Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
Magassági pont megvolt - Hányszor volt meg mag. pont - Össz magasság - Mennyiség % - Magasság %
Összesen 429 db 574 db 934 211 m 36,42% 57,37%
0 Gyalog 95 db 101 db 225 670 m 8,06 % 13,86%
1 PHB-574 Spider 229 db 284 db 436 882 m 19,44% 26,83%
2 LHU-600 Spider 64 db 75 db 118 160 m 5,43 % 7,26 %
3 NCZ-300 Giulietta 53 db 55 db 73 237 m 4,50 % 4,50 %
4 LUX-640 Alfa 159 11 db 12 db 13 557 m 0,93 % 0,83 %
5 RSB-559 Giulia 12 db 13 db 20 752 m 1,02 % 1,27 %
6 Egyéb autó 6 db 6 db 4 631 m 0,51 % 0,28 %
7 KMW-012 Alfa 156 SW 5 db 6 db 4 652 m 0,42 % 0,29 %
8 AA-FQ362 Giulia Veloce 16 db 22 db 36 670 m 1,36 % 2,25 %
PHuBi 2024-ben 48 magassági pontot mászott meg:
- 2.800m Tibet Hütte - Végpont -FÁ
- 2.758m Stilfser Joch - Hágó -Bm
- 2.503m Umbrailpass - Hágó -Fm
- 2.383m Flüelapass - Hágó -Km
- 2.315m Albulapass - Hágó -Fm
- 2.284m Julierpass - Hágó -Km
- 2.192m Valparolapass - Hágó -Bm
- 2.188m Berggasthof Franzenshöhe - Végpont -FÁm
- 2.149m Ofenpass - Hágó -Km
- 2.115m Splügenpass - Hágó -BKŐ
- 2.105m Passo di Falzarego - Hágó -BmFÁ
- 2.057m Passo Fedaia - Hágó -BmFÁ
- 2.055m Col Gallina (Strada Passo Falzarego) - Hágó -Bm
- 2.050m Berghaus Splügenpass - Pm - Hágó -fá
- 2.032m Passo di Valles - Hágó -Bm
- 1.984m Rolle-Pass - Hágó -Bm
- 1.918m Passo San Pellegrino - Hágó -Fm
- 1.901m 1901m - Montespluga gát - Hágó -
- 1.889m Ova Spin - Hágó -Sm
- 1.850m Samnaun - Végpont -mFÁ
- 1.815m Malojapass - Hágó -Km
- 1.800m Sella di Rioda - Hágó -Bm
- 1.790m Sella Ciampigotto - Hágó -Bm
- 1.760m Sella di Razzo - Hágó -
- 1.702m Dachstein Schladming induló állomás - Végpont -
- 1.601m Passo Duran - Hágó -Bm
- 1.530m Passo Cibiana - Hágó -
- 1.428m Pura-Pass - Hágó -Bm
- 1.370m Dientner Sattel - Hágó -Fm
- 1.369m Passo Cereda - Hágó -Bm
- 1.299m Forcella Aurine - Hágó -Bm
- 1.298m Passo della Mauria - Hágó -Bm
- 1.290m Filzensattel - Hágó -Fm
- 1.225m Zugpizte induló állomás - Végpont -FÁ - Végpont -mFÁ
- 1.222m Mösern - Hágó -ÉT
- 1.219m Toblacher Sattel (Sella di Dobbiaco) - Hágó -Bm
- 1.215m Fernpass - Hágó -
- 1.211m Seefeld / Zirler Berg - Hágó -FÁ
- 1.140m Passo di Agueglio - Hágó -Bm
- 1.119m Holzleitensattel - Hágó -
- 1.000m Griessen Pass - Hágó -Fm
- 998m Zugspitze induló állomás - Hágó -mFÁ
- 955m Scharnitzpass - Hágó -
- 938m Klais - Hágó -FÁ
- 864m Sella Corso - Hágó -Bm
- 843m Solis Viaduct - Végpont -Fm
- 756m Rass - Elmau - Végpont -Fm
- 745m Steinbacher Sattel - Hágó -
1.314 km
1.182 fénykép
PHuBi tette a dolgát ahogy kell. Az autópályás szakaszokat leszámítva szinte végig nyitott tetővel tudtunk menni.
Végre meg tudtuk nézni Tiziano szülőházát és a híres Madonna képét a szülőfalujában.
