PBali - főkép
>> SzervizAlfa 159 2.0 JTDm Ti // 2019-11-06

Lógó utasoldali napellenző cseréje gyári újra. Rendeltem hozzá ellenoldali tartót is, de nem azzal volt baj, elég volt a "fődarab" cseréje.

Költségek:
Napellenző - 18.712 Ft
Támaszték - 4.064 Ft
Kiszállítás - 1.905 Ft

Innen rendeltem:
Autócentrum Szabó

 
>> EseményAlfa 159 2.0 JTDm Ti // 2019-09-06

2 éves évfordulónk alkalmából terveztem egy kis összefoglalót írni, érzéseimet a 159-es Alfámmal és birtoklásával kapcsolatban.

2017.08.31-én hoztam el a 159-est előző tulajától.

Ahogy sokan, én is TBi-t szerettem volna...eleve benzin párti vagyok és már akkor is eléggé megvolt a dízel ellenes hangulat, manapság meg pláne, ez nyilván rám is hatással van. Próbáltam Farkas Dani SW TBi-jét (győri Rieglerben dolgozik, Piritunak számos új autót volt már szerencséje venni és átvenni tőle), ami nagyon tetszett és ő is csak jókat mondott róla.
Nem volt elhanyagolható, hogy amit szerettem volna (4 ajtós, Ti, félbőr belsővel), azt TBi-ben nem találtam, vagy csak számomra túl drágán és külföldön.
Megnyugtatott, hogy a másik „utolsó szériás” motort is sokan ajánlották, így belevágtam.
Így lett a 2.0 JTDm Ti Berlina, a 170 lovas változat.

Szeretem, mert:
- rohadt jól néz ki kívül és belül
- stabil autó, ezáltal biztonságos
- mikor felépül a turbónyomás, utána kellően erős és lendületes
- minden nap megfordulok utána

Nem szeretem, hogy:
- a turbólyuk néha idegesítően nagy
- elrohad/szétesik a hátsó dob és úgy szól regenkor, hogy még az anyósom is észreveszi (cserében hallom én is és véletlenül sem állítom le olyankor)...
- sok apró bosszantó dolog van vele, ezért igényli a törődést. Például: rezgő visszapillantó tükrök, mattuló, lakkot ledobó első féknyergek, nálam többször rakoncátlankodó (most már remélem végre hosszú időre jó) tolatóradar, típushiba az ajtónál lévő beázás (javítva), néha keresztbordán kikapcsoló tempomat, stb…
- lambdaszonda csatlakozó hiba miatti check engine-ek…(komplett szonda csere lett, csatlakozóval együtt)

Tudom, sok egyéb típusnál is vannak hasonló bajok, de azok engem annyira nem érdekelnek :-)
Eljutottunk oda, hogy pár dolognak már én is nekiállok, mert sok minden csak minket, Alfásokat zavar, mást kevésbé és szakember kb. nem is foglalkozna vele. Szerencsére ehhez partnerekre is akadtam, illetve a fórumból is folyamatosan informálódok.
Nekünk is van egy családi Kia Ceed kombink (feleségem autója), azon nem zavar itt-ott egy kis rozsda, festék leverődés, lakkhiba…Az Alfa más. Az Alfát sokan a szépsége miatt (is) tartjuk, ezért vigyázunk rá, megcsináltatjuk/megcsináljuk, ha van vele valami és próbáljuk megőrizni magunkat és az utókornak.
Az utcaképnek mindenképp szüksége van rá, illetve nyilván üzembiztonság szempontjából sem árt a törődés.

De…mióta megvan, többször eljátszottam a gondolattal, hogy lecserélem…Miért? Azt hiszem első körben a dízel mivolta miatt, illetve hogy ne legyen aránytalanul nagy az eladáskori értékvesztése. Alapban szeretem ezt a motort, mert jól megy, nyomatékos, kellően hosszú távon jól is fogyaszt, de egy jó és szép hangú benzines nyilván jobban illene hozzá.

Első körben egy másik régi vágyamba gondoltam átülni…egy Gt-be.
Nézelődtem is elég sokat, voltam itt Győrben, Sopronban, Zalaegerszegen,….de a győrit leszámítva (erről csatolok 2 képet) később csak nagy csalódások értek (a drágábbakat mentem csak el megnézni, nem tudom milyen lehet az olcsó kategória…), azt elvitték, így napoltam a dolgot. Hozzá kell tennem, hogy a feleségem eleve utálta a gondolatot, hogy 2 ajtós kocsim legyen, hisz az én autómmal is hozzuk-visszük a kislányunkat. Ebben igaza van, hogy nem éppen kompromisszum mentes megoldás lett volna, emiatt persze én is hezitáltam…Ja igen, csak 1.8 TS-eket néztem.
Nyilván a 159 Ti azért egy komolyabb autó, de melóba járni és hétvégi utazónak az is jó lenne…szerintem :-)

