Tagok >> yaniđ >> 159 SW 2.0JTDM 170LE >> Blog
- TĂpus:159 SW 2.0JTDM 170LE
Mindent errĆl a tĂpusrĂłl
Tagok, akik birtokoljĂĄk a tĂpust - ĂvjĂĄrat:2009
- SzĂne:Fekete
A 159 tervezĆi nem tartottĂĄk kritikusnak, hogy figyelmeztetĆ jelzĂ©st tervezzenek a tĂpusba.Sajnos az Ă©let nem igazolta Ćket, mivel pl. a 2.0JTDM-ek esetĂ©ben is elĆfordulhat olyan hƱtĆfolyadĂ©k szivĂĄrgĂĄs, amit a tulajdonos nem biztos, hogy Ă©szrevesz.
Az alĂĄbbi leĂrĂĄs szerint nĂ©hĂĄny ezer forintbĂłl elkĂ©szĂthetĆ egy jelzĆ "rendszer", amivel egy esetleges több 100 ezres kiadĂĄstĂłl tudjuk magunkat megkĂmĂ©lni.
A megfelelĆ szintjelzĆ kapcsolĂł kivĂĄlasztĂĄsa:
Sajnos a 159 kiegyenlĂtĆtartĂĄlya erĆsen korlĂĄtozza a beĂ©pĂthetĆ kapcsolĂłk szĂĄmĂĄt.
ElsĆ gondolatom egy ultrahangos szintjelzĆ beĂ©pĂtĂ©se volt, mivel relatĂv kis mĂ©retƱ Ă©s nem tartalmaz mozgĂł alkatrĂ©szt. Ugyan nekem volt is egy ilyen a fiĂłkomban, de utĂĄn Ă©pĂtĂ©sre nem javasoltam volna, mivel beszerzĂ©si ĂĄra nagyon magas. NĂ©hĂĄny napi keresgĂ©lĂ©s utĂĄn erre a kapcsolĂłra esett a vĂĄlasztĂĄsom.
Megrendeltem, a szĂĄllĂtĂĄsi idĆ kb. 10 nap volt. Mivel a KapcsolĂł teljes hossza 120mm, Ăgy a kapcsolĂł ĂșszĂł rĂ©sze csak a folyadĂ©kszint maximumot tudta volna Ă©rzĂ©kelni,ezĂ©rt szĂŒksĂ©g volt egy hosszabbĂtĂł közdarabra
Az elsĆ kĂ©pen a kapcsolĂł a közdarabbal szerelve lĂĄthatĂł. A kapcsolĂłt. 30mm-el kell meghosszabbĂtani. Ăgy a minimum szint alatt 10mm-el fog jelezni.
A kiegyenlĂtĆ tartĂĄly kivĂ©tele Ă©s kifĂșrĂĄsa:
A kiegyenlĂtĆ tartĂĄlybĂłl a hƱtĆfolyadĂ©kot egy 60ml-es fecskendĆre hĂșzott benzincsĆdarabbal szĂvattam ki. A folyadĂ©kot egy ĂŒres ĂĄsvĂĄnyvizes palackba gyƱjtöttem. Amikor ĂŒres volt a tartĂĄly levettem a kĂ©t tartĂĄlyrögzĂtĆ anyĂĄtt,lepattintottam a
bilincseket. A tartĂĄlyt Ăgy cseppmentesen lehet a motortĂ©rbĆl kivenni.
A tartĂĄlyra a 2-es kĂ©pen lĂĄthatĂł helyen kell egy 10mm-es furatot kĂ©szĂteni. EzutĂĄn beszereltem a kapcsolĂłt Ă©s visszahelyeztem a tartĂĄlyt az autĂłba. 3. kĂ©p
Az ĂșszĂłkapcsolĂł bekötĂ©se az autĂł elektromos rendszerĂ©be:
A legegyszerƱbb megoldĂĄs a fĂ©kfolyadĂ©k szintjelzĆkapcsolĂłjĂĄra kötni az ĂșszĂłkapcsolĂłt. Ăgy nem kell messzire vezetni a csatlakozĂł vezetĂ©keket. A fĂ©kfolyadĂ©k visszajelentĆ vezetĂ©keket a csatlakozĂł burkolata alatt bontottam meg. A vezetĂ©keket összeforrasztottam, zsugorcsĆvel Ă©s bandĂĄzsszalaggal szigeteltem, majd egy gĂ©gecsĆbe hĂșztam. BeĂ©pĂtettem egy csatlakozĂłt is aminek mĂĄsik oldalĂĄra a hƱtĆfolyadĂ©k tartĂĄlyba Ă©pĂtett kapcsolĂłra menĆ vezetĂ©ket forrasztottam rĂĄË az elĆbbiekhez hasonlĂłan, Ăgy a hƱtĆ-folyadĂ©ktartĂĄly a csatlakozĂł szĂ©thĂșzĂĄsa utĂĄn kĂŒlön is eltĂĄvolĂthatĂł. 4. Ă©s 5.kĂ©p
A bekötĂ©s utĂĄn termĂ©szetesen ki is prĂłbĂĄltam. TökĂ©letesen mƱködik, a mƱszerfalon megjelenik a piros felkiĂĄltĂłjel Ă©s közĂ©pen a szöveges ĂŒzenet, miszerint a fĂ©kfolyadĂ©k szintje alacsony.
Akinek esetleg az utĂĄn Ă©pĂtĂ©shez szĂŒksĂ©ge van segĂtsĂ©gre keressen nyugodtan!