Az érintett magassági pontok:
- 2.192m Valparolapass - Hágó -Bm
- 2.105m Passo di Falzarego - Hágó -BmFÁ
- 2.057m Passo Fedaia - Hágó -BmFÁ
- 2.055m Col Gallina (Strada Passo Falzarego) - Hágó -Bm
- 2.032m Passo di Valles - Hágó -Bm
- 1.984m Rolle-Pass - Hágó -Bm
- 1.918m Passo San Pellegrino - Hágó -Fm
- 1.800m Sella di Rioda - Hágó -Bm
- 1.790m Sella Ciampigotto - Hágó -Bm
- 1.760m Sella di Razzo - Hágó -
- 1.601m Passo Duran - Hágó -Bm
- 1.530m Passo Cibiana - Hágó -
- 1.428m Pura-Pass - Hágó -Bm
- 1.369m Passo Cereda - Hágó -Bm
- 1.299m Forcella Aurine - Hágó -Bm
- 1.298m Passo della Mauria - Hágó -Bm
- 864m Sella Corso - Hágó -Bm
A múltkor nem tettem be az elring tömítést. Ma megjött egy olyan mint a benne lévő.
Van némi különbség :-((
A nyári úton Svájcban megszűnt navigálni az iGO-m. Az ok egyszerű volt, a régi progi valahogy nem tudta megemészteni a 2024-es olasz térképet. Szerencsére készültem erre és googliban is el voltak mentve az útvonalak, tudtam telóval navigálni.
Rendeltem egy 7'-os kütyüt ami vezeték nélkül tudja közvetíteni a telót (AA & Carplay), felcuppantottam a navi helyére, párosítottam a telóval és tettünk egy próbakört a Balcsira.
08.23.
Véglegesítettem a beépítést. Tegnap a próbaúton a teló töltőjével használtam mert USB C csati van rajta. Kicsit gyenge volt a hangja és néha elvesztette a kapcsatot a telóval. Most rájöttem hogy miért.
Egy furcsa feliratot találtam a hozzá adott töltőn (3.kép). Amikor beszereltem rá kellet jönnöm hogy nincs benne semmi. A 12V-ot direktbe nyomja a kütyübe. (A telefon tuti nem díjazná.) E telótöltö csak 5V-ot ad le az egy kicsit kevés lehetett neki.
A tartóját is átalakítottam hogy stabilabban álljon. Így nem lehet állítani, de nem is kell.
Adtak hozzá egy tolató kamerát is. Ha nagyon nem lesz mit csinálnom be is szerelem...
Tegnap délután elmentünk megnézni a Balatont. Hazafelé ránk sötétedett.
Ekkor tűnt fel hogy a km óra alsó tartománya sötét, nem világít az izzó.
Találtam itthon izzót hozzá és kicseréltem.
Márk 08.10.
"A hidrotőkék meg majd megtelnek ha mész vele egy próbakört és lesz nagyobb olajnyomás. Nem lesz azzal semmi gond! Csak idő kell neki."
A kinyilatkoztatást tett követte.
Összeraktam PHuBi-t.
Indítás.
Indul mint szokott, nincs hidrotőke hang. A feszítő még zörren párat (rugóhang) majd elhallgat.
Csoda történt.
108.434 km
Próbakör.
60 km alatt minden rendben. A vége felé már bekapcsoltuk a zenét is :-)
A menetjavítás után annyira összeraktam PHuBi-t hogy el lehessen indítani.
Már régebben rendeltem egy elring tömítés készletet, most abból akartam kicserélni a szelepfedél tömítését de nem tettem. Iszonyú gagyi kinézete van és a kritikus helyen nincs rajta a többszörös tömítő él mint a benne lévőn. (1-2.kép) Visszakerült ami benne volt.
Indításpróba.
Iszonyú kerepelés, mint anno motorbontás után. Egyértelmű hogy pár hidrotőke zajong, de a korábbiakkal ellentétben csak nem akarnak elhallgatni.
Mi van??? :-OO
Ennek utána kell járni.
Szíjak le, szelepfedél le.
Egyértelmű hogy a javított fedél két oldalán és a sor legvégén lévő hidrotőke puha.
Tengely ki, tőkét szétszed.
A hidrotőke két ujjal összenyomható, olaj a betétben nincs, a testben van.
A szelepet kitakarítottam, de nem volt benne semmi kosz. Belefújva működik. Az összerakott tőke levegővel megfújva felkeményedik.
A tőkéhez vezető olajjáratba belefúja szabadnak tűnik, ugyan olyan mint a többi, tehát olajnak jönnie kell.
