Piritu - 1.000.000 - főkép
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2024-09-09

Magassági pont megvolt - Hányszor volt meg mag. pont - Össz magasság - Mennyiség % - Magasság %
Összesen 429 db 574 db 934 211 m 36,42% 57,37%

0 Gyalog 95 db 101 db 225 670 m 8,06 % 13,86%

1 PHB-574 Spider 229 db 284 db 436 882 m 19,44% 26,83%
2 LHU-600 Spider 64 db 75 db 118 160 m 5,43 % 7,26 %
3 NCZ-300 Giulietta 53 db 55 db 73 237 m 4,50 % 4,50 %
4 LUX-640 Alfa 159 11 db 12 db 13 557 m 0,93 % 0,83 %
5 RSB-559 Giulia 12 db 13 db 20 752 m 1,02 % 1,27 %
6 Egyéb autó 6 db 6 db 4 631 m 0,51 % 0,28 %
7 KMW-012 Alfa 156 SW 5 db 6 db 4 652 m 0,42 % 0,29 %
8 AA-FQ362 Giulia Veloce 16 db 22 db 36 670 m 1,36 % 2,25 %

PHuBi 2024-ben 48 magassági pontot mászott meg:
- 2.800m Tibet Hütte - Végpont -FÁ
- 2.758m Stilfser Joch - Hágó -Bm
- 2.503m Umbrailpass - Hágó -Fm
- 2.383m Flüelapass - Hágó -Km
- 2.315m Albulapass - Hágó -Fm
- 2.284m Julierpass - Hágó -Km
- 2.192m Valparolapass - Hágó -Bm
- 2.188m Berggasthof Franzenshöhe - Végpont -FÁm
- 2.149m Ofenpass - Hágó -Km
- 2.115m Splügenpass - Hágó -BKŐ
- 2.105m Passo di Falzarego - Hágó -BmFÁ
- 2.057m Passo Fedaia - Hágó -BmFÁ
- 2.055m Col Gallina (Strada Passo Falzarego) - Hágó -Bm
- 2.050m Berghaus Splügenpass - Pm - Hágó -fá
- 2.032m Passo di Valles - Hágó -Bm
- 1.984m Rolle-Pass - Hágó -Bm
- 1.918m Passo San Pellegrino - Hágó -Fm
- 1.901m 1901m - Montespluga gát - Hágó -
- 1.889m Ova Spin - Hágó -Sm
- 1.850m Samnaun - Végpont -mFÁ
- 1.815m Malojapass - Hágó -Km
- 1.800m Sella di Rioda - Hágó -Bm
- 1.790m Sella Ciampigotto - Hágó -Bm
- 1.760m Sella di Razzo - Hágó -
- 1.702m Dachstein Schladming induló állomás - Végpont -
- 1.601m Passo Duran - Hágó -Bm
- 1.530m Passo Cibiana - Hágó -
- 1.428m Pura-Pass - Hágó -Bm
- 1.370m Dientner Sattel - Hágó -Fm
- 1.369m Passo Cereda - Hágó -Bm
- 1.299m Forcella Aurine - Hágó -Bm
- 1.298m Passo della Mauria - Hágó -Bm
- 1.290m Filzensattel - Hágó -Fm
- 1.225m Zugpizte induló állomás - Végpont -FÁ - Végpont -mFÁ
- 1.222m Mösern - Hágó -ÉT
- 1.219m Toblacher Sattel (Sella di Dobbiaco) - Hágó -Bm
- 1.215m Fernpass - Hágó -
- 1.211m Seefeld / Zirler Berg - Hágó -FÁ
- 1.140m Passo di Agueglio - Hágó -Bm
- 1.119m Holzleitensattel - Hágó -
- 1.000m Griessen Pass - Hágó -Fm
- 998m Zugspitze induló állomás - Hágó -mFÁ
- 955m Scharnitzpass - Hágó -
- 938m Klais - Hágó -FÁ
- 864m Sella Corso - Hágó -Bm
- 843m Solis Viaduct - Végpont -Fm
- 756m Rass - Elmau - Végpont -Fm
- 745m Steinbacher Sattel - Hágó -

 
>> EseményAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2024-09-08

1.314 km
1.182 fénykép
PHuBi tette a dolgát ahogy kell. Az autópályás szakaszokat leszámítva szinte végig nyitott tetővel tudtunk menni.
Végre meg tudtuk nézni Tiziano szülőházát és a híres Madonna képét a szülőfalujában.

