Tagok >> V.Tomi.145-146 đ >> 146 1.9 JTD >> Blog
- TĂpus:146 1.9 JTD
Mindent errĆl a tĂpusrĂłl
Tagok, akik birtokoljĂĄk a tĂpust - ĂvjĂĄrat:1999
- SzĂne:Piros
MĂșltkori utĂĄn be lett ĂĄllĂtva a kerĂ©k összetartĂĄs Ă©s ki is lett lĂ©gtelenĂtve a kormĂĄnymƱ.
KipufogĂł Ășj tömĂtĂ©s.
FelĂŒlet kezelĂ©s a sebessĂ©gvĂĄltĂł terĂŒletĂ©n, bölcsĆ Ă©s akkumulĂĄtor tĂĄlca.
SzĂvĂł oldali turbĂłra csatlakozĂł csĆ repedĂ©s vĂ©gett cserĂ©lve. A bontott de jĂł ĂĄllapotĂș csĆre Ășj dugĂłzĂĄs kerĂŒlt. Egy csĆ darab, vĂ©ge lezĂĄrva Ă©s felĂŒl megperemezve. KĂ©pen az alsĂł az Ășj ;-)
KlĂma csĆ is cserĂ©lve mert ez mĂĄr maszekolva volt. Mikor megvettĂŒk mĂ©g Ășgy ahogy hideget fĂșjt a klĂma, de az utĂłbbi idĆben mĂĄr nem is kapcsolt be.
Motortér összerakva.












Vissza kerĂŒlt a bölcsĆ, friss szervĂł olaj, Fiat Tipo TD fogaslĂ©ces kormĂĄnymƱ. A rĂ©gi szivĂĄrgott. MĂ©rĂ©s alapjĂĄn ez 10 mm-el hosszabb mint az elĆzĆ, bĂĄr lehet ez a mĂ©ret nem pontos . TalĂĄn a 145 146 TD verziĂł lehet ugyan ez. Sallangok ĂĄtkerĂŒltek a rĂ©girĆl, de lĂ©nyegĂ©ben ugyan az. Kell majd a kormĂĄnymƱvet lĂ©gtelenĂteni Ă©s a kerĂ©k összetartĂĄst beĂĄllĂtani. Ahogy nĂ©ztem az axial csuklĂł menetes rĂ©szĂ©t, simĂĄn lehet annyit rĂĄ tekerni a kĂŒlsĆ Ă¶sszekötĆre mint amennyit igĂ©nyelni fog. Ha kormĂĄny eltĂ©r pĂĄr fogazatot esetleg egyenes pozĂciĂłban akkor az is utĂĄna lesz ĂĄllĂtva, de ez csak kiprĂłbĂĄlĂĄs utĂĄn derĂŒl ki. Ha minden jĂł akkor kap a bölcsĆ alja is festĂ©st, ahogy kiszerelve felĂŒlrĆl is kapott. LengĆkarok, axial csuklĂłk Ă©s kĂŒlsĆ Ă¶sszekötĆk Ășjak.. KorĂĄbban cserĂ©lve volt. Ăzemanyag csepp tĂĄlca is felkerĂŒlt.





Az idĆ megette az alĂĄbbi dolgokat :
-ĂŒzemanyag szivĂĄrgĂĄsa esetĂ©n van egy terelĆ tĂĄlca ami mĂĄr nem lĂĄtta el a feladatĂĄt hogy ne a kipufogĂłra cseppenjen az ĂŒzemanyag ha gond van, ez kijavĂtva
-Bal elsĆ tĂĄrcsa vĂ©dĆ lemeze szintĂșgy... Sajnos ebbĆl nem kapni Ășjat, de a mĂĄsik hĂĄrombĂłl mĂ©g igen, Ășgy hogy ezt is fel kellett javĂtani. HĂĄtul Ășjak vannak, a jobb elsĆ pedig mĂ©g jĂł ĂĄllapotban volt, de abbĂłl is lett Ășj csak felesleges lett volna cserĂ©lni.
Az elsĆ futĂłmƱ bölcsĆ rĂ©sze lekerĂŒlt. SikerĂŒlt bebökni alĂĄ a csavarhĂșzĂłt, pedig mĂĄr Ășgy voltam vele hogy több kasznis melĂł nem akad, de mĂ©gis. Ăgy vĂ©gezetĂŒl helyrehozva :) A kĂŒlsĆ lemez tƱnt el, a mögötte lĂ©vĆ szerkezet amibe a futĂłmƱ csatlakozik az Ă©psĂ©gben maradt.
ElĆtte mĂĄr valaki foglalkoztak vele, mivel vastagon be volt kĂĄtrĂĄnyozva. Mehet vissza a bölcsĆ most mĂĄr..












