Tagok >> Sanyi00 >> 159 1.9 JTDM >> Blog
- Típus:159 1.9 JTDM
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2007
- Színe:sötétkék
VTT 2.0-ról hazafelé
Otthontól 1-2 km-re már szinte majdnem hazaértünk mikor a motorház alól síró búgó hang volt halható kormánytekergetés közben. Na, gondoltam a szervo tartályban a szűrő eddig bírta. Elmozdult a helyéről és a szervo szivattyúra nem teljes cső átmérőjében folyik a szervo olaj.Na akkor gondoltam másnap most már időszerű lesz a tartály csere.Tartály és olaj csere után ismét hibátlan. Kiváncsiság képpen a régi tartályból a szűrőt kivadásztam / kiráztam. A tartályban lévő hullámtörők miatt nem egyszerű a kiszedése.
VTT 2.0-ön távirányítóval 2 első ablak felhúzásakor a jobb hátsó zárt/felhúzott ablakra a motor még ráindult. (Egy reccsenés után) a hátsó ablakom leesett. Műanyag evőeszközökkel az ablak kitámasztva hogy fenn maradjon hazáig. Dunaújvárosig bírta majd szépen lassan lecsúszott. Hazaérkezés után a hiba orvoslása kezdődött.
Az üveget tartó műanyag elemről a felső fül tört le. Hajtottam 1.5mm-es alulemezből egy "Z” alakú sin megvezetőt, ami helyettesíti a letört fülecskéket. Majd rögzítettem 2db M3-as csavarokkal.
Szerintem jobb, mint a gyári, mert teljes felületen fog, nem csak két kis fülecske viszi a terhet. Beszerelés után
a „ C „ sin megzsírózva. Ablak rendben működik.
Izzítási hibajelzés "Pre-heating glow plugs not available" után izzító gyertyák ellenőrzése. 4 gyertyából 2 nem volt megfelelő.
4db NGK gyertya csere után a hibajelzés megszűnt.
2014.06.06
„Have Engine checked „ P1206
Részecskeszűrő
Pár napja nagy fürdőzés után Kiskunmajsáról hazafelé jövet sípoló hang, majd motor diagnosztika lámpa villant ki és a rettegett "Have engine checked" felirat a műszerfalon.
Megálltam motor megállít, motorháztető fel. Hibakeresés hátha látok valamit. Hát ez nem jött be. Beültem beindítottam. Elindulás után a motor teljesítmény lecsökkent. Na, hát gondoltam ez remek már megint valami hiba. Soltvadkerti fagyozóig elmentünk magunkat lehűteni, teknős üzemben. Fagyizónál Akkumulátorról a saru le és fagyi elfogyasztása. Fagyi elfogyasztása után Akkumulátor saru fel. Beindítás után a motor hibajelzés továbbra is jelez. Elindulás és láss csodát a motor teljesítmény visszajött. Legalább annyi hogy haza tudtunk menni. Másnap mentem a szerelőhöz hiba kiolvasása miatt.
Hiba „ Részecskeszűrő P1206 „ nyugtázása után rendben. A részecske szűrő ellenőrzése. Eltömődve a szűrő nincs.
Kiolvasás után érdekes, hogy a vezérlő szerint 58km-el korábban regenerált, pont akkor, amikor vészüzembe vágta magát. Kényszerített regenerálás lement. Na majd meglátjuk.
Pár napja az autó indításakor a motorház felől kormányzáskor „síró, búgó „hang volt halható. A kormány végállásba tekerésekor a „síró „hang megszűnt. Szervo olajtartály ellenőrzése, az olajszint rendben nem volt az olaj habos.
Kartársak blogjai olvasása után a szervo tartályban a szűrő elmozdulása okozhatja a hibát.
Szervo tartály megrendeléséig próbáltam a vasat nem használni. De egyik nap kénytelen voltam használni a járgányt.
Beindítás után a hiba többet nem jelentkezett. Tartály megérkezése után a tartály nem lett kicserélve.
Autó megvásárlása után 2 hétre rá az autó reggeli indításakor se kép se hang. Az akkumulátor megadta magát. Aksinak egy esély adása feltettem tölteni. Másnap feltöltődött aksi indítása után sem történt semmi. Na, gondoltam az aksinak annyi.
Új aksi vásárlása. A járgány rendben.