Tagok >> Rolee46 >> Spider / GTV 2.0 Ts 16v >> Blog
- Típus:Spider / GTV 2.0 Ts 16v
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2000
- Színe:Ezüst
Juni 17-én végre újra forgalomba került☺.
Átírási kőltség 46!! Euro.De szép szám.Plusz 15 a rendszám.
Plusz 12 euroért megkaptam azFDB-AR 916-os rendszámot.
Vettem 5 napos rendszámot amivel el tudjak menni vele a szervízig ahol, majd a műszaki vizsgát csinálják. Az ismerősöm ajánlotta őket Augsburgban. Hétfőn vittem 13-án és 15-én kaptam vissza, hiba nélkül meglett a műszija a TÜV Rheinland-nál vizsgázott.Hurrá 5 hónap utan végre megvan.Ennyi idöt állt szegénykém a garázsba,igaz közbe javult és szépült😉😃. Miután elhoztam mondta a szerelő,hogy a hátsó fék nyergeimet cserélni kell, mert a kézi féket nem lehet beállítani. A bal oldal 90 a jobb oldal 110 a mérés szerint,de sajnos behúzás után beragadt.
Január 19-én nekiálltam feltérképezni az autót, meg a futóművet, hogy miket kell cserélni rajta. Mint korábban írtam a futómű felől nem hallatszott semmi kopogó hang, de mivel nagyon rozsdás volt úgy döntöttem kicserélem mind. Majd megyünk műszakira és azt látják, hogy milyen szép állapotban van:).
Az elejére rendeltem új:
féktárcsát, betétet 284mm (Ate)UpDate.(Sajna tegnap kiderult,hogy nem eredeti Ate amit felraktam😂)
lengőkart, kormány
kormányösszekötőt (QH)
stabilizátor külső összekötőt (ezek Qh)
a lengéscsillapítóra porvédőt (Ricambi)
fékcsövet (Trw)
féltengely gumiharang (Skf)
Fékfelújító készlet első,hátsó ( a hátsóval volt egy kis méretbeli külömbség az első rendelésnél a 41mm helyett 46mm volt a külső méret végül az Autofrené jó lett )
Sajna 19-én este Salzburgba volt egy kis balesetem, ami miatt belassultam a munkálatokkal. Közben beszéltem telefonon(csak lemerült közbe a telefonja), illetve írtam üzit egy cartásunknak, aki itt a környéken javít autókat, de azóta se válaszolt. Így nekiálltam, hogy amit tudok azt megcsinálom magamnak a többit meg otthon egy jó Alfa szerelővel megcsináltatom. Hogy mikor az még nagy kérdés, de az Alfacityire szeretném ha meglenne.
Az elejével lassan készen leszek, mindenhol lepucoltam a rozsdát amennyire tudtam és vettem Würth-ös rozsdaátalakítót azzal átkentem majd száradás után alvázvédő waxal lefújtam. Kivettem a lengéscsillapítókat a gumiharang csere előtt, ezeket is lepucoltam. Szintén rozsdaátalakítóval kentem be, meg a toronycsapágy tányérokat vagy nem is tudom pontosan hogy hívják, A bal oldali kicsit karcosan járt így azt kifújattam levegővel és nyomtam közé csapágy zsírt, most szépen jár. Pedig a cserén gondolkodtam csak így egybe nem találtam. Jobb oldalt a féltengely belső gumiharang kiszakadt,erre vettem Skf-et és kicseréltem. A csukló részet lepucoltam,de jó állapotban volt így azt nem cseréltem, újra bezsíroztam azt mehetett minden a helyére. A féknyergeket felcsiszoltam és kicseréltem a gumi tömitést meg a karmantyút is majd rozsdagátló alapozóval lefújtam,azután szép pirosra lefújtam féknyereg festékkel.
Január 18-án délelőtt kivonattam a forgalomból Romeót ahogy megbeszéltem az eladóval. Amíg nem leszek kész a felújításokkal addig nem jelentem be.
A blog, hát ezzel jól elmaradtam sajnos, de a GTV már a harmadik Alfám így illő volna, hogy a 6.évfordulora össze hozzak egyet!