Az érintett magassági pontok:
- 2.192m Valparolapass - Hágó -Bm
- 2.105m Passo di Falzarego - Hágó -BmFÁ
- 2.057m Passo Fedaia - Hágó -BmFÁ
- 2.055m Col Gallina (Strada Passo Falzarego) - Hágó -Bm
- 2.032m Passo di Valles - Hágó -Bm
- 1.984m Rolle-Pass - Hágó -Bm
- 1.918m Passo San Pellegrino - Hágó -Fm
- 1.800m Sella di Rioda - Hágó -Bm
- 1.790m Sella Ciampigotto - Hágó -Bm
- 1.760m Sella di Razzo - Hágó -
- 1.601m Passo Duran - Hágó -Bm
- 1.530m Passo Cibiana - Hágó -
- 1.428m Pura-Pass - Hágó -Bm
- 1.369m Passo Cereda - Hágó -Bm
- 1.299m Forcella Aurine - Hágó -Bm
- 1.298m Passo della Mauria - Hágó -Bm
- 864m Sella Corso - Hágó -Bm

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2024-09-03

A múltkor nem tettem be az elring tömítést. Ma megjött egy olyan mint a benne lévő.
Van némi különbség :-((

 
>> Tuning és extraAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2024-08-23

A nyári úton Svájcban megszűnt navigálni az iGO-m. Az ok egyszerű volt, a régi progi valahogy nem tudta megemészteni a 2024-es olasz térképet. Szerencsére készültem erre és googliban is el voltak mentve az útvonalak, tudtam telóval navigálni.
Rendeltem egy 7'-os kütyüt ami vezeték nélkül tudja közvetíteni a telót (AA & Carplay), felcuppantottam a navi helyére, párosítottam a telóval és tettünk egy próbakört a Balcsira.
08.23.
Véglegesítettem a beépítést. Tegnap a próbaúton a teló töltőjével használtam mert USB C csati van rajta. Kicsit gyenge volt a hangja és néha elvesztette a kapcsatot a telóval. Most rájöttem hogy miért.
Egy furcsa feliratot találtam a hozzá adott töltőn (3.kép). Amikor beszereltem rá kellet jönnöm hogy nincs benne semmi. A 12V-ot direktbe nyomja a kütyübe. (A telefon tuti nem díjazná.) E telótöltö csak 5V-ot ad le az egy kicsit kevés lehetett neki.
A tartóját is átalakítottam hogy stabilabban álljon. Így nem lehet állítani, de nem is kell.

Adtak hozzá egy tolató kamerát is. Ha nagyon nem lesz mit csinálnom be is szerelem...

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2024-08-23

Tegnap délután elmentünk megnézni a Balatont. Hazafelé ránk sötétedett.
Ekkor tűnt fel hogy a km óra alsó tartománya sötét, nem világít az izzó.
Találtam itthon izzót hozzá és kicseréltem.

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2024-08-10

Márk 08.10.
"A hidrotőkék meg majd megtelnek ha mész vele egy próbakört és lesz nagyobb olajnyomás. Nem lesz azzal semmi gond! Csak idő kell neki."

A kinyilatkoztatást tett követte.
Összeraktam PHuBi-t.
Indítás.
Indul mint szokott, nincs hidrotőke hang. A feszítő még zörren párat (rugóhang) majd elhallgat.
Csoda történt.
108.434 km
Próbakör.
60 km alatt minden rendben. A vége felé már bekapcsoltuk a zenét is :-)

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2024-08-09

A menetjavítás után annyira összeraktam PHuBi-t hogy el lehessen indítani.
Már régebben rendeltem egy elring tömítés készletet, most abból akartam kicserélni a szelepfedél tömítését de nem tettem. Iszonyú gagyi kinézete van és a kritikus helyen nincs rajta a többszörös tömítő él mint a benne lévőn. (1-2.kép) Visszakerült ami benne volt.
Indításpróba.
Iszonyú kerepelés, mint anno motorbontás után. Egyértelmű hogy pár hidrotőke zajong, de a korábbiakkal ellentétben csak nem akarnak elhallgatni.
Mi van??? :-OO
Ennek utána kell járni.
Szíjak le, szelepfedél le.
Egyértelmű hogy a javított fedél két oldalán és a sor legvégén lévő hidrotőke puha.
Tengely ki, tőkét szétszed.
A hidrotőke két ujjal összenyomható, olaj a betétben nincs, a testben van.
A szelepet kitakarítottam, de nem volt benne semmi kosz. Belefújva működik. Az összerakott tőke levegővel megfújva felkeményedik.
A tőkéhez vezető olajjáratba belefúja szabadnak tűnik, ugyan olyan mint a többi, tehát olajnak jönnie kell.
Minden vissza.
Vezérlés és balanszszíj vissza.
Indítás.
Újra kerepel, 10-15 mp után mintha az egyik elhallgatna, a többi tovább zajong.
A vezérműszíj feszítője mint az őrül ugrál mert amikor a nem dolgozó tőkére ér a bütyök kisebb az ellenállás, lazul a szíj.
Itt abbahagytam és inkább bontottam egy sört...

