Mutasd

>> Tuning és extra2015-07-04

A 159 tervezƑi nem tartottĂĄk kritikusnak, hogy figyelmeztetƑ jelzĂ©st tervezzenek a tĂ­pusba.Sajnos az Ă©let nem igazolta Ƒket, mivel pl. a 2.0JTDM-ek esetĂ©ben is elƑfordulhat olyan hƱtƑfolyadĂ©k szivĂĄrgĂĄs, amit a tulajdonos nem biztos, hogy Ă©szrevesz.
Az alĂĄbbi leĂ­rĂĄs szerint nĂ©hĂĄny ezer forintbĂłl elkĂ©szĂ­thetƑ egy jelzƑ "rendszer", amivel egy esetleges több 100 ezres kiadĂĄstĂłl tudjuk magunkat megkĂ­mĂ©lni.
A megfelelƑ szintjelzƑ kapcsoló kiválasztása:
Sajnos a 159 kiegyenlĂ­tƑtartĂĄlya erƑsen korlĂĄtozza a beĂ©pĂ­thetƑ kapcsolĂłk szĂĄmĂĄt.
ElsƑ gondolatom egy ultrahangos szintjelzƑ beĂ©pĂ­tĂ©se volt, mivel relatĂ­v kis mĂ©retƱ Ă©s nem tartalmaz mozgĂł alkatrĂ©szt. Ugyan nekem volt is egy ilyen a fiĂłkomban, de utĂĄn Ă©pĂ­tĂ©sre nem javasoltam volna, mivel beszerzĂ©si ĂĄra nagyon magas. NĂ©hĂĄny napi keresgĂ©lĂ©s utĂĄn erre a kapcsolĂłra esett a vĂĄlasztĂĄsom.
Megrendeltem, a szĂĄllĂ­tĂĄsi idƑ kb. 10 nap volt. Mivel a KapcsolĂł teljes hossza 120mm, Ă­gy a kapcsolĂł ĂșszĂł rĂ©sze csak a folyadĂ©kszint maximumot tudta volna Ă©rzĂ©kelni,ezĂ©rt szĂŒksĂ©g volt egy hosszabbĂ­tĂł közdarabra
Az elsƑ kĂ©pen a kapcsolĂł a közdarabbal szerelve lĂĄthatĂł. A kapcsolĂłt. 30mm-el kell meghosszabbĂ­tani. Ă­gy a minimum szint alatt 10mm-el fog jelezni.
A kiegyenlĂ­tƑ tartĂĄly kivĂ©tele Ă©s kifĂșrĂĄsa:
A kiegyenlĂ­tƑ tartĂĄlybĂłl a hƱtƑfolyadĂ©kot egy 60ml-es fecskendƑre hĂșzott benzincsƑdarabbal szĂ­vattam ki. A folyadĂ©kot egy ĂŒres ĂĄsvĂĄnyvizes palackba gyƱjtöttem. Amikor ĂŒres volt a tartĂĄly levettem a kĂ©t tartĂĄlyrögzĂ­tƑ anyĂĄtt,lepattintottam a
bilincseket. A tartĂĄlyt Ă­gy cseppmentesen lehet a motortĂ©rbƑl kivenni.
A tartålyra a 2-es képen låtható helyen kell egy 10mm-es furatot készíteni. Ezutån beszereltem a kapcsolót és visszahelyeztem a tartålyt az autóba. 3. kép
Az ĂșszĂłkapcsolĂł bekötĂ©se az autĂł elektromos rendszerĂ©be:
A legegyszerƱbb megoldĂĄs a fĂ©kfolyadĂ©k szintjelzƑkapcsolĂłjĂĄra kötni az ĂșszĂłkapcsolĂłt. Így nem kell messzire vezetni a csatlakozĂł vezetĂ©keket. A fĂ©kfolyadĂ©k visszajelentƑ vezetĂ©keket a csatlakozĂł burkolata alatt bontottam meg. A vezetĂ©keket összeforrasztottam, zsugorcsƑvel Ă©s bandĂĄzsszalaggal szigeteltem, majd egy gĂ©gecsƑbe hĂșztam. BeĂ©pĂ­tettem egy csatlakozĂłt is aminek mĂĄsik oldalĂĄra a hƱtƑfolyadĂ©k tartĂĄlyba Ă©pĂ­tett kapcsolĂłra menƑ vezetĂ©ket forrasztottam rá˝ az elƑbbiekhez hasonlĂłan, Ă­gy a hƱtƑ-folyadĂ©ktartĂĄly a csatlakozĂł szĂ©thĂșzĂĄsa utĂĄn kĂŒlön is eltĂĄvolĂ­thatĂł. 4. Ă©s 5.kĂ©p
A bekötĂ©s utĂĄn termĂ©szetesen ki is prĂłbĂĄltam. TökĂ©letesen mƱködik, a mƱszerfalon megjelenik a piros felkiĂĄltĂłjel Ă©s közĂ©pen a szöveges ĂŒzenet, miszerint a fĂ©kfolyadĂ©k szintje alacsony.
Akinek esetleg az utĂĄn Ă©pĂ­tĂ©shez szĂŒksĂ©ge van segĂ­tsĂ©gre keressen nyugodtan!

