Benz - főkép
>> SzervizAlfa 166 2,0 Twin Spark // 2015-11-13

A reggeli hideg índításoknál észrevettem hogy valami elkezdett nyöszörögni a vezérlés felől, hallgatóztam de nem nagyon jöttem rá hogy mi az . mikor bemelegedett pici már el is múlt. Hagytam a dolgot ennyiben.
Aztán már menet közben is halottam egy kétszer, és napról napra egyre hangosabb lett. a végén már folyamatosan adta és nagyon hangosan csikorgott akkor mondtam hogy ezzel már sehova sem megyek . Szétkaptam és kivettem a generátort.
A kerékjárat felől lehet kivenni viszonylag egyszerü. :)

Elvittem egyik haverhoz és kicseréltük a csapágyakat. ha már szét volt kapva kapott új csúszó gyűrűket, és keféket is. kívül belül megtisztítottuk, egy kis drótkefés kényeztetés után csilli villi. Összeraktuk és láss csodát csend lett :)
Van egy "új" generátorom. :)

Km: 244 400

 
>> Tuning és extraAlfa 166 2,0 Twin Spark // 2015-11-02

Egyik nagy bánatom a 166 kapcsolatban hogy nem volt rajta gyárilag fényszóró mosó , ami ugyebár a xenon lámpa velejárója. Mivel utólag xenonosítottam szeretném a lehető leg legálisabbra, és persze úgy hogy a szembejövőket se vakítsam el. Így döntöttem amelett hogy elsőkörben egy komplett fényszóró mosó szettet kap a vas, másodkörben meg majd kapja az automata szintezőt.
Sikerült beszereznem gyári fényszóró mosó fejeket a hozzájuk tartozó tömlőt és tartályt.
Felszerelés menete a következő volt :

- lökhárító leszerelés ( elég sok csavar fogja és ebből kettő elég lehetetlen helyen)
-
- "spricnik" megfelelő helyének kimérése
- Fúrás faragás... :) ( elég ilyesztő fúróval nekiesni a fényezett lökhárítónak)
- tartály csere 3db csavar fogja ,egy fent a betöltő mellett, egy lent a motortérben, egy pedig kint a sárvédő mögött
- tömlő csatlakoztatása és elvezetése.
- próba után összeszerelés :)

A mosó fejeket le kell fújni ideiglenesen ezüst színűen kerültek fel. Szerelés közben tűnt fel hogy gyárilag oda van készítve a fényszóró mosó motornak a csatlakozó. csak rá kellett dugnom és már kész is. :)

Elégedett vagyok a végeredménnyel nekem tetszik , és "GYÁRI" :) persze kiválóan működik is.

Km: 244.040

 
>> EgyébAlfa 166 2,0 Twin Spark // 2015-10-19

Felkerültek a téli gumik. Igaz dátum szerint még korai de szerintem az idő már indokolja a cserét. Hajnalban már eléggé nyálkásak az utak. A Nyári gumik ebben a szezonban 9,620 Km- ert tettek meg 7 és fél hónap alatt.
Most már jöhet a hideg meg a hó. :)

243.360 Km

 
>> SzervizAlfa 166 2,0 Twin Spark // 2015-09-23

Szeptember végén jár le a vizsga így ellátogattam a szerelőmhöz nézze át a kocsit mit kell cserélni vizsgára. Ennek keretében cserélve lettek a következők :

- Jobb első felső lengőkar
- Bal első felső lengőkar belső gumi szilentek
- Bal kormány porvédő
- Bal belső Féltengely porvédő

Érdekes hogy a bal felső lengőkar majdnem pontosan egy éve lett cserélve... ennyit bírt. :( Kitörlésre került még a légzsák hibajelzés is, és azóta még nem dobta vissza.... hmm lehet hogy mégiscsak valami érintkezési hiba lehetett?
Lényeg hogy most nem pirít :)
Örülünk és a hatóságok engedélyével még 2 évig vígan furikázunk .

Km: 241.649

 
>> EgyébAlfa 166 2,0 Twin Spark // 2015-09-16

Az autót úgy vettem hogy kaptam hozzá téli gumikat lemezfelnivel. Volt hozzá tartozó dísztárcsa is de nekem mindig is jobban tetszett a gyári 166-os dísztárcsa. Mivel itthon vagyok most táppénzen volt időm bújni a netet és nagy nehezen sikerült találnom 3 db-ot !!! Rögtön le is csaptam rá. Ez volt az egyetlen eladó az interneten. őrület. Illetve találtam még egyet de ő csak felnivel együtt adta volna. No mind1... megvettem másnap meg is jött és azt kell hogy mondjam imádom a kocsin. :) Nekem nagyon tetszik és GYÁRI !! :) Már csak még egy darabot kell vadásznom, de már az is folyamatban van. Most már télen is szépek leszünk:D
Mellé raktam a kocsinak igaz téglákon... mert most még a nyári szett van fent de csak hogy lássam hogy áll neki :)

