Tagok >> RedOne >> 156 1.8 T.S. Saloon (Már nincs meg.. >> Blog
- Típus:156 1.8 T.S. Saloon (Már nincs meg..
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2001
- Színe:Grafit metál
Miután ebben a melegben elviselhetetlen mértékűre nőtt a ropogása az első futóműnek, és tervben van egy külföldi út, úgy döntöttem nem várok tovább, több rázópad és több szerviz átnézetés után én magam (vagyis időközben öcsémmel ketten), nekiállunk és megcsináljuk.
Volt itt már mindenféle "diagnosztika", kormányösszekötő, felső lengőkar, stabilizátor rúd szilent.... utóbbit nem rég ki is cserélték, de lényegesen jobb nem lett.
Talán mikor megvettem és ki lettek cserélve a felső lengőkarok, akkor volt egy kis csend.
Elmentem tehát a FASTORIGINAL lengőkarok termőföldjére a 17. kerületbe, megvettem őket, és aznap délután neki is álltam.
Itt veszek is egy nagy levegőt, nehogy elragadjon a hév és káromkodjak egy pár oldalnyit.
Kiszedni pofon egyszerű volt. Kijött rendesen. Amint kijött, egyértelművé is vált számomra,
hogy ez volt mindvégig az erőteljes ropogó-kopogások okozója. Azt nem értem, hogy ezt szakemberek nem veszik észre ? Vagy csak lusták szólni ? No de azért vittem átnézetni... hagyjuk is... ideges leszek csak megint...
A két szilent ki van lágyulva, kézzel könnyűszerrel mozog, a gumi repedezett, a belső körbe is fordul a tengelyen. Kuka. Egyértelműen.
És innen jött a hatalmas szívás. Az új lengőkar szilent blokkjai merevek, kézzel nem is mozgathatók. Így rengeteget szenvedtem mire vissza tudtam játszani a helyére.
A trükk az egészben a több emelő együttes használata és a minimum 4db. kéz volt.
Eleinte sajnos egyikkel sem rendelkeztem, így viszonylag hamar facsarni lehetett a ruhámból a vizet. De végül a helyére ment. Itt aznap fel is adtam. Fájt az összes kezem.
Másnap jött segítség, öcsém. A jobbos lengőkar pite volt, de a becsavarozás...
Elfecséreltünk kb. 2-2 órát a lengőkarok utolsó csavarjának betételével...
...sehogy sem mentek be, a végén persze ennek a trükkjére is rájöttünk, összeraktuk a
futóművet, kereket vissza, ráeresztettük az autót, megnyomkodtuk, be is ült a helyére,
kis izmozással a csavar is bekerült. Még azt nem értettem, hogy ha az olasz mérnökök a külső rövidebb csavarok végét be tudták esztergálni, hogy menesztőt képezzenek és kisebb furatátfedésnél is központosítson, akkor a két belső esetében ezt mi a fenéért nem tudták megtenni ? Mindegy, kúposra köszörültem a csavarok végét, el is kapták a furatot rögtön.
Két teljes kora délutántól estig történő szívással kicseréltük őket.
Alapjába véve megérte, ha az eredményt nézem. De többet nem szeretnék nekiállni...
Az eredmény az leírhatatlan most aztán tényleg kuss van elöl. Se nyeszergés, se ropogás, se kopogás, semmi. Csak csend. Leszámítva a kormányösszekötőket, de az minimálisan szól, és nemsoká viszem futóműveshez amúgy is...
Ebből az egészből azt a tanulságot vontam le, ha a következő autóm futóműve elkezd kopogni, mindent ész nélkül egyszerre cserélek. Akkor rögtön tuti jó lesz.