Szép idő volt ma és felébredt a bennem szunnyadó boncmester és hobbiszerelő, ezért gondoltam törődöm kicsit az alfival is, ugyis mostanában elhanyagoltam kicsit. Kitisztítottam a fojtó szelepet, ami meglehetősen koszos volt, és ha már szét volt szedve a szívó oldal akkor a LMM sem maradhatott ki. közben ránéztem a gyertyákra is.
Észrevettem hogy bizony egy kis olaj van a gyertyáknál, úgyhogy kinéz egy szelepfedél tömítés csere.
Km: 248 585
Ismét eltelt 10.000 km. Ami azt jelenti hogy ismét olajcsere. Természetesen most is Selénia olajat kapott és MANN FILTER olajszűrőt.
Rá álltam az aknára és miután levettem az alsó motorvédő burkolatot, megláttam hogy egy két olajcsepp van a váltó és a motor között, valószínűleg főtengely szimering lesz ...ezt is orvosoljuk majd. Ezen kívül minden zökkenőmentes volt. :)
Ja és kapott egy jó alapos mosást is , alul felül lemostam róla a sós hólét,és a koszt. Most csilli villi.
Olaj : Selénia 20K -10.672 Ft
Olajszűrő : MANN FILTER - 2053 Ft
Levegő szűrő : MÜLLER FILTER - 2432 Ft
Egy kis matek :
- 9 hónap és 14 napja van nálam az autó,
- 14.219 km-ert tettünk meg ezalatt az idő alatt
Km: 247.739
Kicseréltem a kissé megfáradt ablaktörlő lapátokat újakra. Bosch ECO- ra esett a választás. Igaz ez nem flexibilis, de nem bánom ilyet akartam ez nem olyan " buci " :)
Km : 244 440
A reggeli hideg índításoknál észrevettem hogy valami elkezdett nyöszörögni a vezérlés felől, hallgatóztam de nem nagyon jöttem rá hogy mi az . mikor bemelegedett pici már el is múlt. Hagytam a dolgot ennyiben.
Aztán már menet közben is halottam egy kétszer, és napról napra egyre hangosabb lett. a végén már folyamatosan adta és nagyon hangosan csikorgott akkor mondtam hogy ezzel már sehova sem megyek . Szétkaptam és kivettem a generátort.
A kerékjárat felől lehet kivenni viszonylag egyszerü. :)
Elvittem egyik haverhoz és kicseréltük a csapágyakat. ha már szét volt kapva kapott új csúszó gyűrűket, és keféket is. kívül belül megtisztítottuk, egy kis drótkefés kényeztetés után csilli villi. Összeraktuk és láss csodát csend lett :)
Van egy "új" generátorom. :)
Km: 244 400
Egyik nagy bánatom a 166 kapcsolatban hogy nem volt rajta gyárilag fényszóró mosó , ami ugyebár a xenon lámpa velejárója. Mivel utólag xenonosítottam szeretném a lehető leg legálisabbra, és persze úgy hogy a szembejövőket se vakítsam el. Így döntöttem amelett hogy elsőkörben egy komplett fényszóró mosó szettet kap a vas, másodkörben meg majd kapja az automata szintezőt.
Sikerült beszereznem gyári fényszóró mosó fejeket a hozzájuk tartozó tömlőt és tartályt.
Felszerelés menete a következő volt :
- lökhárító leszerelés ( elég sok csavar fogja és ebből kettő elég lehetetlen helyen)
-
- "spricnik" megfelelő helyének kimérése
- Fúrás faragás... :) ( elég ilyesztő fúróval nekiesni a fényezett lökhárítónak)
- tartály csere 3db csavar fogja ,egy fent a betöltő mellett, egy lent a motortérben, egy pedig kint a sárvédő mögött
- tömlő csatlakoztatása és elvezetése.
- próba után összeszerelés :)
A mosó fejeket le kell fújni ideiglenesen ezüst színűen kerültek fel. Szerelés közben tűnt fel hogy gyárilag oda van készítve a fényszóró mosó motornak a csatlakozó. csak rá kellett dugnom és már kész is. :)
Elégedett vagyok a végeredménnyel nekem tetszik , és "GYÁRI" :) persze kiválóan működik is.