SzigetelĂ©s a 4 taposĂłra, majd a gyĂĄri rĂ©teg Ă©s vĂ©gĂŒl egy Ășjabb felsĆ rĂ©teg az elsĆkre, kirepedezettsĂ©g vĂ©gett. Elektromos kĂĄbelek vissza fƱzve, kĂŒszöb ĂŒregkezelĆ lyukak kupakjai visszahelyezve. ABS hĂĄtsĂł csatlakozĂłk visszafƱzve.








Vissza kerĂŒlt az ĂŒzemanyag csĆ az alvĂĄzra Ă©s a vĂ©dĆ burkolata
HĂĄtsĂł fĂ©knyergek belsĆ fele is kapott festĂ©st
ElsĆ ajtĂłn lĂ©vĆ vĂzterelĆkrĆl szerettem volna matrica eltĂĄvolĂtĂłval leszedni a feliratokat, de az ĂłvatossĂĄg ellenĂ©re a bal oldali elrepedt. SzerencsĂ©re volt itthon egy Heko mĂĄrkĂĄjĂș vĂzterelĆ pĂĄrban. A rĂ©gi Satuna volt, szĂĄmomra kissĂ© nagy is.
Kuplung pedål gumija ki lett cserélve










Ăj jobb hĂĄtsĂł gumi fĂ©kcsĆ Ă©s rĂ©z fĂ©kcsĆ.
KĂŒszöbök, padlĂłlemez javĂtĂĄs. A kĂŒszöbök kĂŒlseje belseje kijavĂtva, merevĂtĂ©sek megcsinĂĄlva. PadlĂłlemez vĂzkifolyĂłk Ă©s szokĂĄsos rohadĂĄsi helyek kijavĂtva. AlapozĂł, karosszĂ©ria tömĂtĆ Ă©s alvĂĄzvĂ©dĆ. KĂŒszöbök belseje ĂŒregkezelve. Kasznis melĂł kifogyott, mehet össze lassacskĂĄn. KövetkezĆ mƱvelet a kormĂĄnymƱ csere lesz mivel szivĂĄrog. AztĂĄn csak aprĂłsĂĄgok mĂĄr...












ElĆzĆleg elsimĂtottĂĄk a rohadĂĄst, Ă©n most csak kalapĂĄccsal levertem rĂłla. EmelĂ©si pont megerĆsĂtve. FestĂ©s csak ideiglenes mĂg nem kap telifĂ©nyt.












