2010. 03. 06-án este elvitték. A mecseki kanyarok után az Alföldre került.
Ma fordult az óra, két kiló, 12. év... Nálam kicsit több, mint 70E km. Ha tartom az évi 10.000-et pár jó éve még van : )
Hétvégén lejár a műszaki is, megy ZT-re. Vajon sikerül-e? ; )
Pont öt éve, hogy megvettem a 155-öt! Emlékszem, h mikor megláttam a hirdetésben, beszéltem az eladósráccal, tudtam, h ez lesz az! Bosszankodtam aug. 20-a miatt, h nincs nyitva a kereskedés, ahonnan ki kellett hozatnom a tulajjal. Tipikusan "beleszerettem": akkor, a próbán vezettem először 155-öt, teljesen kivoltam tőle ahogy mentünk Pécs felé, mennyire jó autó! És még mindig fenntartom, a 11. évében is kiváló gép, bármikor melléteszem a "mai magyar autóvásárló" kedvencei mellé : DD
Parkolás után mindig visszanézek, 5 év után is szívesen, mert szép : )
Kitartó a gép, sok mindenen átment... nem sok km-t, alig több, mint 70.000-et tekertünk le együtt ez idő alatt. Voltak meglepetések, 1x adta meg magát teljesen azóta sem értem az okát, rá van fogva az előző tulajok lábára... a márkában csak nem csalódhatok : ))) Költségek vannak, "de az érzés: megfizethetetlen" : ))
Voltunk Szerbián, Kotorban; Horvátországban, Szlovéniában, Olaszországban a Dolomitokban, jó sok helyen. Vitt kajakot, biciklit, négyünk hegymászócuccát...
Kétszer is lezúzták a balf@sz autóstársak... meg lett javítva, megy tovább. Tegnap kitakarítottam belül és kanyarogtunk egy jót Orfűre.
HAPPY ANNIVERSARY!!!
Rafting túra Szlovéniában! Óriási buli, a leírásban csak az autós részre szorítkozom. Akit a raft része is érdekel, itt a web-lapja a csapatnak, akikkel voltunk, nagyon jók és szerintem nem drága:
http://www.deltasite.hu/profiles/standard/index.php?goto=welcome.php&site=kalandcentrum
Nem egyszerűen mentem, mert be kellett gyűjtenem a társakat Bp-en, nem tudtak lejönni a pénteki meló után időben. Tehát első etapban Pécs-Fonyód, aztán pályán Bp. Utálom hétköznap a közlekedést Pesten, be is jött: halálos baleset az M0-án, lezárva az egész az M5 felé. Érdi lehajtótól BAH-csomópont fél óra be, ott tankolás az Agipnál, tele 98, aztán ki is egy jó 3/4 óra, faszán kezdődik.
Az oszták autópályát céloztuk, de én nem akartam a 8-ason menni, inkább M7 végig, aztán úgy Rábafüzes. Osztrák 10 napos pályamatrica 2030 Ft.
Az autópálya náluk is szar, csomó helyen leszűkül, 60-80-as táblák, gyökerek, akik nem tudnak elmenni a busz mellett a 2,2 m szélességen... Nem mentünk gyorasn, 120-140 km/h. Át Olaszországba, egy durva hágón keresztül Szlovénia, Bovec mellett Trnovo ob Soci a cél. Éjszaka a határátkelőkön ki sem dugják a fejüket, de állítólag érdemes megállni, mert ha csak áthajtasz, könnyen elkezdenek kekeckedni a szlovén határőrök.
Az ottani autókázások után 700 km-nél tankoltam vissza a gépet, a pesti dugózással együtt 8,2 l/100 km jött ki. Szlovén 98-as 1,019 EUR? Nem gyenge különbség, a pesti 294-hez képest!
Haza a megszokott tempó, 120-130 km/h, éjszaka, egész nap rafting után örültem, h látok : ) Balatonlellénél M7-ről le, 67-esen Pécs. Visszafelé fogyasztás érdekes módon csak 7,6 l /100 km. Szlovén benzin? Vagy csak lassabban jöttem.
Szép a hely, az élmény pedig felejthetetlen! Érdemes kipróbálni!
Sajnos pénteken lezúzták a gépet... Egy Y-kereszteződésben mentem egyenesen tovább (gakorlatilag kanyadodtam balra), ugyanonnan jött egy Niva, a srác elmondása szerint megcsúszott és nem tudott mit csinálni. Este sötét volt, esett az eső... én csak a fény láttam, meg h nekünk jött valami és átrakott a kereszteződés másik ágába. Nem volt jó : (
Szerencsénk, h nem frontálisan, vagy az első ajtón jött. Elég dúrván néz ki, de reménykedem, h az oszlopok és a küszöbök nem mentek el.
Kemény autó! A Niva ellen nem volt esélye : ( Borzasztó mekkora pusztítást tud végezni egy ilyen vaslökhárítós, csövezett elejű orosz tank. A lemez gyűrődött, mint a papír, de látszik, h az ajtóban lévő oldalmerevítés működött. A 10 éves "rozsdaboglyában az övfeszítő belehúzott az ülésbe, semmi bajunk nem nem hála a sorsnak!
Ezt is túl fogja élni, szebb lesz, mint előtte!