A második körben pedig 1.4 T-Jet Giuliettákat néztem, néztünk Forrás Róbert cartárssal, aki éles szemével a szakértőt képviseli duónkban. :-)
Alap verzióban talán nem annyira megnyerő, de amikor már a kis sportos küszöbök, szép felni, esetleg napfénytető kombó összeáll, vonzó kis gép. A gondom az vele, hogy a 159 azért jobban tetszik és árban egy 2010-2012-es autó 3 milliót nem biztos, hogy ér, amikor 5.3-ért van 0 km-es új…Érdekes, anno szintén 7 évesen ennek feléért vettem egy patika 147-est…értem én, hogy infláció, meg jobb értéktartás és konstrukció, de azért ez szerintem így is erős.

A 159-es dízelsége mellett a 147-hez képest jóval magasabb fenntartási költségek miatt is nézelődtem, bár nem tudom egy gondosan tartott Gt vagy Giulietta mennyivel lenne kevésbé törődésigényes társ, hisz azok is öregszenek, használódnak. Nem, nem arról van szó, hogy volt pénzem majomra, banánra meg nem maradt…szerintem ha bárki megnézi a blogom, látszik, hogy kap banánt is az a majom…:-)
Inkább csak családosként, nem dúskálva a pénzben néha lelkiismereti kérdést csinálok a 159-es fenntartásából, ér-e ennyit a szerelem, szabad-e…Olyankor nézek Fiat Bravokat, H Astrákat (tudom, a benzines szereti az olajat), 5-ös Golfot…aztán végül mindig maradt a 159.

Egy igazán szerethető és gyönyörű autó.

Ki tudja, benne van a pakliban, hogy még hosszú évekig társak leszünk. Csöri megdícsérte, szerinte se adjam el…És igazából én is nagyon szeretem, aztán majd alakul úgyis minden.
Az Alfák valóban nők…igazi nő az én 159-esem is, akivel néha nehéz együtt élni (szerencsére azért nem sűrűn), ha rossz napja van…de jó napjain olyan öröm és dolce vita, hogy nem lehet tőle szabadulni…és igazán nem is akarsz. :-)

(Ha mégis, azt nagy valószínűséggel szintén egy Alfa miatt...)

Folytatjuk.

 
>> SzervizAlfa 159 2.0 JTDm Ti // 2019-09-06

2019.08.31-én volt 2 éve, hogy elhoztam Kiskunhalasról a 159-est. Tervezek egy kis összefoglalót írni, de ez a bejegyzés az épp aktuális szervizekről fog szólni.
Mivel Győrben én is egyre nehezebben oldom meg az autó lelkiismeretes szervizelését, ezért sok Alfáshoz hasonlóan én is Várpalota felé vettem az irány, a Csörgő Autószervizbe.

Az alábbiak lettek elvégezve:
- olaj és szűrők cseréje (gyári)
- lambdaszonda csere (Bosch)
- jobb hátsó parkradar szenzorának cseréje (gyári)
- kiegyenlítőtartály csere (gyári)
- fék nyikorgás csillapítása (reményeim szerint megszűntetése)
- valahol kaptam egy defektet, Attila észrevette és megcsinálták/megcsináltatták nekem (jobb hátsó)

Fentieket megelőzően Forrás Róbert cartárs kicserélte a parkradar hátsó kábelkötegét (szenzort már tavaly cseréltem, ugyanazt, nem gondoltam,hogy azzal van a hiba továbbra is), illetve forrasztott is pár kábelt, ahol szakadás volt. Innen is köszönöm! :-)

Küszöbvégeket lejavítottuk, az elsőknél javítás után előre tettem a dobbetétet, hogy megvédje a kőfelverődésektől. Shadinnál láttam ezt a módit, csatlakoztam a megoldáshoz.

Az autót 08.29-én hoztam el Várpalotáról. Csöri szerint rendben van, jó volt ezt hallani, örülök neki. A hátsó dob cseréje aktuális lesz, azzal kapcsoltban majd lépni kell még.
A költségekbe a javító szín és a segédanyagok ára nincs benne, az cca. 10.000Ft volt összesen.
km: 188.062.

