Az elmúlt 1 hónapban 3600 km-t tettünk meg közösen ~6-6.2 literes fogyasztással. (Fedélzeti számítógép 6.2-t ír)
Eddig OIL kúton tankoltam a fórumban írt tapasztalatok alapján, de utoljára Shell Vpower Nitro+ Dieselt raktam bele. Amit egyből észrevettem, hogy a motor sokkal! csendesebb lett és mintha jobban menne (placebo?). Fogyasztást még nem tudok, de 200 km után még mindig ~1000 kilométert mutat a megtehető távra és 1 egységet ment lejjebb a szintjelző (eddig 250 km kb 1/4 tank volt) hát nagyon kíváncsi leszek
Elől 1 éves Continentál Contisport gumik vannak, ezekkel tökéletes állapotban vannak, viszont hátul két különböző, leharcolt gumi volt. Ez az egy dolog amit nem tudok hova rakni, noname különböző márkájú gumik. A ttb-i Weltgum segítségével két darab Bridgestone Potenza került a gépre egy kerékőr szettel.
Ismét szerviz. Flexicső kivágva, új behegesztve.
Továbbá ismeretlen eredetű fémes menetzaj jött a kocsi hátulja felől, ami már kellően idegesített. Átnéztük mi lehet az oka, találtunk is egy feltételezett okot: középtájon az egyik kipufogórögzítő nyúlvány le volt törve a csőről, meg is hegesztettük. Továbbá a kipufogó tartó gumibakok is ramaty állapotban voltak, gyári nem volt készleten, de a Suzuki Swift gumibakjai szó nélkül felmentek, így mind a 6 db lecserélésre került.
Próbakör a szerviz után, zörgés továbbra is jelentkezett, kis keresgélés után a csomagtér ajtó rugós előfeszítő távtartóin állítottunk és a zörgés megszűnt.
A rádió csak városon belül hajlandó bármit is sistergés nélkül fogni. Utánajárva a dolgoknak arra jutottunk, hogy az antenna erősítő része döglött meg. A tatai bontóban találtam is. Csere este megtörtént az én kis műszerész kezeimmel nem volt egyszerű a hátsó belső világítás helyén keresztül. Az egészből a mutáns szúnyogok harapása maradt meg bennem... Ha nem haraptak meg 100 helyen akkor hazudok. Még másnap is a szúnyogokat kergettem a kocsiban :D.
Végeredmény látványos javulás, de szfvár-ttb napi útvonalam több helyen gyenge vétel, a megszokott minőséghez képest. Következik a rádiócsere: TO BE DEFINED...
Ez is megtörtént sógorom által.
Gyári vezérlés, Selenia WR olaj kíséretében egy fél napos mutatvány segítségével.
Közben át is néztük motorikusan az autót, nem találtunk semmi komolyat, szóval egyben van a gép. Apróbb dolgok: kézifékbowden ház szakadt, kipufogó flexicső lyukas.
Átíratás követő napon volt az Alfacity. Első közös utunk oda vezetett. Minden szép és jó volt, elsőre furcsa, de nagyon szimpatikus volt nekem, hogy milyen összetartó társaság tagja lettem :)
Felbuzdulva a helyszínen megrendeltem a komplett gyári vezérlés és olajcsere szettet. Köszönet érte!
Az átírással kapcsolatos minden költséget az eladó magára vállalt, aki a KPM-nél kezdett, időpontot a foglalózás utáni hét csütörtökére kapott (egy hét várakozás). Pénteken találkoztunk a vámudvarban, regadó befizetése 1 óra alatt megvolt, következő út az okmányirodába vezetett. Ismerve a fehérvári viszonyokat Abára mentünk, ahol délelőtt 9:30-kor már nem kaptunk időpontot aznapra :S. Vissza fehérvárra, ahol ugyancsak nem adtak időpontot, a portás szerint 11:30-kor lehet ismét sorszámot húzni. Visszamentünk időre és sikeresen a 10. sorszámot szereztem meg. A kereskedő félelme szerint" csak ne a K.né-hoz kerüljünk" volt, amit akkor még nem értettem, mindenesetre felkészülve az eseményre különböző nyilatkozatok írtunk. Du 3 órakor be is került természetesen K.né-hoz... Papírokat elvesz, egyből kiszúrta, hogy KPM által kiadott műszaki adatlap nem elég, kell még egy papír (mivel németországban ki lett vonva az autó a forgalomból keresett valami papírt mert nem tudja eldönteni miért vonták ki a forgalomból, lehet hogy totálkáros volt vagy lopott) és ameddig ezt nem mutatjuk be, nem adja ki a forgalmit. Interpoolnál lekérte az autó adatait, hogy lopott-e, természetesen nem volt ez, győzködés, érvek felsorolása, nem segített. Láttam, hogy itt nem jutunk egyről a kettőre feladtam, mondván majd hétfőn folytatjuk. El is váltunk egymástól, hazaérve nem hagyott nyugodni a dolog a neten kerestem a kért dokumentum, de nem találtam hivatkozást, felhívtam a központi okmányirodát, akiknek elmondtam a sztorimat, akiktől válaszként azt kaptam, hogy a nálam lévő doksik elegendőek az átíráshoz.... Ezen felbuzdulva felhívtam a helyi okmányiroda vezetőjét, akinek összefoglaltam a sztorit, tíz percet kért. Tíz perc múlva hívot K.né és azt mondta mehetek a forgalmiért és a rendszámért. MOST MI VAN?!? Bementem, nem szóltunk egymáshoz, odaadta a papírokat, majd a végén hozzáfűzte akkor sem hagyja annyiban az esetet, hétfőn kinyomozza és hivatalos úton levélben fog értesíteni az ügy végéről. Ez volt több mint egy hónapja, levél nem jött azóta sem. Köszönöm K.né! Összefogalva 1 egész napomba, nap végére egy erős fejfájásba és nem kevés idegbe került az átíratás. Du 6 órakor átvettem az autót.
A 2008-as válság miatt CHF őrület a mi családi költségvetésünket is visszavetette "pár" évvel, ami visszagondolva időt adott arra, hogy megtaláljam álmaim autóját. Mivel döntéseimet racionálisan hozom meg első körben az olasz autókat kizártam már az elején. El is kezdődött a vadászat, sok-sok fórumozás, beszélgetés után leszűkült a kör 2 német márkára. Több típus személyes megtekintése, kipróbálása után arra a megállításra jutottam, hogy ezek "ipari hulladékok" kétséges előélet, érdekes eladók, lepattant verdák, elavult design. Teljesen kétségbe voltam esve, ekkor újragondoltam a szempontjaimat félretettem a racionális gondolkodás, szívemre hagytam a választás végeredményképpen első helyezett a GT lett. Elkezdődött a vadászat. Első autót helyben tekintettem meg, de nem jött be, második körben egy napos túrát szerveztem a nyugat magyarországi eladó GT-k végigjárására. Első utam Kőszárhegyre vezetett, ahol megláttam "A gépet", körbejártam, még csak bele sem ültem éreztem ez kell nekem. Közel két órás beszélgetés az eladóval (kereskedő), aki nagyon szimpatikus volt úgy döntöttem nem megyek tovább, ez az enyém lesz. Összefogalva: vezetett szervízkönyv, első tulaj (németországban élő olasz), 137e km meg a szokásos felszereltség. Másnap foglalózás meg is történt.