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2024-08-08

A múltkor ott akadt el a projekt hogy kiszakadt a menet a lyukból.
Megjöttek a menetjavító készletek:
- egy zsákfurathoz 1,5-2-2,5D hosszú betétekkel (1-3.kép)
- egy "sima" 1,5D betétekkel (4-5.kép)
A furatból kivettem a központosító gyűrűt. (6.kép) A furatot és a győrőt méregetve arra jutottam hogy a leghosszabb betét is befér. Alu az anyag nem árt ha hosszabban fog.
Letakartam a "műtéti" területet hogy ne tudjon semmi se belepottyanni a motorba. (7.kép)
A készlethez adott fúróval kifúrtam a lyukat. (8.kép)
A "sima" készlet menetfúrójával kezdtem mert annak jobban megvezette az eleje a szárat. A felétől áttértem a zsákfurathoz adottal mert ugye itt is zsákfurat van. (9.kép)
A furatból a forgácsot a csipesz végére a ragasztós felével kifelé feltekert ragasztószalaggal vettem ki. Jó párszor kellett ragasztót cserélni. (10.kép)
A menetes betét jött (11.kép), simán be lehetett tekerni. Nem tekertem be az aljáig, a felső vége a régi menetnél kicsit lejjebb van. A betekerő "pöcköt" a betekerő 90 fokos elforgatása után simán le lehetett törni. A letört darabot egy mágneses csavarhúzóval ki tudtam venni. (12.kép)
A pozícionáló gyűrűt a csapágyfedélbe tettem be, a visszarakásakor a csavar behúzta a helyére.

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2024-08-03

Megjött a szett, nekiálltam.
A burkolat lebontása után egyértelmű lett hogy a balansztengely szíjával volt a gond. A burkolat belsején egyértelműen látni hogy hol ment a szíj.
Aztán kiderült az oka is. Az éjszakába nyúló vízpumpa cseréje végén sikerült túlfeszíteni a szíjat (6.kép). A régi képen (7. kép) sajnos nem látszik semmi.
Mondjuk a vezérműszíj "csíkozata" is érdekes. Annak jó volt a feszítője.
Tiszta szerencse hogy kibírta hazáig...
Nincs mese több képet kell csinálni minden műveletről. Este mindig átnézem őket amikor lementem a telóról. Tuti feltűnt volna a hiba.
Az újról már csináltam képet.

Az igazi csapás a vezérműtengely csapágyának visszarakásakor történt. A szívósoron az alsó csavar menetét egyszerűen kihozta a csavar. Eddig se volt tökéletes, mert pár éve a rögzítő felrakásakor - mivel csavarbehajtóval tekertem be a csavart - sikerült a menet felső részét kiszedni. (Azóta nem használok gépi csavarozót) A csapágyházat vidáman tartotta a maradék, mert ott lejjebb ér a csavar. Most amikor kézzel tekertem még be a csavart csak nem akart megszorulni hogy húzni kelljen a hajtószáron.

Két lehetőség lenne:
- felfúrni M8-ra a furatot és nagyobb csavart tenni bele - Itt akkor ki kellene venni a központosító perselyt mert abba nem fér bele a 8-as csavar. A csapágyfedél furatán átfér. Alul maradna elég alu hogy nagyobb csavar menjen bele.
- Helicoil-al kijavítani a menetet és vissza az eredeti csavart. Van egy javító készletem, de M7 nincs benne (6-8 van). Ráadásul itt kb 20 mm-en fog a csavar, a normál 1,5D hosszú betét nem elég hosszú. Rendeltem egy M7 készletet 1,5-2-2,5D hosszú betétekkel.
Holnap hazajön a fémipari ismerős, majd konzultálok vele...

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2024-08-01

Megjött a szett.
A balansztengely szíja: Continental - Made in Italy (2.kép)
A feszítő: Litens - Made in Romania (4-5. kép)
Vezérműszíj: Continental - Made in Romania (6. kép)
Vezérmű feszítőgörgő: INA (SRS csapágy) - Made in Germany (7.kép)
Vezérmű feszítő: Litens - Made in Canada