Hogy jött a Gtv!?Mikor eladtam a 156-om, nem búslakodtam mert tudtam, hogy lesz még Alfám, mert ugye Alfa NÉLKÜL LEHET ÉLNI DE MINEK!? Csak Eurot kell gyűjteni hozzá és újra Alfázhatok! A gyűjtés családos ember lévén nehezen ment, de ugye a hiányérzet egyre nőtt. Igazából az anyagiak miatt szűkül a kör, de szerettem volna újra egy 155-öst, de a 145 és a Gtv-vel is szemezgettem. Az idő múlt a vágy nőtt, megnéztem rengeteg hirdetést már azzal feküdtem és azzal keltem, napra kész voltam a környékbeli Alfa hirdetésekkel, matekoztam, érdeklődtem 1-2 Cartárs autója felől is, mert ugye otthon jóval olcsóbbak a fenntartási költségek, mint itt kint. Itt mivel 2. autó a kis 1.2 Ypsilonra is 55Euro volt havonta a biztosítás. De mivel a szabályok miatt van benne rizikó, így elvetettem a magyar rendszámot, marad a német rendszám. Volt pár jó vételnek tűnő Alfa, de vagy későn írtam vagy nagyon messze volt. Ezt a Gtv-t decemberben rakták fel jóval olcsóbban, mint a társait ez már eleve gyanús nem!? De annyit nézegettem a karácsonyi ünnepek alatt a csábító ára miatt is és ráadásul még a közelben is volt, gondoltam megnézem nem vesztek vele semmit. Januárban miután visszajöttünk a szabiról írtam a hirdetőnek, hogy megnézném. Kicsit sokára válaszolt, de 16-ára kaptam időpontot, hogy megnézzem. Lassan teltek a napok, de eljött. Úgy indultam neki, hogy csak ha tényleg jó lesz akkor hozom el. A hirdetésbe írta, hogy a kipufogó lyukas a jobb lengőkart cserélni kell és január végén lejár a műszaki, de nem akar már bele invesztálni több pénzt, mert van új autó helyette. Ügyesen fotózta jól nézett ki a képeken, de az egyik képen úgy látszódott mintha a balos ajtón volna sérülés vagy a háttér fény miatt van rajta valami nem tudtam kinagyítani annyira, de erről nem irt. Eljött velem a feleségem meg egy barátom egyikünk se szakértő, de több szem többet lát. Sajna az idő nem volt kegyes, mert előző este le esett jó pár centi hó. Mikor megálltunk az adott címnél egy 159 és egy Giulietta állt az udvarban! Huuh de jó gondoltam Alfás nem ver át Alfást (sajna nem feltétlen így van mint később kiderült). Az eladó nem a tulaj volt csak a lánytestvérének segített eladni a Gtv-t (név szerint stimmel) aki állítólag Mitot vett helyette.
Pozitívum:
3 gyári kulcs
Szerviz könyv 144e ig és közel 10e ként van pecsét
Kód kártya, összes papír
Törésmentes
Nincs kiszakadva az ülés
Kívül-belül szépnek tűnik(kivéve a balos ajtó)
Negatívum:
Bal ajtó két helyen sérült és kályha ezüsttel lefújva
Hátsó lökhárítón fél tenyérnyi horzsolás
Nyári gumik kuka
A fék, futómű elöl rozsdás
A kipufogó kifúj és emiatt nem hallani a motor járását
Vittem emelőt, hogy lássam az alját is amennyire lehet. Az látszott, hogy az alvázat kezelték régebben de a futómű elég rozsdás volt.
Elmentem próbakörre vele, de a bal elején vizes gumi volt ami még jó állapotú, de a többi lekopott nyári gumi volt, így a vizes latyakos úton nem lehetett nagyon menni vele.
Mielőtt elindultam járattam a motort, hogy bemelegedjen rendesen. Odafele még finoman nyomtam neki a főúton is visszafele már meghúzattam kicsit, szépen húzott és a futóműből se jött semmi kopogó, nyikorgó hang meglepetésemre. Jah az első indítás után világított a légzsák lámpa, mert az aksi le volt merülve ezt a hibát is írta a hibaolvasó és ki is lehetett törölni. Nagyon tetszett az autó, bakker BELEZÚGTAM!
Kifúj a kipufogó!? Nem baj csere!
Rossz a lengőkar!? Nem baj csere!
Rossz lesz még valami!? Nem baj lesz egy GTV-m!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hiába megint belezúgtam az első Alfába amit megnéztem! Ilyenkor már nem a józan gondolkodás jön hiába vesz észre az ember dolgokat, mert mindenre van pro és kontra. Meg lehet csinálni vagy csináltatni csak pénz kérdése, ugye!? A párom is azt mondta, hogy mindjárt 40 éves leszek (megelőlegezzük szülinapomra) meg így legalább lenyugszok és lesz mivel elfoglalnom magam (tényleg lett). Megalkudtunk, 1300Euroért hirdette 1200ért meg vettem + 4db használt 2011es Conti gumit adott hozzá amin kb. 5-6mm minta van, meg elhozhattam azonnal a rendszámával is. Ennyiért egy jó biciklit sem kapni itt kint. Lehet nem a legjobb vételt csináltam, de nem baj majd rendbe lesz rakva idővel és a lényeg, hogy CARTÁRS vagyok újra! Amit pénzt nem cigizek, kávézok és iszok el azt majd ráköltöm a Gtv-re!
Elhoztam, hazafele úton már nagy volt a boldogság, de a gumik miatt vissza fogtam magam. Mire hazaértünk besötétedett sajna. Tél lévén nem aludtam az autóba, de másnap reggel felraktam rá az 56-ról megmaradt téli kerekeket amik jó állapotúak még és elmentem kipróbálni, hogy fut vele. Szerencsére tutti volt minden, semmi hang sem jött, szépen is ment nem húzott semerre sem BOLDOGSÁG!!! Egy negatívum, hogy ezekben már nem HÁTÚL HAJT A KERÉK, de így is hú de facca!