Km: 244.040
Felkerültek a téli gumik. Igaz dátum szerint még korai de szerintem az idő már indokolja a cserét. Hajnalban már eléggé nyálkásak az utak. A Nyári gumik ebben a szezonban 9,620 Km- ert tettek meg 7 és fél hónap alatt.
Most már jöhet a hideg meg a hó. :)
243.360 Km
Szeptember végén jár le a vizsga így ellátogattam a szerelőmhöz nézze át a kocsit mit kell cserélni vizsgára. Ennek keretében cserélve lettek a következők :
- Jobb első felső lengőkar
- Bal első felső lengőkar belső gumi szilentek
- Bal kormány porvédő
- Bal belső Féltengely porvédő
Érdekes hogy a bal felső lengőkar majdnem pontosan egy éve lett cserélve... ennyit bírt. :( Kitörlésre került még a légzsák hibajelzés is, és azóta még nem dobta vissza.... hmm lehet hogy mégiscsak valami érintkezési hiba lehetett?
Lényeg hogy most nem pirít :)
Örülünk és a hatóságok engedélyével még 2 évig vígan furikázunk .
Km: 241.649
Az autót úgy vettem hogy kaptam hozzá téli gumikat lemezfelnivel. Volt hozzá tartozó dísztárcsa is de nekem mindig is jobban tetszett a gyári 166-os dísztárcsa. Mivel itthon vagyok most táppénzen volt időm bújni a netet és nagy nehezen sikerült találnom 3 db-ot !!! Rögtön le is csaptam rá. Ez volt az egyetlen eladó az interneten. őrület. Illetve találtam még egyet de ő csak felnivel együtt adta volna. No mind1... megvettem másnap meg is jött és azt kell hogy mondjam imádom a kocsin. :) Nekem nagyon tetszik és GYÁRI !! :) Már csak még egy darabot kell vadásznom, de már az is folyamatban van. Most már télen is szépek leszünk:D
Mellé raktam a kocsinak igaz téglákon... mert most még a nyári szett van fent de csak hogy lássam hogy áll neki :)
Km: 241.394
Idén Demjén-t vettük célba egy kis kikapcsolódás céljából. 3 nap és 2 éjszakát töltöttünk el egy nagyon szép szállodában. Puccos hely nagyon jól éreztük magunkat :) Nagyon jó időnk volt de szerencsére már hűvösben utaztunk ;) Összesen 594 Km tettünk meg a nagyvaddal szinte csak autópályán . Viszont nem tudom miért de mikor lejöttünk az autópályáról valami nagyon elkezdett a jobb elején "ropogni" nyiszogni. de csak ha be van kapcsolva a klíma ... hm érdekes. majd utána nézek. Lényeg hogy király volt és visszamennék :)
Km : 240 964
Néhány kép :)
Amikor megvettem a kocsit tudtam hogy nincsen a klímába gáz mert meleget fújt az utastérbe. Jöttek a nagy melegek, és gondoltam még nyaralás előtt jó lenne ha fel lenne töltve a cuccos. Szóltam Lali mesternek hogy kukkoljon rá mégis mikor hogy tudna bele tölteni gázt. Mikor meghallgatta csak ennyit mondott... te ez a kompresszor halott ... Na akkor megjöttünk :) halottam én is hogy van egy kis hangja ott valami cicereg. No akkor kell egy kompresszor , hosszas keresgetés után sikerült szerezni egy bontottat jó áron, rögtön vittem is Lalihoz és korrektül és gyorsan megcsinálta így pont kész lett mire mentünk nyaralni köszi érte :)
Mikor este hazavittem gyorsan még kicseréltem a pollenszűrőt aktívszenesre, és csináltam egy klíma fertötlenítést sosem árt .
Mint kiderült az én kompresszorom működött ugyan de alig csinált nyomás eltérést. Csere után feltöltve a rendszer nem szivárog és tökéletesen működik :)
Köszi: Lali75 !
Most már hűvösben utazunk :)
Kompresszor : 11 600 ft
Pollenszűrő : 3200 ft
Klíma fertőtlenítő : 2500 ft
Munkadíj + töltés : 20 000 ft
Km: 240 364