Tagok >> Áki >> Alfetta 2,4Td >> Blog
- Típus:Alfetta 2,4Td
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1984
- Színe:Suzuki Sárga :-)
Kapott új felségjelzést, hogy tudják, hogy hova tartozik! A Klubokharca utolsó fordulóján kaptam a matricát egy Alfás-Audis sráctól. Grazie Gergő! :)
Leszedtem ma a hátsó lökhárítót, hogy megnézzem mi sérült amikor neki mentek a jobb hátuljának. Csak a lököst nyomták meg de az viszont eldeformálódott. A tartó fémek elhajlottak és eltörtek a műanyag végben a csavar illesztési pontok. Szerencsére mögötte komoly rohadás nincsen, de azért van mit csinálni ott is. A lökös javításra szorul. Kiegyengetni az elhajlásokat, bár lehet,hogy jobb lenne újat hegeszteni hozzá meg a műanyag végegek helyre hozni mert azok elhajlottak. Ja és eltüntetni a fekete festéket róla.
Megfagyott a fagyálló a kiegyenlítő tartályban és az egyik csőben. Szerencsére kásásra fagyott és nem szilárdra így valsz megúszta a motor! A -25 fokig jó TESCO fagyálló bemondta az unalmast!
Kapott egy gyors mosást. Ráhullanak a falevelek meg, rászárad a kosz és az csúnya nyomot hagy egy világos fényezésen. Mielőtt ellepi a hó télire lemostam ezeket a dzsuvákat róla. Meg beraktam a csomagtér zárat, csak annyira,hogy letudjam csukni és ne folyon be a víz!
Tegnap hazatért. Befejeztük a fékeket, új fékolaj, légtelenítés, összerakás és kész. Azt hittük, de csak pumpálásra van fékerő, valsz a munkahenger adta meg magát azt még cserélni kell. A fék szereléséért nagy köszönet Zolinak, az alkatrészekért meg Mareknak (fékbetét) és Haronak (szűrők, olajok)!
Lelett cserélve olaj és olajszűrő is.
Marek vezette haza az autót kb 5perces úton az alapján úgy ítélte meg, hogy a hajtás és a motor tökéletesen működik. Ennek örülök, hogy legalább azokat nem kell javítatni már.
Robinál kapott új hajtást mert a réginek elvolt törve a tőcsavarja. Zolinál leszedtük a fékeket...ez így kicsit egyszerű leírva, de valójában több nap csapkodás és kalapálás meg mindenféle szerszámok segítségével sem sikerült leoperálni a féknyergeket hátul. Végül aknára toltuk és pár helyes mozdulattal rögtön lekerültek a vas darabok. Ezek után kb 1hónapot áztak mindenféle maróvegyszerben, hogy a benne levő rozsda és dzsuva eltűnjön belőle. Légtelenítő csavar kifurkálása és pár csiszolgatás és tömítések cseréje után most újra vissza lehet rakni a helyükre. Már csak fékcsövet kell hozzá szereznem mert azok eltörtek a leszedésnél,mint a ropi, úgy szét voltak rohadva. Ha ezek megvannak már majdnem, hogy járó képes is lesz!
A motor ki-be és a kardán csere az Robinál történt meg ez úton is köszönöm neki a hathatós segítséget, Mareknak köszönet a kardánért!:-) Innen tréler vitte Zolihoz kispestre, most ott várja a szebb jövőt!