Minden vissza.
Vezérlés és balanszszíj vissza.
Indítás.
Újra kerepel, 10-15 mp után mintha az egyik elhallgatna, a többi tovább zajong.
A vezérműszíj feszítője mint az őrül ugrál mert amikor a nem dolgozó tőkére ér a bütyök kisebb az ellenállás, lazul a szíj.
Itt abbahagytam és inkább bontottam egy sört...
A múltkor ott akadt el a projekt hogy kiszakadt a menet a lyukból.
Megjöttek a menetjavító készletek:
- egy zsákfurathoz 1,5-2-2,5D hosszú betétekkel (1-3.kép)
- egy "sima" 1,5D betétekkel (4-5.kép)
A furatból kivettem a központosító gyűrűt. (6.kép) A furatot és a győrőt méregetve arra jutottam hogy a leghosszabb betét is befér. Alu az anyag nem árt ha hosszabban fog.
Letakartam a "műtéti" területet hogy ne tudjon semmi se belepottyanni a motorba. (7.kép)
A készlethez adott fúróval kifúrtam a lyukat. (8.kép)
A "sima" készlet menetfúrójával kezdtem mert annak jobban megvezette az eleje a szárat. A felétől áttértem a zsákfurathoz adottal mert ugye itt is zsákfurat van. (9.kép)
A furatból a forgácsot a csipesz végére a ragasztós felével kifelé feltekert ragasztószalaggal vettem ki. Jó párszor kellett ragasztót cserélni. (10.kép)
A menetes betét jött (11.kép), simán be lehetett tekerni. Nem tekertem be az aljáig, a felső vége a régi menetnél kicsit lejjebb van. A betekerő "pöcköt" a betekerő 90 fokos elforgatása után simán le lehetett törni. A letört darabot egy mágneses csavarhúzóval ki tudtam venni. (12.kép)
A pozícionáló gyűrűt a csapágyfedélbe tettem be, a visszarakásakor a csavar behúzta a helyére.
Megjött a szett, nekiálltam.
A burkolat lebontása után egyértelmű lett hogy a balansztengely szíjával volt a gond. A burkolat belsején egyértelműen látni hogy hol ment a szíj.
Aztán kiderült az oka is. Az éjszakába nyúló vízpumpa cseréje végén sikerült túlfeszíteni a szíjat (6.kép). A régi képen (7. kép) sajnos nem látszik semmi.
Mondjuk a vezérműszíj "csíkozata" is érdekes. Annak jó volt a feszítője.
Tiszta szerencse hogy kibírta hazáig...
Nincs mese több képet kell csinálni minden műveletről. Este mindig átnézem őket amikor lementem a telóról. Tuti feltűnt volna a hiba.
Az újról már csináltam képet.
Az igazi csapás a vezérműtengely csapágyának visszarakásakor történt. A szívósoron az alsó csavar menetét egyszerűen kihozta a csavar. Eddig se volt tökéletes, mert pár éve a rögzítő felrakásakor - mivel csavarbehajtóval tekertem be a csavart - sikerült a menet felső részét kiszedni. (Azóta nem használok gépi csavarozót) A csapágyházat vidáman tartotta a maradék, mert ott lejjebb ér a csavar. Most amikor kézzel tekertem még be a csavart csak nem akart megszorulni hogy húzni kelljen a hajtószáron.
Két lehetőség lenne:
- felfúrni M8-ra a furatot és nagyobb csavart tenni bele - Itt akkor ki kellene venni a központosító perselyt mert abba nem fér bele a 8-as csavar. A csapágyfedél furatán átfér. Alul maradna elég alu hogy nagyobb csavar menjen bele.
- Helicoil-al kijavítani a menetet és vissza az eredeti csavart. Van egy javító készletem, de M7 nincs benne (6-8 van). Ráadásul itt kb 20 mm-en fog a csavar, a normál 1,5D hosszú betét nem elég hosszú. Rendeltem egy M7 készletet 1,5-2-2,5D hosszú betétekkel.
Holnap hazajön a fémipari ismerős, majd konzultálok vele...
Megjött a szett.
A balansztengely szíja: Continental - Made in Italy (2.kép)
A feszítő: Litens - Made in Romania (4-5. kép)
Vezérműszíj: Continental - Made in Romania (6. kép)
Vezérmű feszítőgörgő: INA (SRS csapágy) - Made in Germany (7.kép)
Vezérmű feszítő: Litens - Made in Canada