Az autĂłt B&M Nav-os fejegysĂ©ggel vettem, de sajnos valamilyen oknĂĄl fogva a szoftver frissĂtĂ©se utĂĄn mĂĄr csak B&M-kĂ©nt mƱködött az egysĂ©g. Nagyon nem bĂĄnkĂłdtam, mivel igazĂĄbĂłl tĂ©rkĂ©pet nem is nagyon talĂĄlni hozzĂĄ, Ăgy fejegysĂ©g csere mellett döntöttem.
SzĂłba jött a tĂpus specifikus kĂnai egysĂ©g is, mivel azt csak be kell tenni a gyĂĄri helyĂ©re, KĂŒlön adapter nĂ©lkĂŒl kezelik a kormĂĄnyon lĂ©vĆ gombok, stb. Mivel kĂŒlföldi fĂłrumokon nem igazĂĄn jĂł a vĂ©lemĂ©ny ezen kĂ©szĂŒlĂ©kekrĆl, mĂĄs irĂĄnyba kezdtem nĂ©zelĆdni.
Ebay-en sikerĂŒlt kedvezĆ ĂĄron egy Clarion NX501EAV fejegysĂ©get beszereznem.
A fejegysĂ©g mellett kellet mĂ©g egy autĂłspecifikus beĂ©pĂtĆkeret Ă©s egy CAN-BUS adapter, valamint egy fantomtĂĄp az antennaerĆsĂtĆ tĂĄpellĂĄtĂĄsĂĄhoz.
Beszerelés:
Ăvatosan ki kell emelni a vĂĄltĂłkart körĂŒlvevĆ takarĂłlemezt, kikapcsolni a vĂĄltĂłszoknyĂĄn talĂĄlhatĂł patentet, Ăgy a takarĂłlemez eltĂĄvolĂthatĂł. A közĂ©pkonzol szellĆzĆinek eltĂĄvolĂtĂĄsĂĄhoz 2-es hegesztĆpĂĄlcĂĄbĂłl csinĂĄltam cĂ©lszerszĂĄmot. A pĂĄlcĂĄt U alakban, majd a kĂ©t vĂ©gĂ©t 5-5 mm hosszban 95 fokban visszahajtottam.
A "cĂ©lszerszĂĄmot" bedugtam a szellĆzĆ rostĂ©lyĂĄn keresztĂŒl addig amĂg a kĂ©t vĂ©gĂ©n a kampĂłk be nem akadtak a szellĆzĆ hĂĄtsĂł peremĂ©be.(8-10cm kell kb. betolni az eszközt) Ez utĂĄn könnyedĂ©n kihĂșzhatĂłak a szellĆzĆk.
A gyĂĄri rĂĄdiĂł kivĂ©telĂ©hez a szabvĂĄnyos kiszedĆt hasznĂĄltam.
A közĂ©pkonzolt 6 csavar rögzĂti, 2 alul, 2 a rĂĄdiĂł befogĂł kereten keresztĂŒl, kettĆ pedig a kĂ©t szĂ©lsĆ lĂ©gbefĂșvĂł nyĂlĂĄsĂĄban. A csavarok kivĂ©tele utĂĄn a burkolat könnyen kihĂșzhatĂł. A klĂmavezĂ©rlĆ, a gyĂșjtĂĄskulcs Ă©s a startgomb csatlakozĂłit lehĂșzva eltĂĄvolĂthatĂł.
A B&M egysĂ©get kikötöttem, csatlakozĂłit elszigeteltem, majd a kĂĄbelköteget visszahĂșztam a mƱszerfal alĂĄ. A gyĂĄri GPS antennĂĄnak mĂĄs csatlakozĂłja van, mint amilyen a Clarion fejegysĂ©ghez szĂŒksĂ©ges Ăgy, mivel a csatlakozĂłt nem akartam levĂĄgni a rĂĄdiĂłhoz kapott antennĂĄt kellett beĂ©pĂtenem. Ennek szerintem legjobb helye a mƱszerfal tetejĂ©n talĂĄlhatĂł lĂ©gbefĂșvĂłk között van. (2-5. kĂ©p)
A gyĂĄri USB aljzatot szĂ©tszedtem Ă©s egy mezei USB hosszabbĂtĂłt rögzĂtettem bele. (6-7.kĂ©p)
Mivel sajnos a közĂ©pkonzol alu borĂtĂĄsĂĄn volt nĂ©hĂĄny karcolĂĄs, ezĂ©rt a annak fĂłliĂĄzĂĄsa is megtörtĂ©nt.
A z összerakĂĄs Ă©rtelemszerƱen fordĂtott sorrendben törtĂ©nt. A gyĂĄri URH antennĂĄhoz szĂŒksĂ©ges egy fantomtĂĄp beĂ©pĂtĂ©se, mivel az antennĂĄban talĂĄlhatĂł erĆsĂtĂł korĂĄbban a gyĂĄri fejegysĂ©gbĆl kapott tĂĄpellĂĄtĂĄst.
A B&M kiszerelĂ©se utĂĄn a Km szĂĄmlĂĄlĂł villogĂĄssal jelzi, hogy a nem talĂĄlja a CAN-BUS rendszer. Ezt FES-MES-en keresztĂŒl egy proxi rendezĂ©ssel lehet orvosolni.
(köszönet érte droberto-nak)









