Főként a motorkerékpár akkumulátorának töltésére lett beszerezve, remélem az autóhoz egy darabig még nem kell használnom.
Egy kis gyártói leírás:
A Bosch C3 akkumulátor töltő olyan nyitott és sokféle zárt ólomsavas akkumulátorok, AGM, vagy géltartalmú ( 6V 14 Ah-ig, 12V-on 120 Ah-ig, töltőárama max 3.8 A ) akkumulátorok feltöltésére vagy csepptöltésére lett tervezve, amiket személygépjárművekben, hajókban, vagy motorkerékpárokban használnak. A töltőkészülék többféle üzemmóddal rendelkezik a különböző típusú és állapotú akkumulátorokhoz, ez hatékony és biztonságos feltöltést tesz lehetővé.
Impulzus töltés - mely lehetővé teszi a csaknem lemerült akkumulátorok újratöltését
Csepptöltés - az akkumulátor teljes töltési állapotának megtartásához a töltőkészülék folyamatosan csatlakoztatva maradhat, a töltési folyamat után automatikusan csepptöltési üzemmódba kapcsol
A töltőkészülék pólusfelcserélés elleni védelemmel rendelkezik.
Amennyiben a készülék a töltési folyamat során túlságosan felmelegedne, automatikusan csökkenti a kimenő tejesítményt, ez megvédi a készüléket a károsodástól.
A baloldali ablaktörlőlapát visszafele törléskor elpattogott, ezért úgy gondoltam, hogy a lapátok megértek a cserére.
Valeora esett a választás, meglátjuk majd hogy bírja a strapát. Érdekes, hogy a jobb oldalra nem lehetett ráhúzni az új lapátot, mert a lyuk túl kicsinek bizonyult. Szerencsére egy 5ös fúrófej megoldotta a problémát. :)
KM-óra állása 133 842.
Mai napon új lakótársat kapott a verda egy Suzuki GSF 650 Bandit személyében. Remélem nem sértődik meg, hogy pihenőhelyét meg kell osztania a kétkerekű jövevénnyel :)
Megjött az igazi tél hideggel és hóval. Garázs előtt kis hólapátolás és pár szép kép is készült a hóesésben. Szerencsére a járgányt nem kellett kihoznom ebben a rossz időben, de azért jó ha szabaddá van téve a kijárat, ha esetleg szükség lenne a vasra.
A mai délutánt autótakarítással akartam eltölteni, de sajnos nem tudtam kiállni a garázsból, mert a járgány nem indult.
Csörivel gyors telefonos egyeztetést követően elsétáltam egy digitális multiméterért. Indítózáskor mérve a feszültség épp hogy csak elérte a 7 Voltot. Így megállapítást nyert, hogy az akkumulátor 2015. december 18-án végelgyengülésben elhalálozott. :)
Irány az akkumulátor bolt! A nyertes a ZAP gyártó 80Ah-s példánya lett 700as indítóárammal.
Szerencsére a beszerelés nagyon egyszerű volt, így azzal nem ment el sok idő. Újra kerregünk :)
Km-óra állása kereken 132 750.
Költségek:
- Digitális multiméter -> 4 699 Ft
- Akkumulátor -> 21 500 Ft
Mai napon sor került a korábban beszerzett menetfény felszerelésére és a beázott és besárgult ködlámpa cseréjére a Csörgő Autószerviznél :) Külön köszönet a csomagtárajtón lévő karc eltüntetéséért! :)
A menetfény rombolás nélkül egy műanyag hátlap segítségével került felfogatásra a hűtőrácsra. Így ha később szükséges nyom nélkül eltávolítható az autóról.
Gondoltam, ha már a menetfény és a törött helyzetjelző foglalat miatt úgy is le kell szedni a lökhárítót a beázott és besárgult jobb első ködlámpát is kicseréltetem.
Izzócserét is megejtem ezzel egyidejűleg.
A mai napon az a megtiszteltetés ért, hogy Gegee helybéli cartársam mellé beülhettem egy körre a Giulietta anyósülésére.
Már júliusban az Alfacityre menetel során megállapítottam, hogy nem semmi az a menetteljesítmény, amit Gegge Giulietta QV-ja produkál. Előzések során mindig követtem, de kettőnk padlógáz kigyorsításánál olyan érzésem volt, mintha én nem is gyorsulnék.
Ez a járgány egy igazi Hot Hatch. Még 3. és 4. fokozatban is teljes gázra úgy járt a fejem, mint a 159 kalaptartóin pihenő műanyag kutyáké. De még 6. sebeségben is érezhetően megindult az autó 180-nál. A futómű és az utastér szigetelése annyira jól eltalált, hogy a 200 km/h+ tempó fel sem tűnt. A motor hangja is jó mértékben szűrődik csak be az utastérben, kellően sportos, de mégsem túl hangos. Kellően üdítő volt a dízel kerregés után, amit csak akkor hallok a sajátomban ha nagyon fülelek, mert a hangszigetelésre semmi panaszom nincs a 159nél.
Aki ilyen autó vásárlásán gondolkodik, az szerintem ne gondolkozzon tovább, hanem keresse meg a számára tökéletes példányt!
Többek fórumon adott tanácsára kipróbáltam a bébi törlőkendőt a műszerfal, középkonzol, váltógomb stb. tisztítására. Nem csak a finom port, de a lerakódott zsíros porréteget (retek :-D ) is könnyedén eltávolíthatjuk vele. És mindezt nevetségesen alacsony költségen.
Szenvedéseim a helyzetjelzővel hamarosan véget érnek. Ez a menetfény - a tompított fényszórók működése alatt - fényerejét 50 %-ra csökkenti, így a helyzetjelzőket helyettesíti, és ezt a törvényi előírások betartása mellett teszi.