Ezt a típust 1985 május 17-én mutatták be, és a típusjelzés arra utalt, hogy az Alfa Romeo 75 éve létezik.
Ez a modell volt az utolsó hátsókerék hajtású Alfa Romeo (leszámítva a kis példányszámú SZ és RZ sorozatot). Az elődje a Giulietta volt, amelytől -illetve az Alfa 6-tól és Alfettatól - a technikai paramétereit is örökölte.
A 75-ös karosszériáját Ermanno Cressoni tervezte, aki a Centro Stile feje volt akkoriban. Cressoni egy gyönyörű ék alakú testet alkotott. A belső design igazodva a külsőhöz egyenes vonalakból és éles szögekből áll. Akkoriban és ma is formatervezési bravúrnak számított a kézifékkar megoldása, ami egy repülőgép gázkarjához hasonlít leginkább. A belső érdekessége még az Alfa 90-nél bevezetett, tetőn elhelyezett elektromos ablak- és napfénytető működtető gombok.
Az alapfelszereltség bőséges volt, de lehetett rendelni még fedélzeti számítógépet, légkondícionálót, napfénytetőt, könnyűfém felniket, bőr belsőt és sperr differenciálművet is.
Sokan a 75-öst tartják az utolsó igazi Alfa Romeonak, hiszen a gyártás megkezdése után nem sokkal a Fiat konszern felvásárolta az Alfát és ezzel áttértek a platform technológiára és az elsőkerekes autók gyártására.