Beszereztem a gyári első, illetve hátsó sárfogó készleteket.
A felszerelésnél szükség volt a fúrógép használatára is.
Az előre kerülő készletnél alul két csavar rögzíti, amiből a külső rögzítési pontnak nem volt lyuk a dobbetéteken. A sárfogó külső felét kapcsokkal kellett rögzíteni a karosszériához.
A hátsók esetében összesen három csavar rögzíti a gumi elemet. Az alsó rögzítési pont, ami a dobbetét belső felén található szintén fúrást igényelt.
Szerencsére mind a négy helyen sikerült kifúrni a kerekek levétele nélkül.
A felszerelés nagyjából 1,5 - 2 órát vett igénybe.
Alkalmi vétel keretében sikerült hozzájutnom 4 db gyönyörű állapotban lévő gyári 18"os Speedline alufelnihez.
Ma végre rászántam magam, lemostam a járgányt és felragasztottam a korábban vásárolt matricákat.
A vásárláskor hiányzó takaróelemet a mai napon pótoltam. Köszönet az AlfaDeponak!
+Ráadás: Szalmabála minionok :D
A légtömegmérő cseréje garancia keretében megtörtént Pécsett az NS Autóház Kft. szervizében.
Pár apróság érkezett a járműhöz a mai napon:
- 2 pár Osram Cool Blue H7 izzó,
- 1 pár Osram Ledriving W5W LED helyzetjelző izzó,
- 1 pár fehér kígyós matrica,
- 1 pár lóhere matrica.
Ezen felül kaptam a matricák mellé ajándékba többek között egy Alfás kulcstartót is, így végre méltó kulcstartót kapott a garázskulcs is.
Az autó kulcsára sajnálom rátenni, mert félek, hogy összekarcolná a középkonzolt az indítógomb és a kulcs nyílásának környékén.
A mai napon szerettem volna használni az autót, szépen indult ahogy szokott, kitolattam a garázsból, majd egyszer csak (váltó üresben) motor elkezdett rángatni és leállt. Újraindítási kísérletnél önindító megy és a gyújtási próbálkozást is lehetett hallani, de a motor nem indul, csak rángatózik.
Mivel jobb ötletem nem volt, ezért igénybe vettem az autóhoz vásárolt egy éves garancia szolgáltatást. A járgányt a legközelebbi (Pécs) Alfa szervizbe szállították, ahol hétfőn (2015.06.01.) kivizsgálják a hibát.
Részletek később...
Update:
2015.06.02.
A hibára nem találtak magyarázatot a szervizben. Hibakódot nem tárolt a rendszer, és gond nélkül elindult. Egy korábbi hibabejegyzés szerint légtömegmérő hibásan működik, annak cseréjét javasolják.
A hazafele vezető úton (kb 170 km) semmi rendelleneset nem tapasztaltam.
Idővel talán fény derül erre a rejtélyre.
A vásárláskor az autóban lévő koszos bézs színű szőnyegeket cseréltem ki feketére (elől-hátul).
- Teljes vezérlés + vízpumpa csere (Gates)
- Generátor szíj csere (Gates)
- Lészűrő + pollenszűrő csere (Ufi/Knecht)
- Olaj + szűrő csere. (Castrol Magnatec 5W-30 C2 / Knecht)
A csavarhúzós bruti módszerrel az első megfakult emblémát kicseréltem.