Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
2021. záró állás 90.586 km
2022. induló állás: 90.584 km
eltűnt 2 km!
2022 záró állás: 97.426 km
2023 nyitó állás: 97.424 km
eltűnt 2 km!
2023. záró állás: 103.866km
2024. nyitó állás: 103.864 km
Eltűnt 2 km!
2024. záró állás: 111.223 km
2025. induló állás: 111.220 km
Eltűnt 3 km!
PHuBi hamar megkapta anno a távirányítót.
Központi zár-2018.02.20. Megint hozott valamit a postás
Központi zár-2018.04.14. Távirányító
Központi zár-2018.04.30. Távirányító II.
Központi zár-2018.05.01. Távirányító III.
Központi zár-2018.05.23. Távirányító - 2. kör
Kb két éve tűnt fel hogy egyre közelebbről működik csak. Gondoltam elemcsere, de nem. Mintha a vevő érzékenysége ment volna el, a végén már kb. 25 centiről ment. Ha nem tudom hogy hol az egység esélyem se lett volna.
A netet turkálva szembe jött velem egy távvezérlő, megrendeltem.
Délelőtt nekiálltam tesztelni. Majdnem jó.
A csomagtartó nyitásra +12V-ot ad ki, a Spider testeli a nyitógombbal a vezérlést. A régi modulból átszereltem a relét ami ott is a csomitartót vezérelte. Ha meghúz az alaplapon, az 12V-ot ad a plusz relére, az meg testre teszi a vezérlőt. Ha nagyon akarom meg lehetett volna oldani az eredeti relével is hogy ne +-ot hanem testet kapcsoljon, de ahhoz fóliát kellett volna vagdosni. Azt meg nem szeretek.
Bekötöttem a régi helyére.
Akkut visszakötve minden funkció működik :-)
A gyújtást ráadva 111.220 km-t mutat az óra.
A téli álmot 111.223-al kezdtük.
Most 3 km-t tolatott álmában. Eddig csak 2-t szokott.





Lassan összeáll az idei Nagy Túra útvonala.
Két sarokpontból indult a tervezés:
- Franciaország legnagyobb alpesi útvonala: Route des Grandes Alpes (Sok hágóján már jártunk, de most három napot rászánva végigmegyünk. A kezdőponttól a végpontig.)
- Sanremo
Az első tervet január 2-án mentettem el, mára már Rev 15-nél tart:
- 3.300 km,
- 52 óra kocsikázás,
- 37 hágó,
- 6 szállás lefoglalva.
Utána néztem, most se fogunk találkozni a Tuor de France biciklistáival.
Megkértem az AI-t hogy rajzoljon egy képet amin Alfa Romeo és Piritu van.
Ez lett belőle :-)

A gólyalábak után jött az éves karbantartás: fékpucolás.
Nincsenek se a tárcsák, se a betétek félrekopva. Minden működik ahogy kell.
Gumialkatrészek is épek, nem kell cserélni semmit.
Durván fékporos volt minden, letakarítottam. A csúszófelületek rézpasztázva.
A festés már nem a legszebb, de egy évet még kibír.
Kerekek fel, bakról le.
Sört bont :-)



A rugók lefestve, új jobbos toronycsapágy megjött, balos letisztítva, TRW teleszkópok szeptember óta a polcon...
Mehet minden a helyére.
Elsőre a jobbos jött.
A kábeltartók (ABS, fékkopás jelző) átkerültek az új teleszkópra. A rugó alsó végén egy fekete műanyag cső volt eredetileg, de ez szétmállott. Helyette egy átlátszó műanyag csövet húztam fel.Már csak össze kellett rakni és mehet vissza a helyére. (1-5 kép)
Másodjára a balos jött. Itt hogy élvezni lehessen a szerelés szépségeit egy kis csuklózsír tisztogatással kezdtem. A nyáron feltűnt hogy kijött a zsír a belső csuklóból. A gumiharang ép volt, a pánt szoros. Csak annyi lehetett hogy kicsit túlmelegedett és egyszerűen kifolyt. A nyomai egyértelműek voltak. Anno szétkaptam a csuklót és újra zsíroztam, de a takarítás elmaradt. Most megejtettem.Rendesen fog a fekete zsír :-)
Visszakerült a gólyaláb is.
Holnap még ráhúzok a csavarokra és mehet vissza a kerék...









Pár napja megrendeltem az Italia Ricambli-n.
Ma megjött.
Eredeti gyári cucc. (NOS)
Kár hogy az ott feltüntetett árak - hála a magyar ÁFÁ-nak - rögtön bő 10%-al magasabbak lesznek ha Mo-ra rendelek.
Ja, a kiszállítás is.
Mindegy, van. Úr aki nem herdál :-)
Akár össze is rakhatnám a teleszkópokat, de nincs kedvem a garázsban fagyoskodni.



A helyszín a tavalyi volt: Tölgyes Csárda, Szentmártonkáta, Szecsői út 70, 2254
Szokás szerint a legmesszebbről érkező volt az első. Mi már délben ott voltunk.
A szokásos dumálós kajálást egy "sárgás olivzöld" Trabant tette színesebbé. Aki akart mehetett egy kört vele. Én kettőt is mentem :-)
A társaság jó volt - mint mindig.
Furcsa hogy az 5 Spideresből csak háromnak van Spidere, de már nem ez a lényeg hanem hogy jól éreztük magunkat :-)



A gyárból hazaindultam.
A kijelző közölte velem hogy alacsony a keréknyomás, a kijelzőt álváltva a bal hátsóból 1 bar hiányzott.
A gumis még nyitva volt úgyhogy ambuláns kezelést kértem.
Egy csavart találtak.
Megfoltozták.
Köszönet a gyors segítségért!



A múltkor szétszedtem a bal gólyalábat, ma a jobb volt a soron.
Itt egyértelműen bebizonyosodott a múltkori sejtésem. A toronycsapágy kattogva, akadozva forog. Sajna ezt cserélni kell.
Rendeltem is egyet, amennyiben megjön ez egy másik történet lesz...
Szóval elővettem az új TRW teleszkópokat - amit még szeptemberben vettem - és összehasonlítottam a kiszedettekkel.
Röviden: jól gondoltam, cserés mindkettő.
Bővebben:
A kocsiból kivetteket szinte két ujjal össze lehet nyomni és úgy is marad. A TRW-ket egyértelműen nehezebb és gyorsan vissza is jön. (4.kép)
A két teló látszatra egyforma, egymás mellé állítva a rugótányér kezdőpontja ugyan oda esik. (7.kép)
Ha a beépítési irányba forgatom őket a rugók végei is szimmetrikusak lesznek. (8.kép)
A toronycsapágyakat rápróbálva stimmel minden. Erről nincs képem, mert két kéz kellett tartani a csapágyakat és nem volt harmadik fényképezni :-)
Nincs más hátra:
- lefesteni a rugókat,
- letisztítani a balos toronycsapágyat,
- megvárni az új toronycsapágyat,
- összerakni az új telókkal,
- mindent visszarakni.
Tavasszal még egy futóműállítás is kell.







