Piritu - főkép
>> Tuning és extraAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2019-12-05

Tegnap hívtak, úgyhogy ma elgurultunk a Veszprémbe az Alutigris2007-hez a felnikért.
Csodaszépek lettek. Ráadásul a felni kerékagyra felfekvő része tiszta maradt, így tökéletesen illeszkedik majd a kerékagyra.
Ajánlom őket.

 
>> SzervizAlfa Giulia 2.0 Super // 2019-12-03

Kicsit trükkös volt, de bejött amit kalkuláltam.
Pont 15.000-et mutatott az óra amikor beálltam a parkolóba.
A szerviz gyakorlatilag olaj- és szűrőcsere. Mást nem cseréltek.
Ki lett olvasva a comp, nincs hibaüzenet és nincs semmi frissítés az autóra.

Jeleztem hogy az első szenzorokkal valami lehet, mert állandóan sípol. Felvetettem hogy nem-e a rendszám lóg bele. Feljebb rakták vagy fél centivel (többet nem enged a keret), de úgy is jelzett. A számítógépre dugva jelezte a rendszer az érzékelő hibát. Megrendelték. Mondjuk azóta egyszer volt hibás jelzés, de már nem kapcsol ki magától. A garázsba már segített beállni.

Rákérdeztem a tükör automata becsukás opció kikapcsolására. A válasz kapásból a menüből kapcsolás volt. Kicsit örültem hogy a szerelő se találta meg a menüpontot. A gyári beállítások visszaállítása menüpont se segített.
Kaptam egy ígéretet hogy amíg megjön a radar érzékelő utána néznek a dolognak.

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2019-12-01

Zsíroldóval lepucoltam a csuklókat és nekiálltam az összerakásnak. Az egyik hibátlan, csak a zsír kellett bele.(1-5 kép)
A másik ellenben elég durva berágódás nyomokat rejt. Ment a "kiszedett alkatrész" raktárba. (6-9 kép - telóval nem az igazi közelre fényképezni) Helyette a múltkor vásárolt csukló fog majd beköltözni.
Még egy gumiharangot kell venni.

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2019-11-30

Nekiálltam kipucolni a külső csuklókat.
Benzinben kimostam, majd WD40-el lefújtam hogy ne rozsdásodjon amíg belekerül a zsír.

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2019-11-24

Összeraktam a két belső csuklót.
Minden klappolt, csak a csuklóhoz kapott csavarok rövidek. (6. kép: a zacskóban a kapott, mellette az eredeti csavar) Egyenlőre a két fél összecsavarozásához használtam fel őket.
A tubusból csak úgy tudtam kiszedni maradéktalanul a zsírt hogy levágtam a végét. (5. kép)
Molly továbbra is érdeklődik a munkálatok iránt.

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2019-11-23

Tegnap Erhardnál beszereztem a szükséges zsírokat a csuklókhoz.
A héten valamikor megjöttek az önzáró anyák is az összeszereléshez.
Ma kiszedtem és szétszedtem a bal féltengelyt.

Érdekes hogy a belső csukló ezen az oldalon is akad. A külső nem.
Valószínűleg a külsők mennek vissza, míg a belsők cserések lesznek.
A csuklókban lévő zsír állaga itt is nagyon híg. A külső meg helyenként mintha ki lenne kristályosodva. Szóval lejárt az idejük.

A látható rész itt is kapott egy kék festést.

Molly-t egyre jobban érdekli az autószerelés :-)

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2019-11-17

Kiszedtem és szétszedtem a jobb féltengelyt.
A belső csukló elég akadozva működött, valószínűleg ez adta a hangot. is.
A csuklókban lévő zsír állaga elég érdekes. Nagyon híg.
A zsír alatt rozsdás volt a féltengely vége...
A látható rész kapott egy kék festést, mert ez volt itthon.

Nekiálltam a bal kiszerelésének is, de kezdődött az F1 a tévében.

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2019-11-16

Újra összesítettem a táblázatomat, az eredmény:

Összes magassági pont: 734 db
Földúton elérhető, ezért "nem számít" kategória: 21 db
Reálisan figyelembe vehető: 713 db

Autóval elérhető magassági pont: 656 db
Autóval elérhető magassági pont, megvolt: 178 db
Autóval elérhető hágó: 578 db
Autóval elérhető hágó, megvolt: 133 db
Autóval magassági pont: 78 db
Autóval magassági pont megvolt: 45 db

Gyalogosan (felvonóval) elérhető magassági pont: 60 db
Csak gyalog járható hágó: 6 db
Végpont: 54 db
Végpont megvolt: 43 db összesen: 101.558m

A levadászott pontok megoszlása autók szerint (volt ahol több autóval is jártam):

Spider "Pók": 62 db legmagasabb: 2.829m - összesen: 113.099m
Spider PHuBi: 60 db legmagasabb: 2.802m - összesen: 93.001m
Giulietta: 52 db legmagasabb: 2.652m - összesen: 71.429m
Giulia 2.0: 7 db legmagasabb: 2.571m - összesen: 15.786m
159: 11 db legmagasabb: 1.793m - összesen: 14.783m
156: 5 db legmagasabb: 1.121m - összesen: 4.652m
OFF autó: 6 db legmagasabb: 1.209m - összesen: 4.631m

Az adatok átkerültek a szokásos KML formátumba, hogy a googe earth és az iGO is kezelni tudja. Lehet tervezni a 2020-as évet...

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2019-11-14

Nekiálltam hogy a jobb elejéből kiszedjem a féltengelyt, ennek volt hangja. A probléma akkor kezdődött amikor a tengelyanyát akartam letekerni. Nem volt elég hosszú hajtókarom a 36-os dugókulcshoz.
A bográcsvasat használtam ellentartásnak, sikerült is elgörbítenem.
Segítséget hívtam.
Amíg megjött kitekertem a belső oldal csavarjait. Jól látni rajtuk hogy kifolyt már a zsír.
Megjött Sanya és hozott magával 1"-os készletet. Annak meg a feje nem fért be az agyba...
Aztán egy méteres zártszelvénnyel megtoldottuk az én kulcsom szárát és engedett az anya. Kitekertük a bal oldalon is.
A sikerre sört bontottunk és ezzel vége is lett a komoly munkának :-)

Más:
A gumis leszedte a felniről a gumit, a felnik a Giuliában várják hogy holnap elvigyem őket festeni.

 
>> SzervizAlfa Giulia 2.0 Super // 2019-11-08

Felkerültek a téli gumik, Nokian WR defekttűrő változatban.
Hazafelé feltűnt hogy még halkabb mint a nyári, lassan elalszom a kocsiban akkora a csend :-)
10.833 km