Mutasd

>> Szerviz2020-03-10

Eljött a szokásos tavaszi olajcsere ideje.
Beszereztem minden - olajat, szűrőt, szűrő letekerő szerszámot és új leeresztő csavart - majd nekiálltam.
A leeresztő csavar kicsit nehezen adta meg magát, de győztem. A menet nem sérült, mintha a réz alátét gyógyult volna a karterhez.
Találtam is egy videót a műveletről: klatty

A szokásos Selenia Racing helyett egy újabb, már tavalyelőtt kipróbált Motul 8100 X-Power-t választottam, ami nagy változás.
A Selenia Racing egy régi olaj, gyakorlatilag nincs is specifikációja a 10W60-on kívül. Egyes meg nem erősített források szerint SF-SG teljesítményszintű. Mióta kijött volt pár a vegyi anyagok összetételét érintő változás. 2004 környékén az RoHS, majd pár éve a GHS. Nehezen tudom kiverni a gondolatot a fejemből hogy az itt előírt változások után nem ugyan az az olaj mint anno volt. A gyárban több anyagról kiderült hogy a változás után használhatatlan lett.

A Motul SN teljesítményszintű full szintetikus olaj, tehát többet tud mint a Racing. A motorfelújítás előtt tesztelve is lett, kevesebb is fogyott belőle.
STANDARDS:
ACEA A3 / B4
API SN / CF (Backwardly compatible with API SJ, SL, SM)
PERFORMANCES FIAT 9.55535-H3

Majd kiderül...

A kocsihoz adott könyv a következő követelményeket fogalmazza meg:
SAE 10W40 - sportos használatra 10W60 (ezt agyár 2004 könyékén felülírta és a 2 literes motoroknál csak 10W60 lehet)
ACEA A3-96
CCMC G5
API SJ