Tagok >> Shadin >> 159 1.9 JTDm SW >> Blog
- Típus:159 1.9 JTDm SW
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2007
- Színe:568 Titanio
Előzmények:
Fék határozatlan fogáspontú rosszul adagolható "lufis/rugós" hatású volt. Fékbetétek, tárcsák, fékcsövek cseréje, majd főfékhenger csere és féknyergek felújítása után valamelyest javult a helyzet, de nem lett tökéletes.
Mostanában kapott a járgány egy újabb készlet EBC Yellow stuff betétet ill. EBC mart fekete tárcsákat. Helyzet megint javult egy kicsit miután a tárcsák-betétek összekoptak, de többszöri légtelenítés után is a jobb eleje harapott, fogott hamarabb, gyengébben. Ez persze határon ilyesztő, de az ABS korrigálta, úgyis hamar dolgozott a sz@r gumik miatt.
A lényeg:
Egy fékolajcserénél az elektrohidraulikus blokkban (ABS) bent marad a régi olaj, akkor is ha gyújtáson csinálod. Az ABS kamrái alapból zárt állapotban vannak.
Nem sok infót találni erről a net-en, sem pedig az eLearn-ban. ABS cserével kapcsolatban is csak annyit, hogy az fékolajjal feltöltött állapotban kerül szállításra ill. beszerelésre. MES fórumon ill. az Alfaowner-en találtam hasonló írásokat:
"I logged on to the ABS module of the prog clicked the Actuators tab and used the Right Rear fill option for the right rear wheel followed by RR Load, then repeated for LR, RF and LF in order of distance from the reservoir."
Ezt hétköznap megpróbáltam csak simán légtelenítés nélkül az ABS szelepeket mozgatva ami hatására sokkal "keményebb" lett a fék, és végül sor került a teljes procedúrára tegnap.
A procedúra kerekenként:
Töltő szelepek (1-es kép) járó motornál jobb hátulról bal előre irányban kombinálva klasszikus légtelenítéssel, majd utána hagyományos légtelenítés már álló motornál.
Motor beindítva, kézifék kiengedve, olajtartály feltöltve. Féket fel kell pumpálni, ezt követően egyszerre:
- nyomni a pedált
- indítani F10-zel, vagy a "végrehajt" gombbal a töltő szelep működtetését.
- nyitni az aktuális légtelenítő csavart a keréknél.
A légtelenítőt csak kicsit kell nyitni mert a szervónak köszönhetően túl hamar "beesik" a pedál és nekünk az kell, hogy addigra menjen le a pedál mire a MES is befejezi a programot. Ez kb. 10mp, harmadik próbálkozásra belejöttünk.
Ha mindenki mindent jól csinál akkor kb. ezt kell tapasztalja:
- pedál indul lassan lefelé
- érezni az első működését a szelepnek aminek hatására megszalad a pedál kicsit és a keréknél jön olaj löket erősebben.
- ezt követően kicsit könnyebben megy lefelé a pedál, majd amikor azt hinnénk, hogy padlón van, akkor jön egy második szelep működés, ami hatására ismét erősebben jön az olaj a végen, kb. kétszer annyi mint az első esetben
- ezután van koppon a pedál, lehet zárni a csavart.
Ezután kerekenként egyesével, álló motornál is végig csináltuk a "manuális" légtelenítést, aminek eredménye, 7 éves és ~200k km-t futott olajat "toltam ki" belőle ami némi légbuborékot és sár fátyol jellegű szmötyit tartalmazott annak ellenére, hogy a korábbi többszöri légtelenítések esetében teljesen tiszta olaj jött belőle.
A legtöbb cucc a bal első körből jött ki, amelyik korábban gyengélkedett.
Rövid próbakőr után:
- alapjáraton még mindig furi, de lehet, hogy az normális
- üzem közben határozott, félrehúzási szándék nélkül
Esetleges placebo hatás elmúlása után visszatérek :-)
ui.:
Olasz barátaink b@sszák meg:
2007.04. alkalmazott első fék nyergek ATE, az ABS kocka TRW gyártmányúak (jómagam 3-4-es kép)
2007.08. alkalmazott első fék nyergek ATE, az ABS kocka Delphy gyártmányúak (droberto 5-ös kép)
2008.??. (FL) alkalmazott első fék nyergek Brembo, az ABS kocka TRW gyártmányúak (Dömpi 6-os kép)
(:-D)