 
>> EseményAlfa 159 2.0 JTDm Ti // 2019-07-15

2019.07.13. Zánka. Második AC a 159-essel. Sajnos hiába mostam le, egész oda úton esett szinte, így picit "viharverten", de odaértünk. Köszönet jár a szervezőknek és az időjárásnak is végül. Pizzát nem vártuk ki, de a hambi továbbra is finom és a lángos is a strandon. Nekem az eddigi Alfacityk közül talán a legjobb élmény a Vályi Pistás beszélgetése Rákóczi Ferinek. Szuper volt, várjuk vissza őket jövőre is. Andrew Higginst szintén jó volt hallgatni. Külsőleg nem túl olaszos, inkább a szöges ellentéte, de nagyon tudja mit kell mondani, őt is jó volt hallgatni. Rengeteg gyönyörű autó volt, a sok-sok Giulia QV, a gyönyörű 4C-k (különösen a misano kék), de számos egyéb patent állapotú Alfa Romeo jelent meg, amikre öröm volt ránézni. A rekordhoz innen is gratulálunk, reméljük jövőre újra találkozunk! :-)

 
>> EgyébAlfa 159 2.0 JTDm Ti // 2019-05-15

2019.05.09-én reggel tankolni mentem, ahol sikerült a padkát (ugyan nagyon lassan, de valószínűleg nagyon szerencsétlenül is) úgy elkapnom, hogy azt a felnim és a gumim is bánta...Kellett nekem centizgetni a túloldalon lévő pisztoly miatt...
Mivel alig pár 1000 km van a gumikban, 1 darab újat rendeltem (a korábbiból persze, Kumho Ecsta PS71) és rá pár napra (05.15) át is gumiztattam. A régit elteszem, a peremvédő sérült csak, később jól jöhet, én meg így nyugodtabb vagyok, hogy sérülésmentes abronccsal járhatok.
(A féknyereggel kezdenem kéne végre valamit, nem szép a matt piros...)
Gumi: 32.200 Ft
Szerelés: 2.000 Ft

 
>> EgyébAlfa 159 2.0 JTDm Ti // 2019-03-27

Újra nyári gumikon. Km: 183.028 km.
A tavaly vásárolt Nexen gumik első szezonban 5.328 km-t futottak.
Jöhet a nagy felni és a magasabb fogyasztás...:-)

 
>> SzervizAlfa 159 2.0 JTDm Ti // 2018-12-06

Olajcsere (Selénia WR PE 5W30), szűrők cseréje (olaj, levegő, pollen).
Km: 178.718. (A fotó ma reggel készült, a szerviz tegnap volt)
Rugók ellenőrizve, mindegyik rendben van.
Tolatóradar újra rakoncátlankodik...a csomagtartóban van a kábelköteg hozzá, remélem az megoldja végre. Hetekig úgy tűnt elég volt a szenzor...

 
>> EgyébAlfa 159 2.0 JTDm Ti // 2018-11-11

A jó idő ellenére 11.10-én 177.700 km-nél felkerült az újonnan vásárolt 225/55 R17-es méretű téligumi szettem.
Felnit már korábban írtam, hogy vettem télre, most előkerült, hogy ellássa a funkcióját.
Gumi - DOT 2518 - Nexen Winguard Sport, a gumik.hu-ról.
A felni a "szokásos" gyári sokküllős, felújítva.
Nem egy Ti felni, de télre tökéletes.
A méret Liquid korábbi tanácsai és tapasztalatai alapján lett /55, nem ért le eddig sem, ezután sem szeretném.
Költségeim a gumikat (109.280 Ft) és a gumizást (7000 Ft) tartalmazzák.
Ha kívánságlista lenne, a nyári Ti mellé télen egy 8C típusú antracit felnit használnék, de az minden lenne, csak költséghatékony nem...ellenben a két legszebb felni a 159-re, szerintem. :-)
Ma (11-én) az anyósnál szépen le is mostam, bőr is leápolva a még a 147-hez vett AutoGlym termékekkel. Nyári szett pedig lemosva, gumiápolózva megy pihenni.

 
>> SzervizAlfa 159 2.0 JTDm Ti // 2018-09-10

A jobb első ajtónál - sokakhoz hasonlóan - nálam is volt beázás a napokban a nagy esőzések idején. Megtörtént a kényes rész tömítése Csabi korábbi, a fórumban olvasott intelmei alapján (kollégámnál, akinek hasonlóan járt a 159 SW-je nemrég), hogy ez a probléma többet ne jelentkezzen.
Cseréltünk még egy parkradar szenzort, azóta szerencsére jó, nem csak néha.
Költség volt a bontott szenzor (+futár) és a karosszéria tömítő.

 
>> EseményAlfa 159 2.0 JTDm Ti // 2018-07-09

Megvolt az első Alfacity a 159-es volánja mögött.
Fogyasztási "csúcsot döntöttünk", tele pakolva - ott aludtunk -, 3 fővel, 5,9 liter/100km.
Bár Esztergom kimaradt - akkor még nem volt Alfám -, nekem ezek a zánkai talik a kedvenceim.
Sok gyönyörű autó volt, élmény ennyi Alfa Romeo között lenni egész nap és még az időjárás is kegyeibe fogadott minket. Jól le is pirult a fejem, míg Giuntinivel és Csörivel beszélgettem...:-)
Jövőre foly.köv.