Tagok >> V.Tomi.145-146 đ >> 146 1.9 JTD >> Blog
- TĂpus:146 1.9 JTD
Mindent errĆl a tĂpusrĂłl
Tagok, akik birtokoljĂĄk a tĂpust - ĂvjĂĄrat:1999
- SzĂne:Piros
Hidegen elkezdett a motor fĂŒstölni, hangjĂĄn is hallatszott hogy nincs rendben az alapjĂĄrat. KezdetnĂ©l dobta hibĂĄra a kuplung hibĂĄt, kĂłd alapjĂĄn utĂĄna olvastam Ă©s meglett a hiba oka. KorĂĄbbi felsĆ kuplung munkahenger csere utĂĄn nem Ă©rt hozzĂĄ a jeladĂłhoz a pedĂĄl felsĆ ĂĄllĂĄsban. UtĂĄna ĂĄllĂtva a kapcsolĂł. Elvileg ez is okozhatott volna rossz alapjĂĄratot mivel a motorvezerlĆnek adja a jelet a pedĂĄl ĂĄllĂĄsĂĄrĂłl, de eddig meg akkor miĂ©rt nem csinĂĄlta...?! HibakĂłd törölve Ă©s nem jött vissza, tehĂĄt legalĂĄbb ez is kiderĂŒlt Ă©s megoldva. MĂ©g fĂŒstölt ugyan Ășgy persze , prĂłbĂĄltam mĂĄsik lĂ©gtömegmĂ©rĆvel is de ez sem oldotta meg. Vettem fecskendĆt Ă©s csövet, majd jött a rĂ©solaj mĂ©rĂ©s. KĂŒlönbsĂ©g nagy volt, Ăgy lĂĄttam hogy kettĆt Ă©rdemes lenne cserĂ©lni (2. Ă©s a 4.) TartalĂ©kba vettem is 2 Ă©vvel ezelĆtt 2 db porlasztĂłt, amit jĂłnak hirdettek akkor. Kellett kihĂșzĂł kalapĂĄcs, megrendeltem csak volt 2 hĂ©t mire kikĂŒldtĂ©k. Beletettem a kĂ©t mĂĄsik porlasztĂłt Ă©s az egyiknĂ©l kifĂșjt a motor jĂĄrĂĄsa közben. Evvel Ăgy 2-3szor eljĂĄtszottam ki be szereltem, takarĂtottam a fĂ©szket a hengerfejbe mire a porlasztĂł lefogatĂł tĆcsavar menetbĆl 1 cm letört. Tök jĂł gondoltam, Ăgy ma reggel megkĂ©rtem fatert hogy hĂșzzuk el az autĂłt hozzĂĄ, ott van hegesztĆ. Nem adta könnyen magĂĄt a tĆcsavar de negyedjĂ©re ki tudtam tekerni a hengerfejbĆl. Fater adott mĂĄsik tĆcsavart, menetrögzĂtĆvel bekentem majd mehetett Ășjra össze minden. Sok takarĂtĂĄs vagy minek köszönhetĆ de a porlasztĂł a helyĂ©n Ă©s nem fĂșj ki, leellenĆrĂztem. Persze rĂ©zpasztĂĄt kapott a kĂ©t Ășj porlasztĂł hogy ne rohadjon bele. Kiszedett porlasztĂłk közĂŒl amelyik a legrosszabb volt a mĂ©rĂ©s alapjĂĄn, azon lĂĄtszĂłdott is kiszerelĂ©snĂ©l hogy az Ășgymond "koszos" volt. Ăjabb rĂ©solaj mĂ©rĂ©s az Ășj porlasztĂłkkal Ă©s elĂ©gedett vagyok vele, szĂ©pen jĂĄr a motor, Ă©s erĆs is. Ăgy csak szerszĂĄmot (21000,-), rĂ©zpasztĂĄt (1200,-) Ă©s a rĂ©solaj mĂ©rĂ©shez kellett fecskendĆt Ă©s csövet vennem (2180,-). PorlasztĂłk anno egy 20as volt a kĂ©t db.
AztĂĄn jött a kerĂ©kcsere Ășgy hogy Ăgy a közel 3 hetes ĂĄllĂĄs utĂĄn Ășjra szaladhat :), kapott Ășj kerĂ©k csavarokat is, amik hosszabbak de mĂ©g elfĂ©rnek (7210,-)


