Megint eltelt 10.000 kilométer , meg egy pici :) . Ami azt jelenti hogy olajcsere . Az eddigiekkel ellentétben most a selenia Racingra esett a választásom. Lali mester azt mondta annyival nem kerül többe mint amennyivel nagyobb védelmet nyújt a motornak . így nem hezitált ám meg is rendeltem a szeretet pakkot az albaalkatresz.hu rol . Hamar meg is érkezett.
A csere minden gond nélkül történt . Természetesen az olajszűrő levegő és pollen szűrő is cserélve lett.
Dzsozy köszi a rendszámtábla keretet :D
Km: 277.529
Mai napon volt egy kis időm foglalkozni a bellával. Így picit belaástam magam és kipucoltam a LMM et és a folytószelepet is . kiderült miért van olajszag az utastérben . egy törött kartergáz visszavezető cső miatt. ez is orvosolva lett. CSeréltem az ablaktörlőket is.
Végül kapott egy alapos mosást ;)
Km: 276.350
Ma felkerültek a nyári papucsok a bellára. Kiváncsi vagyok ezekre a gumikra.
Csere közben át nezegettem a kocsi alját futóművet szerencsére semmi horrort nem tapasztaltam. Majd nemsokára elviszem egy teljes alváz mosásra hogy a maradék só is eltűnjön róla.
A télieknek ez volt az utolsó szezonjuk jövőre lecserélem őket.
Kezdődjön hát a nyár ! :)
A téli kerekek összesen : 5.151 Km tettek meg.
Km: 275.406
Eljött az idő hogy lecseréljem az Uniroyal Rain sportokat. Sajnos a rosz Gl szem miatt leette a gumi belső felét... :(
Idén vettünk házat , és a felújitás miatt muszáj volt kompromisszumot kötni gumi terén, legyen új és nem túl márkás, vagy egy használt márkás.
Az új melett döntöttem , mert akkor is új gumi még ha kínai is . Nézegettem teszteket , olvasgattam cikkeket többet is, végül az Imperial Ecosport 2 melett döntöttem. ár érték arányban szerintem ez a legjobb, és a gumisom is ezt javasolta .
meglátjuk :) DOT 1417
Még nem kerültek fel a kocsira, de szerintem jövő hétenél úgy sem bírom tovabb :D
Jah és mivel szép idő volt kapott egy takarítást is :)
Mai nap határoztam úgy hogy felrakom a téli kerekeket. Reggelente már nagyon hidegek vannak, és a nyári gumi már nem az igazi :) Jobb félni ... :)
Szerintem egész jól mutatnak a kocsin a frissen felújított felnik. De azért felraktam a dísztárcsákat, úgy az igazi :D
Holnap majd megyek kicentíroztatom a felniket.
Most már jöhet a hó meg a fagy
Elérkezett az idő hogy felújítsam a téli felniket mert sajnos a só és a latyak tette a dolgát. rozsdapöttyök mindenhol. Lássuk be nem túl szép látvány.
Így hát nekiálltam és lecsiszoltam fémig a felniket , majd kapott 2 réteg korrozió gátló alapozót, majd 2 réteg matt feket festéket. szerintem szépek lettek.
Télre megteszi :)
Ismét eltelt két év... ami azt jelenti műszaki vizsga .bíztam benne hogy simán átmegy nem lesz semmi gond . Sajnos azért egy pici törődés kellett neki.
Ennek keretében cserélve lettek :
- Jobb első Felső lengőkar
- Komplett Réz fékcsővezés
- új gumi fékcsövek
-új fékolaj
-pár izzó cserélve
A műtétet mint mindíg Élő Lajos végezte akinek innen is köszi a profi munkáért. Most két évig megint legálisan gurulunk az utakon, és tudom hogy ha kell meg is tudok állni ;)
Gondoltunk egyet , hogy az utólsó meleg hétvégén menyünk el egyet kiránulni. Írány Tihany. Túráztunk egyet , kocsikáztunk eyget. király volt. Itt is bebizonyosodott hogy menynit számít , ha a helyén van a vezérlés :D élveztem az út minden percét. jó kis nap volt :)
Egyik nap mikor hazaértem halottam hogy elkezdett picit csettegni a motor... gondoltam hogy hidrotőkés lesz lassan... nem örültem de gondoltam lassan aktuális a km ek számát nézve.... jó akkor elkezdek spórolni. Napról napra roszabb lett, addíg amíg már mondtam hogy na jó ezzel már sehova, csak a garázsba vissza.... hivtam Lali mestert, hogy nézzen rá mégis mi lehet biztos hogy Hidró ??
Így is lett kijött meghallgatta mondta hogy nem hidró... lehet hogy vezérlés módosító.... épp van nála egy tengellyel együtt. hibátlan . jó tegyük bele.... szerelés közben jókat beszélgettünk, gondoltam ha jó lesz , akkor kap egy újat.
Estefele végeztünk is a cserével, mehet az indítózás. !! Hurrá !!!
Pöc röf, és kop, kop,kop,kop,kop ....
Mondanom sem kell összetörtem... akor lejjebb lesz a gond... és nagyobb... Lali azért kíváncsiságból lehuzogatta szépen sorban a trafókat. a 3. hengernél semmit nem változott a hangja.. !!!!! hoppáááá
Kivettük a gyertyát, és a múlt héten beletett Bosch gyertya gyári hibás !! el van tövre a porcelán része és mozog az egész belseje..
Kérdeztem hogy nem lehet attól hogy esetleg túl húztam? monda nem.... akkor a menet szakadt volna el... Kicseréltük és gyönyörűen járt a motor....
Jah és a vezérlés 2 foggal arébb volt... így megoldodot a reggeli dadogás is.... és úgy húz mint az állat. szóval öröm boldogság !!! :) köszönöm Lali75
Beszélgettem Dzsozy cartársal kocsikról , meg az élet nagy dolgairól ilyenek. Valahogy szóba került a 166 meg a gyertya . Mondta hogy még ő cserélte benne de már nagyon rég. óóó!! akkor lehet megvan a reggeli dadogásnak az oka?? . Ezen felbuzdulva el is futottam másnap a Bárdiba és vettem 8DB Bosh gyertyát . A nagyok Platinák.
Csere nem volt vészes szerencsére nem tört bent egy sem. :) elnézve a régit hát... itt volt az ideje a cserének :)
Érzésre + 10 LE minimum. a reggeli indítás teszt reggel lesz. reméljük a legjobbakat
Km: 267.461