. Még gyári izzók voltak benne !! azaz 15 évesek. DOT szám alapján. nem csodálom hogy besárgultak ennyi idő után. Ha a Hella csak fele ennyit kibír is elégedett leszek.

Leírva egyszerűnek tűnik a csere de azért a valóságban nem igy megy. :)
CSere után jött a próba , és tetszik a látvány nagyon szép kékes fehér fénye van.

Hella Standart 4300K D2S izzó : 8600 Ft / db Unixos kedvezménnyel :) :)

Km: 254.455

 
>> SzervizAlfa 166 2,0 Twin Spark // 2016-07-25

Munkából hazafelé észleltem hogy a vízhőfok picit túlment a 90 fokon . és csak ment ment felfelé gyorsan félreálltam megnéztem mi a helyzet. A kiegyenlítő tartály tetején a visszafolyó ágnál el van törve a cső, maga a műanyag, és már csak a tarály alján volt egy picike víz . még jó hogy melege volt a motornak.
Volt nálam egy fél liter desztilált víz beleöntöttem és haza cammogtam vele.
Gyorsan elkezdtem bújni a netet tartály után keresgélve de sajnos sehol nem találtam új tartályt. Így kénytelen voltam a bontott felé kukucskálni . Sikerült is találni egyet és meg is rendeltem Marektól . Köszi innen is .
Amíg megjött ideiglenesen megpróbáltam megragasztani és kitámasztani . sikerrel is jártam de hát olyan lett amiylen :D Pár napig jó lesz :)
Miután megjött alaposan kimostam és be is szereltem . Most minden OK :)

Km: 254.241

 
>> SzervizAlfa 166 2,0 Twin Spark // 2016-07-25

A lámpa csere után jöhet a másik szintén gyári kiegészítő ami a xenonlámpa velejárója a lámpa kapcsoló. A halogénnel szerelt kocsiknál van egy lámpa magasság állító ami a xenonlámpánál nincs. mivel magától szintez. ( ez lesz a következő projekt )
Alfacityn volt megbeszélve a találkozó és sikeresen át is vettem a lámpa kapcsolót amit még ott be is szereltem :)
minden jól működik . Még egy lépés a legalizálás felé .

Km: 254.100

 
>> SzervizAlfa 166 2,0 Twin Spark // 2016-07-17

Végre sikerült beszereznem egy jó állapotú gyári xenon bontott lámpa párt, ezzel folytatódva a gyári xenon projektem. A régiekkel semmit nem láttam sötétben utólagos xenon ide vagy oda.... a foncsor része teljesen le volt pattogva róla. Így a vége felé már az utólagos xenont is kiszedtem belőle mert ha már én nem látok semmit legalább másokat ne vakítsak el.
Szerelés elvett egy jó délutánt, mert a lököst is le kell venni róla de utána már ment minden a maga útján.
Viszont mint ahogy sejteni lehetett ki kell cserélnem az izzókat benne de ez legyen a legnagyobb baj. Még így is 5X jobban látok mint eddig :)


Km: 253 800

 
>> EseményAlfa 166 2,0 Twin Spark // 2016-07-17

Idén is voltunk! és nagyon jól éreztük magunkat gratula és köszönet a szervezőknek ezért. Szerintem a helyszin kiváló választás volt.
Szombaton 10 óra körül érkeztünk Zánkára. 301 es sorszámmal regisztráltak minket :)
jó időnk volt szerencsére sok sok ismerőssel találkoztunk , beszélgettünk . Este a Téli szálláson volt a szobánk , szerintem az is jó volt voltam már jobb helyen de ez nem erről szólt. Amire kelett teljesen jó volt .

Jövőre ugyan itt találkozunk :)

 
>> AutóápolásAlfa 166 2,0 Twin Spark // 2016-07-05

Picit csinosítgattam ma a gépet. Felfrissítettem a féknyereg piros színét , plusz vettem a festékboltba lökhárító festéket amivel lefújtam körbe a műanyag elemeket. Nagyon jó ez a cucc apró rücsik vannak benne amitől tényleg olyan lesz mint az új. Elszöszmötöltem vele két délelött de megérte nem feltűnő a változás de fontos ;) Már régóta szúrta szememet az enyhén megfakult műanyag.

2 db- Prevent lökhárító festék - 2250 Ft /db
1 db- Prevent Piros féknyereg festék - 1650 ft

Felület megtisztítás után 2-3 réteget vittem fel a festékből . Mindkettő kiválóan takar és tapad csak ajánlani tudom .
Egy lépéssel közelebb kerültünk Cityre :D

Km : 253 320

 
>> SzervizAlfa 166 2,0 Twin Spark // 2016-06-21

Elérkezett az idő hogy lecseréljük az elfáradt vezérlést és társait. Mivel a motorfelújítás már 5 éve volt így elérkezettnek láttam az időt hogy teljes vezérlést lecseréljük, balansz szíjjal együtt.
Szóval cserélve lettek a következők:

-Continental balansz szíj
-Continental balansz szíj feszítő görgő
-Gates vezérműszíj készlet ( görgők + feszítők )
-Gates hosszbordás feszítő
-Optimal Vízpumpa
-Fagyálló
- Szelepfedél tömítés

Most egy darabig ezzel sem lesz gond. ( reméljük) :)

Km: 253 280 ----) következő csere 313.000 Km

 
>> SzervizAlfa 166 2,0 Twin Spark // 2016-06-16

Minden évben szezon elött elnyomok egy klímatisztító spayt a kocsiban , biztos ami biztos :)
Hátsó sor elé le kell rakni a dobozt, és benyomni , klímát maxon működtetni belső keringetésen, és ajtókat becsukni. Járatni kell 10 percig utána jól kiszellőztetni és kész is.

Km: 253 225

 
>> SzervizAlfa 166 2,0 Twin Spark // 2016-06-14

Két hét garázsban állás után ugy döntöttem hogy megyek vele egy kört ne zsibbadjon el teljesen , vagyis mentem volna , mert indítás után valami fura hang jött a motortérből és elkezdett füstölni ... megijedtem és mikor ki akartam szállni hogy megnézzem mi az megfogtam a kormányt és éreztem hogy kö kemény... nincsen szervó. Áhááá akkor valami arra felé lesz .
Miután kiszálltam láttam hogy csupa piros olaj minden ...
kivettem a kerékjárati ívet és újra elindítottam akkor láttam hogy az egyik nagynyomású cső egy tű hegynyi helyen lukas és spriccel ki az olaj... fantasztikus...
pár óra szerelgetés és anyázás után sikerült kibányászni a csövet .
Gyorsan el is vittem egy hidraulikáshoz akik kicserélték az elfáradt csövet, és vissza roppantották rá a végét. Profi munka ajánlani tudom csak őket. :)
Fluid Tech Hidraulika Győr.

Vissza még nehezebben ment mint kifele de megoldottam. Feltöltöttem új szervó olajjal, légtelenítés után mint az új :) :)

Km: 253.210