Mutasd

>> Szerviz2019-08-09

BelsƑ világítás :

Mikor mĂ©g 2012.ben vettem az autĂłt, akkor mĂĄr nem mƱködött a belsƑ vilĂĄgĂ­tĂĄs, gyĂșjtĂĄs rĂĄadĂĄssĂĄval sem, mĂ©g az olvasĂł lĂĄmpa sem volt hasznĂĄlhatĂł. Akkor rĂĄ lett kötve egy gyĂșjtĂĄs +, Ășgy mĂĄr jĂł volt, de tĂ©len sötĂ©tben mikor Ă©pp nyitottam az ajtĂłt nem volt a legjobb hogy semmit sem lĂĄtni, csak ha direktbe kapcsolĂłm. Úgy mƱködött gyĂșjtĂĄs nĂ©lkĂŒl. Na most neki ĂĄlltam ki keresni a bajĂĄt, mert azĂłta megtudtam hogy a hĂĄtsĂł ĂŒlĂ©s alatt van a vezĂ©rlƑje, az a kĂ©k kis dobozka. Mindent vissza tettem az eredetivel megegyezƑen, cserĂ©ltem vezĂ©rlƑt hĂĄtha, de nem törtĂ©nt semmi. Akkor ki akartam mĂ©rni hogy hol lehet a gond, de beleuntam, mivel fogalmam sincs mit Ă©s hol csinĂĄltak vele elƑttem. BiztosĂ­tĂ©k az összes jĂł, ellenƑrĂ­zve.
Így hĂĄt vittem neki fix gyĂșjtĂĄs nĂ©lkĂŒli + az elsƑ lĂĄmpa kĂĄbelĂ©re, persze biztosĂ­tĂ©k elƑtte. A hĂĄtsĂł lĂĄmpa kĂĄbele mĂĄs körön van, mivel ha nyitĂłm az ajtĂłt elƑl akkor be csukĂĄs utĂĄn mĂ©g 15mp-ig vilĂĄgĂ­t a lĂĄmpa, a hĂĄtsĂł ajtĂłknĂĄl viszont egybƑl kialszik.
Az eredeti nem mƱködƑ kĂ©pes vezetĂ©krƑl lekötve, Ă©s hĂșztam a tetƑ kĂĄrpit alĂĄ a hĂĄtsĂł lĂĄmpĂĄhoz ĂĄt vezetĂ©ket az elsƑ lĂĄmpĂĄrĂłl. Így mindig egyĂŒtt mƱködnek, Ă©s a hĂĄtsĂł ajtĂł be csukĂĄsa utĂĄn is vilĂĄgĂ­t mĂ©g gyĂșjtĂĄs nĂ©lkĂŒl 15mp-ig. AjtĂł nyitvahagyĂĄskor körĂŒlbelĂŒl 2 Ă©s fĂ©l percig vilĂĄgĂ­t. GyĂșjtĂĄssal Ă©s gyĂșjtĂĄs nĂ©lkĂŒl is egyformĂĄn mƱködik, annyi kĂŒlönbsĂ©ggel hogy ha gyĂșjtĂĄson van az autĂł akkor egybƑl ki alszanak a lĂĄmpĂĄk, ha az összes ajtĂł csukva van. Nem kell vĂĄrni 15mp-et.
Így sikerĂŒlt helyre rakni a lĂĄmpa kĂĄbelezĂ©sĂ©t, Ă©s mƱködik a vezĂ©rlƑ is, mivel idƑzĂ­tve van minden.

Üzemanyag fƱtĂ©s :

MĂșltkorokban bele raktam a gyĂĄri ĂŒzemanyag elƑ fƱtĂ©st, csak nem kapott sosem ĂĄramot. Sem hideg indĂ­tĂĄsnĂĄl se mĂĄshogy.
Vissza felĂ© ki kerestem a relĂ©jĂ©t, Ă©s a relĂ©t egy + vezĂ©rli, a vĂ©kony fekete kĂĄbel. Kerestem tovĂĄbb vissza felĂ© hogy az hova lyukad ki, de hagytam mert mĂĄs terveim vannak. A sarut ki cserĂ©ltem, Ă©s majd gyĂșjtĂĄs + kap, Ă©s negatĂ­vval lesz vezĂ©relve a relĂ©. KapcsolĂłn lesz.

HideginditĂĄshoz dĂșsĂ­tĂł kar hasznĂĄlata:

Eddig egy kĂĄbel darabbal hĂșztam fel a dĂșsĂ­tĂłt tĂ©len, csak ahhoz mindig egy motorhĂĄztetƑ nyitĂĄssal kellett kezdeni.
Gondolkodtam hogy a bowden helye meg van az adagolón, gondolom a Tipo végett, de eredetileg elektromosan ållítanå a 146. Ez nem mƱködik, és nem is akarok vele jåtszani. Emlékeim szerint volt aki próbålta javítani, de nem lett siker.
Én egy fĂ©nyszĂłrĂł magassĂĄg ĂĄllĂ­tĂłt be szereltem, sajĂĄt kis egyszerƱ kĂ©szĂ­tĂ©sƱ tartĂłval. A kĂĄbelezĂ©se egy bontott autĂłbĂłl vĂĄsĂĄrolt kĂĄbel köteg, amibƑl ki fƱztem a fĂ©nyszĂłrĂł magassĂĄg ĂĄllĂ­tĂł kötegĂ©t.
A fĂ©nyszĂłrĂł ĂĄllĂ­tĂĄs, ha Ă©g minimum a helyzetjelzƑ Ă©s le hĂșzod a tekerƑ kapcsolĂłt, akkor automatikusan leviszi maga elĂ© a vilĂĄgĂ­tĂĄst, mĂ©g a 3as fokozaton tĂșl. Ezt akkor csinĂĄlja, hogy ha a motor egyik kĂĄbele ami erre van, kap egy testet.
Ezt kihasznĂĄlva, szintĂșgy a kapcsolĂł nullĂĄs fokozaton lesz, ez lesz az alapjĂĄrat, Ă©s ha vezĂ©relve lesz rĂĄ egy negatĂ­v, akkor fel hĂșzza az alapjĂĄratot.
Ez ugyan azon a kapcsolĂłn lesz mint az ĂŒzemanyag elƑ fƱtĂ©s.
Az adagolĂł Ă©s a motor között egy bowden lesz. Így lett le prĂłbĂĄlva Ă©s sikeresen mƱködik oda vissza.