Km: 241.394

 
>> EseményAlfa 166 2,0 Twin Spark // 2015-08-15

Idén Demjén-t vettük célba egy kis kikapcsolódás céljából. 3 nap és 2 éjszakát töltöttünk el egy nagyon szép szállodában. Puccos hely nagyon jól éreztük magunkat :) Nagyon jó időnk volt de szerencsére már hűvösben utaztunk ;) Összesen 594 Km tettünk meg a nagyvaddal szinte csak autópályán . Viszont nem tudom miért de mikor lejöttünk az autópályáról valami nagyon elkezdett a jobb elején "ropogni" nyiszogni. de csak ha be van kapcsolva a klíma ... hm érdekes. majd utána nézek. Lényeg hogy király volt és visszamennék :)
Km : 240 964
Néhány kép :)

 
>> SzervizAlfa 166 2,0 Twin Spark // 2015-08-15

Amikor megvettem a kocsit tudtam hogy nincsen a klímába gáz mert meleget fújt az utastérbe. Jöttek a nagy melegek, és gondoltam még nyaralás előtt jó lenne ha fel lenne töltve a cuccos. Szóltam Lali mesternek hogy kukkoljon rá mégis mikor hogy tudna bele tölteni gázt. Mikor meghallgatta csak ennyit mondott... te ez a kompresszor halott ... Na akkor megjöttünk :) halottam én is hogy van egy kis hangja ott valami cicereg. No akkor kell egy kompresszor , hosszas keresgetés után sikerült szerezni egy bontottat jó áron, rögtön vittem is Lalihoz és korrektül és gyorsan megcsinálta így pont kész lett mire mentünk nyaralni köszi érte :)
Mikor este hazavittem gyorsan még kicseréltem a pollenszűrőt aktívszenesre, és csináltam egy klíma fertötlenítést sosem árt .
Mint kiderült az én kompresszorom működött ugyan de alig csinált nyomás eltérést. Csere után feltöltve a rendszer nem szivárog és tökéletesen működik :)
Köszi: Lali75 !

Most már hűvösben utazunk :)

Kompresszor : 11 600 ft
Pollenszűrő : 3200 ft
Klíma fertőtlenítő : 2500 ft
Munkadíj + töltés : 20 000 ft

Km: 240 364

 
>> SzervizAlfa 166 2,0 Twin Spark // 2015-07-22

Gondoltam picit kitakarítom a verdát, kiveszem belőle a nem használatos dolgokat, kiporszívózom stb stb... az akksi körül is rendezkedtem picit, valószinűleg ekkor megmozdítottam egy kicsit a sarut.
Mikor végeztem mindennel vissza akartam járni vele a garázsba. Gyujtás ráad a ICS vígan üdvözöl elalszanak a kontroll lámpák indítanék.... és..... egy csattanás és csend.... sötétség . Mi a ** ... nem reagált semmire, aztán kiakadt a fordulatszám mutató... arra gondoltam hogy valami rövidzárlatos és kikúrt egy biztosítékot. megnéztem elől és az utastérben is minden jónak tűnt gondoltam megnézem hátul is... aha... csak hogy a csomagtartó nem nyílik áram nélkül....

Szép szavak kíséretében telefonáltam a szerelő ismerősömnek mit csináljak. Közben már bújtam a fórumokat hogy hogyan lehet kinyitni... rá is találtam szerencsére, és az alapján sikerült kinyitni, ugyanis a motortérből lehet neki 12V ot adni egy másik akksin kersztül. ( 1. kép ) akkor láttam hogy lötyög a saru közelebbről megnézve el van törve...már picit repedt volt, de eddig bírta a gyűrődést gyorsan netre fel ... persze ez spéci saru nincs ilyen minden boltban így gyárit rendeltem rá 3070 Ft.
Sebaj másnapra meg is jött és fel is pattintottam . Miután beirtam az ICS kódját minden rendben újra. :)

Km: 239 756

 
>> Tuning és extraAlfa 166 2,0 Twin Spark // 2015-06-25

Sikerült beszerezni egy szett Alfa Romeo-s szelepsapkát, kulcstartóval. :) Köszönet érte Giotti155 2.5V6 . !! :)

 
>> SzervizAlfa 166 2,0 Twin Spark // 2015-06-04

Megejtettem az olajcserét a nagyvadon.
Délután indulunk Pestre. kirándulunk egyet. Gondoltam előtte ledobom a fáradt olajat, bár a leengedett olaj elég tisztának tűnt még, de tartjuk magunkat a szigorú olajcsere periódushoz . :) Főleg mióta a motorfelújítás volt.

Olaj : Selénia 20K - 10.500 Ft
Olajszűrő :MANN Filter - 3540 Ft
Levegőszűrő: MANN Filter - 3620 Ft

Km: 238.099