BekerĂŒlt egy kis idĆre ez a tuning lĂĄmpa, asszonynak ez a fajta is nagyon tetszik, de vissza is kerĂŒlt a gyĂĄri mivel mint megtudtam ha nincs bejegyezve a forgalmiba akkor mƱszakin bukĂł dolog.
KilomĂ©ter Ăłra szĂĄmlĂĄlĂł Ă©gĆ csere
Alfås rendszåmkeret + tolató kamera bekötve
Ăzemanyag csĆre vissza csapĂł szelep. Ennek törtĂ©nete hogy indĂtĂĄs utĂĄn egy kĂ©t percig hullĂĄmzik az alapjĂĄrat. Mikor mĂĄr jĂł a legközelebbi indĂtĂĄs utĂĄn ugyan Ășgy csinĂĄlja. SzivĂĄrogni nem szivĂĄrog, mĂ©g arra gondolok hogy ennek ellenĂ©re valahol fellevegĆsödik. Ha mĂĄs nem mĂ©g az Ășton valĂł megjĂĄratĂĄsnĂĄl remĂ©lem kidolgozza Ă©s nem tĂ©r vissza. Ezt mĂ©g orvosolni kell.
HĂĄtsĂł ablak mosĂł javĂtva Ă©s ablaktörlĆt is sikerĂŒlt rendesen rĂĄ ĂĄllĂtani hogy ne maradjon ki egy egy rĂ©sz. Most mĂĄr szĂ©pen tĆrĆl. CsomagtartĂł rĂ©szĂ©n az elektromos kĂĄbel Ă©s vĂzcsĆ elvezetĆ tartĂł cserĂ©lve, törött volt. Az kalaptartĂł egyik beakasztĂł fĂŒle is cserĂ©lve mert ott mĂĄr egy utĂłlagos megoldĂĄs volt.
CsomagtartĂłra a burkolatok vissza kerĂŒltek, ennek egy rĂ©sze cserĂ©lve mivel a rĂ©gi össze volt karcolva.
HĂĄtsĂł ablakszĂĄl fƱtĂ©s hol mƱködött hol nem. CserĂ©ltem a rĂĄ csĂșsztathatĂł sarukat, de nem ott volt a gond. A hiba oka a biztosĂtĂ©k tĂĄblĂĄban a relĂ© egyik lĂĄba nem jĂłl Ă©rintkezett. Ez javĂtva. Az ablakszĂĄlak ellenĆrizve Ă©s felĂŒlrĆl a 4. sor nem mƱködött, ez javĂtva.
HĂĄtsĂł lĂĄmpa zĂĄrĂłfĂ©ny nem mƱködött amiĂłta megvettĂŒk az autĂłt, a hiba hogy a vonohoroghoz kapcsolĂłdĂł kĂĄbel kötegbe volt belekötve, de a lĂĄmpĂĄba mĂĄr nem jutott vissza. Ăn nem tudok olyanrĂłl hogy a futĂłn kellene zĂĄrĂłfĂ©ny, a többi autĂłn sincs. Most mĂĄr ezen sincs. KĂĄbelokat szĂ©pen elvezetve Ă©s szigetelve mert ott is voltak hiĂĄnyossĂĄgok.
CsomagtartĂł padlĂł rĂ©szĂ©t is kellett javĂtani illetve festeni, pl közĂ©psĆ kupak a pĂłtkerĂ©k alatt, bal Ă©s jobb oldali vak dugĂł a sarokban, ami a tetĆablakos felszereltsĂ©gben a vĂz kifolyĂł csĆ helye, de itt csak van. Ezek környĂ©kĂ©t megkezdte a rozsda, kicsit nagyobb lyukat csinĂĄlt. Ez mind befoltozva. Kapott alapozĂłt Ă©s alvĂĄzvĂ©dĆt.
CsomagtartĂł kĂĄrpitozĂĄs vissza kerĂŒlt. 'C' oszlop belsĆ mƱanyag elem mindkĂ©t oldalon cserĂ©lve, szintĂșgy karcolĂĄsok vĂ©gett. VĂ©gĂŒl össze ĂĄllt a kĂ©p.












Tank teljes takarĂtĂĄsa. KĂvĂŒl vastagon megĂŒlt a gĂĄzolaj Ă©s a pĂłr, mivel szivattyĂș tömĂtĂ©se nem volt jĂł.
BelĂŒlrĆl is ĂĄtöblĂtve a tartĂĄly Ă©s kapott Ășj tömĂtĆ gyƱrtƱt.
A szivattyĂș aljĂĄn Ă©s a tank kimenĆ csövön is volt egy egy utĂłlagos szƱrĆ, ezek kikerĂŒltek belĆle.
MotortĂ©rben az ĂŒzemanyag szƱrĆ cserĂ©lve Ășjra.
A fĂ©kcsövek hĂĄtulsĂł rĂ©szĂ©nek 4 szakaszĂĄt ĂșjbĂłl kellett csinĂĄltatni.












MĂĄsik hĂĄtsĂł futĂłmƱ felkerĂŒlt.
RugĂłk közepĂ©ben beĂŒtközĂ©s gĂĄtlĂł gumik bent voltak, Ăgy most mĂĄr van.
2 db lengĂ©s csillapĂtĂł jött a futĂłmƱvel egyĂŒtt ĂĄt erre. (az elĆzĆnĂ©l az egyik jĂł volt a mĂĄsik kuka volt. Megszorult.)
StabilizĂĄtor rĂșd is cserĂ©lve.
LengĆkarok a rĂ©giek (JTD-Facelift) maradtak.
Az Ășj futĂłmƱben a gyĂĄri szilentek egĂ©szsĂ©gesek.
RugĂłk az eredetiek (JTD).



2
729
FĂłrum
Friss topicok
- Spider
- Forma-1
- Coffee - Minden ami kåvé
- Junior
- Alfa reklĂĄm
- Csevegés (à la Alfa Rom...
- EgyĂŒnk-igyunk, amĂg teh...
- Giulia
- Alfa tuning
- Zenebutik
Tagok
Ăj tagjaink
- PolgĂĄrViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV
- szana8
- Biaaa
- Steve Luki
- jimmy64
- alfĂĄspingvin
- LassĂșnĂ©zĂ©sƱ