Tagok >> V.Tomi.145-146 đ >> 146 2.0 TD >> Blog
- TĂpus:146 2.0 TD
Mindent errĆl a tĂpusrĂłl
Tagok, akik birtokoljĂĄk a tĂpust - ĂvjĂĄrat:1996
- SzĂne:KĂ©k
BelsĆ vilĂĄgĂtĂĄs :
Mikor mĂ©g 2012.ben vettem az autĂłt, akkor mĂĄr nem mƱködött a belsĆ vilĂĄgĂtĂĄs, gyĂșjtĂĄs rĂĄadĂĄssĂĄval sem, mĂ©g az olvasĂł lĂĄmpa sem volt hasznĂĄlhatĂł. Akkor rĂĄ lett kötve egy gyĂșjtĂĄs +, Ășgy mĂĄr jĂł volt, de tĂ©len sötĂ©tben mikor Ă©pp nyitottam az ajtĂłt nem volt a legjobb hogy semmit sem lĂĄtni, csak ha direktbe kapcsolĂłm. Ăgy mƱködött gyĂșjtĂĄs nĂ©lkĂŒl. Na most neki ĂĄlltam ki keresni a bajĂĄt, mert azĂłta megtudtam hogy a hĂĄtsĂł ĂŒlĂ©s alatt van a vezĂ©rlĆje, az a kĂ©k kis dobozka. Mindent vissza tettem az eredetivel megegyezĆen, cserĂ©ltem vezĂ©rlĆt hĂĄtha, de nem törtĂ©nt semmi. Akkor ki akartam mĂ©rni hogy hol lehet a gond, de beleuntam, mivel fogalmam sincs mit Ă©s hol csinĂĄltak vele elĆttem. BiztosĂtĂ©k az összes jĂł, ellenĆrĂzve.
Ăgy hĂĄt vittem neki fix gyĂșjtĂĄs nĂ©lkĂŒli + az elsĆ lĂĄmpa kĂĄbelĂ©re, persze biztosĂtĂ©k elĆtte. A hĂĄtsĂł lĂĄmpa kĂĄbele mĂĄs körön van, mivel ha nyitĂłm az ajtĂłt elĆl akkor be csukĂĄs utĂĄn mĂ©g 15mp-ig vilĂĄgĂt a lĂĄmpa, a hĂĄtsĂł ajtĂłknĂĄl viszont egybĆl kialszik.
Az eredeti nem mƱködĆ kĂ©pes vezetĂ©krĆl lekötve, Ă©s hĂșztam a tetĆ kĂĄrpit alĂĄ a hĂĄtsĂł lĂĄmpĂĄhoz ĂĄt vezetĂ©ket az elsĆ lĂĄmpĂĄrĂłl. Ăgy mindig egyĂŒtt mƱködnek, Ă©s a hĂĄtsĂł ajtĂł be csukĂĄsa utĂĄn is vilĂĄgĂt mĂ©g gyĂșjtĂĄs nĂ©lkĂŒl 15mp-ig. AjtĂł nyitvahagyĂĄskor körĂŒlbelĂŒl 2 Ă©s fĂ©l percig vilĂĄgĂt. GyĂșjtĂĄssal Ă©s gyĂșjtĂĄs nĂ©lkĂŒl is egyformĂĄn mƱködik, annyi kĂŒlönbsĂ©ggel hogy ha gyĂșjtĂĄson van az autĂł akkor egybĆl ki alszanak a lĂĄmpĂĄk, ha az összes ajtĂł csukva van. Nem kell vĂĄrni 15mp-et.
Ăgy sikerĂŒlt helyre rakni a lĂĄmpa kĂĄbelezĂ©sĂ©t, Ă©s mƱködik a vezĂ©rlĆ is, mivel idĆzĂtve van minden.
Ăzemanyag fƱtĂ©s :
MĂșltkorokban bele raktam a gyĂĄri ĂŒzemanyag elĆ fƱtĂ©st, csak nem kapott sosem ĂĄramot. Sem hideg indĂtĂĄsnĂĄl se mĂĄshogy.
Vissza felĂ© ki kerestem a relĂ©jĂ©t, Ă©s a relĂ©t egy + vezĂ©rli, a vĂ©kony fekete kĂĄbel. Kerestem tovĂĄbb vissza felĂ© hogy az hova lyukad ki, de hagytam mert mĂĄs terveim vannak. A sarut ki cserĂ©ltem, Ă©s majd gyĂșjtĂĄs + kap, Ă©s negatĂvval lesz vezĂ©relve a relĂ©. KapcsolĂłn lesz.
HideginditĂĄshoz dĂșsĂtĂł kar hasznĂĄlata:
Eddig egy kĂĄbel darabbal hĂșztam fel a dĂșsĂtĂłt tĂ©len, csak ahhoz mindig egy motorhĂĄztetĆ nyitĂĄssal kellett kezdeni.
Gondolkodtam hogy a bowden helye meg van az adagolĂłn, gondolom a Tipo vĂ©gett, de eredetileg elektromosan ĂĄllĂtanĂĄ a 146. Ez nem mƱködik, Ă©s nem is akarok vele jĂĄtszani. EmlĂ©keim szerint volt aki prĂłbĂĄlta javĂtani, de nem lett siker.
Ăn egy fĂ©nyszĂłrĂł magassĂĄg ĂĄllĂtĂłt be szereltem, sajĂĄt kis egyszerƱ kĂ©szĂtĂ©sƱ tartĂłval. A kĂĄbelezĂ©se egy bontott autĂłbĂłl vĂĄsĂĄrolt kĂĄbel köteg, amibĆl ki fƱztem a fĂ©nyszĂłrĂł magassĂĄg ĂĄllĂtĂł kötegĂ©t.
A fĂ©nyszĂłrĂł ĂĄllĂtĂĄs, ha Ă©g minimum a helyzetjelzĆ Ă©s le hĂșzod a tekerĆ kapcsolĂłt, akkor automatikusan leviszi maga elĂ© a vilĂĄgĂtĂĄst, mĂ©g a 3as fokozaton tĂșl. Ezt akkor csinĂĄlja, hogy ha a motor egyik kĂĄbele ami erre van, kap egy testet.
Ezt kihasznĂĄlva, szintĂșgy a kapcsolĂł nullĂĄs fokozaton lesz, ez lesz az alapjĂĄrat, Ă©s ha vezĂ©relve lesz rĂĄ egy negatĂv, akkor fel hĂșzza az alapjĂĄratot.
Ez ugyan azon a kapcsolĂłn lesz mint az ĂŒzemanyag elĆ fƱtĂ©s.
Az adagolĂł Ă©s a motor között egy bowden lesz. Ăgy lett le prĂłbĂĄlva Ă©s sikeresen mƱködik oda vissza.










