Mutasd

>> Szerviz2022-01-30

Elkezdődött tehát a motor szétkapása, és elég hamar világos lett, hogy bizony ráfért a nagy felújítás. Az előző tulajdonosok áldásos hatása megtette a magáét.
Nagyjából semennyi hónolás nem maradt a hengerfalon, és hát a gyűrűk sem voltak már a helyzet magaslatán, ez a hengerfej leszedése után viszonylag világos lett.

Lekerült a hengerfej, elvitte Szabolcs a gépműhelybe, ahol kb két hetet ígértek, ami azért csúszott, de nem emiatt kaptunk agyvérzést elsősorban.

A hengerfej felújítása összesen 48.000,- Ft-ba került, a HF-es mester szerint botrányos állapotban volt, rég találkozott ennyire szarral, ugyanis a szelepek nem nagyon akartak zárni, feltehetően legalább részben emiatt háromhengerezett alapjáraton...

De lehet, hogy ludas volt benne az is, hogy a karbitalp tömítések teljesen szanaszét voltak repedezve, ami nem valami nagyon jó ómen, ha fals szívásról van szó.

Képeken a szétszedéskori állapotok láthatók :)

Amennyire vissza lehet követni, az autó viszonylag sokáig állt egy helyben (hardy hibával, éveket), de csak a hűtőből engedték le a vizet, úgyhogy annak rendje és módja szerint a fagyálló kikezdte belülről a blokkot, de annyira azért még nem volt vészes, bíztunk benne, hogy ennek ellenére tömíteni fognak az örökkévalóságon át várt görög gumigyűrűk...

Szegény autónak elég kemény sorsa lehetett, a hatodik képen lévő olajos homokot a blokkról kellett levakarni...

Végezetül kidőlt belőle a motor, mehetett az összelegó...