89 óta van jogosítványom és sokat vezetek de vadonatúj autót még nem használhattam. Ugyan ,,céges autó" de mivel én választhattam -és később remélhetőleg az én nevem kerül a tulajdonos rovatba- , ezért az átvétel öröme is felhőtlen volt.
A hazaúton persze úgy vezettem mint még soha, egyik szem az úton a másik meg az autót vizslatva... :) Kb 7km-t mutatott az óra amikor kigyulladt a check engine -lámpa és a DNA kapcsoló -start-stop kapcsoló páros nem reagál.
Hátra arc, vissza a szalonba! Számítógép- hiba törlés-próbakör- minden ok. Hosszú hétvége következett és ezalatt többször előjött a hibaüzenet aztán újra eltűnt. A lényeg: a start-stop rendszernél van egy vákuum-cső és az okozta a hibát. Az autó a Kelet-Pest szalonból származik és ott is javították nagyon korrekt, segítőkész módon- természetesen garanciában.
Az első tapasztalatok:
+ az autó nagyon masszív, ennek ellenére nem tűnik nehéznek
+ a 17-es kerekekkel is sokkal jobb a futóműve mint a 156-nak
+ a fogyasztása jobb mint amit vártam.( Persze, így könnyű. Vidékre járok vele... és még csak 2000km van benne de átlag 7l )
+ DNA kapcsoló tetszik, jól használható
+ Uconnect szolgáltatás
- telefonnak nincs hely
- sok a kopogós műanyag az utastérben
- távirányítóval történő ajtónyitáskor a világítás működik, nem is lehet kikapcsolni (örül a szomszéd mikor hajnalban bevilágítok a hálószobájába... :) )
- az automata klíma hőmérséklet változtatást a 156-nál korrektebbnek éreztem. Lehet, hogy egyedi hiba vagy még szoknom kell.
Ennyi. Szerintem jó autó. Jöhet a 3000-es szervíz
Ma a 156 is megkapja a Dinitrol alváz és üregvédelmet. A 145 2éve kapta és nagyon bevált.