 
>> Tuning és extra2015-02-10

Az autót B&M Nav-os fejegységgel vettem, de sajnos valamilyen oknål fogva a szoftver frissítése utån mår csak B&M-ként mƱködött az egység. Nagyon nem bånkódtam, mivel igazåból térképet nem is nagyon talålni hozzå, így fejegység csere mellett döntöttem.
SzĂłba jött a tĂ­pus specifikus kĂ­nai egysĂ©g is, mivel azt csak be kell tenni a gyĂĄri helyĂ©re, KĂŒlön adapter nĂ©lkĂŒl kezelik a kormĂĄnyon lĂ©vƑ gombok, stb. Mivel kĂŒlföldi fĂłrumokon nem igazĂĄn jĂł a vĂ©lemĂ©ny ezen kĂ©szĂŒlĂ©kekrƑl, mĂĄs irĂĄnyba kezdtem nĂ©zelƑdni.
Ebay-en sikerĂŒlt kedvezƑ ĂĄron egy Clarion NX501EAV fejegysĂ©get beszereznem.
A fejegysĂ©g mellett kellet mĂ©g egy autĂłspecifikus beĂ©pĂ­tƑkeret Ă©s egy CAN-BUS adapter, valamint egy fantomtĂĄp az antennaerƑsĂ­tƑ tĂĄpellĂĄtĂĄsĂĄhoz.
Beszerelés:
Óvatosan ki kell emelni a vĂĄltĂłkart körĂŒlvevƑ takarĂłlemezt, kikapcsolni a vĂĄltĂłszoknyĂĄn talĂĄlhatĂł patentet, Ă­gy a takarĂłlemez eltĂĄvolĂ­thatĂł. A közĂ©pkonzol szellƑzƑinek eltĂĄvolĂ­tĂĄsĂĄhoz 2-es hegesztƑpĂĄlcĂĄbĂłl csinĂĄltam cĂ©lszerszĂĄmot. A pĂĄlcĂĄt U alakban, majd a kĂ©t vĂ©gĂ©t 5-5 mm hosszban 95 fokban visszahajtottam.
A "cĂ©lszerszĂĄmot" bedugtam a szellƑzƑ rostĂ©lyĂĄn keresztĂŒl addig amĂ­g a kĂ©t vĂ©gĂ©n a kampĂłk be nem akadtak a szellƑzƑ hĂĄtsĂł peremĂ©be.(8-10cm kell kb. betolni az eszközt) Ez utĂĄn könnyedĂ©n kihĂșzhatĂłak a szellƑzƑk.
A gyĂĄri rĂĄdiĂł kivĂ©telĂ©hez a szabvĂĄnyos kiszedƑt hasznĂĄltam.
A közĂ©pkonzolt 6 csavar rögzĂ­ti, 2 alul, 2 a rĂĄdiĂł befogĂł kereten keresztĂŒl, kettƑ pedig a kĂ©t szĂ©lsƑ lĂ©gbefĂșvĂł nyĂ­lĂĄsĂĄban. A csavarok kivĂ©tele utĂĄn a burkolat könnyen kihĂșzhatĂł. A klĂ­mavezĂ©rlƑ, a gyĂșjtĂĄskulcs Ă©s a startgomb csatlakozĂłit lehĂșzva eltĂĄvolĂ­thatĂł.
A B&M egysĂ©get kikötöttem, csatlakozĂłit elszigeteltem, majd a kĂĄbelköteget visszahĂșztam a mƱszerfal alĂĄ. A gyĂĄri GPS antennĂĄnak mĂĄs csatlakozĂłja van, mint amilyen a Clarion fejegysĂ©ghez szĂŒksĂ©ges Ă­gy, mivel a csatlakozĂłt nem akartam levĂĄgni a rĂĄdiĂłhoz kapott antennĂĄt kellett beĂ©pĂ­tenem. Ennek szerintem legjobb helye a mƱszerfal tetejĂ©n talĂĄlhatĂł lĂ©gbefĂșvĂłk között van. (2-5. kĂ©p)
A gyåri USB aljzatot szétszedtem és egy mezei USB hosszabbítót rögzítettem bele. (6-7.kép)
Mivel sajnos a középkonzol alu borítåsån volt néhåny karcolås, ezért a annak fóliåzåsa is megtörtént.
A z összerakĂĄs Ă©rtelemszerƱen fordĂ­tott sorrendben törtĂ©nt. A gyĂĄri URH antennĂĄhoz szĂŒksĂ©ges egy fantomtĂĄp beĂ©pĂ­tĂ©se, mivel az antennĂĄban talĂĄlhatĂł erƑsĂ­tĂł korĂĄbban a gyĂĄri fejegysĂ©gbƑl kapott tĂĄpellĂĄtĂĄst.
A B&M kiszerelĂ©se utĂĄn a Km szĂĄmlĂĄlĂł villogĂĄssal jelzi, hogy a nem talĂĄlja a CAN-BUS rendszer. Ezt FES-MES-en keresztĂŒl egy proxi rendezĂ©ssel lehet orvosolni.
(köszönet érte droberto-nak)